top icon
Επικαιρότητα

Audi: 900 χιλιόμετρα οδήγησης χωρίς οδηγό! (updated)

Στο περιθώριο της Έκθεσης «Consumer Electronics Show 2015», η Audi αναδεικνύει με ένα πολύ ενδιαφέρον project την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με την αρωγή ενός «έξυπνου» Α7 Sportback.

Στο περιθώριο της Έκθεσης «Consumer Electronics Show 2015», η Audi αναδεικνύει με ένα πολύ ενδιαφέρον project την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με την αρωγή ενός «έξυπνου» Α7 Sportback.  

Πρόκειται για ένα διαφορετικό test drive και, συνάμα, για ένα εγχείρημα που έρχεται να αναδείξει με τον πλέον πειστικό τρόπο τη δυναμική, αλλά και τις δυνατότητες στην πράξη, της τεχνολογίας «αυτόνομης οδήγησης», που, ειρήσθω εν παρόδω, θα δούμε πολύ σύντομα να εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Με αφορμή, λοιπόν, τη συμμετοχή της στην Έκθεση «Consumer Electronics Show 2015», η Audi οργανώνει για επιλεγμένους δημοσιογράφους μία πολύ ενδιαφέρουσα δοκιμή, με τους τελευταίους να φιλοξενούνται πίσω από το τιμόνι του Audi A7 Sportback Piloted Driving Concept για μια διαδρομή μήκους 900 χλμ. Και συγκεκριμένα, από το Silicon Valley της Καλιφόρνια στο Las Vegas της Nevada, όπου και πραγματοποιείται για μία ακόμα χρονιά η CES 2015. Η εν λόγω δοκιμή, όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει ο καθένας, πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και όχι σε πειραματικές/ελεγχόμενες, απαλλάσσοντας πλήρως τους επιβάτες/δοκιμαστές που φιλοξενείται πίσω από το τιμόνι από την διαδικασία της οδήγησης για ταχύτητες κίνησης που αγγίζουν έως και τα 110 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, το A7 Sportback Piloted Driving Concept πραγματοποιεί… αυτοβούλως όλες τις αλλαγές κατεύθυνσης και ελιγμών επενεργώντας τόσα στα φρένα και το γκάζι, όσο ασφαλώς και στο σύστημα διεύθυνσης. Βεβαίως, πριν από κάθε… απόφαση της κεντρικής μονάδας ελέγχου, το σύστημα, χάρη στους αισθητήρες που διαθέτει, προσαρμόζει την ταχύτητά του σε σχέση με το περιβάλλον και τα οχήματα που ανά πάσα στιγμή βρίσκονται εμπρός, πίσω ή στο πλάι. Εάν ο υπολογισμός της ταχύτητας κίνησης και της απόστασης από τα τελευταία θεωρηθεί ακριβής και ασφαλής, τότε και μόνο τότε το όχημα πραγματοποιεί κάθε «κίνηση» του (βλ. επιτάχυνση, επιβράδυνση, αλλαγή λωρίδας κοκ).

Tο διαφορετικό αυτό Audi A7 Sportback είναι εφοδιασμένο με μια πλειάδα αισθητήρων, οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται ήδη ένα βήμα πριν πάρουν την τελική έγκριση για τη γραμμή παραγωγής της γερμανικής εταιρείας. Η μεγάλης εμβέλειας αισθητήρες λέιζερ των συστημάτων Adaptive Cruise Control (ACC) και Audi Side Assist (ASA) αποτελούν τα «μάτια» όσον αφορά στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ δύο ακόμα σένσορες εμπρός και πίσω ελέγχουν το περιβάλλοντα χώρο που βρίσκεται στα αριστερά και δεξιά του οχήματος. Επίσης, μία νέα, υψηλής ανάλυσης 3D κάμερα, που έχει ήδη ενσωματωθεί σε επερχόμενα στο άμεσο μέλλον μοντέλα της Aud (βλ. νέο Q7), λαμβάνει μια ευρυγώνια προβολή από το χώρο που βρίσκεται εμπρός από το αυτοκίνητο. Την ίδια στιγμή, τέσσερις μικροσκοπικές κάμερες εμπρός και πίσω αναλαμβάνουν το έργο της πιο λεπτομερούς επεξεργασίας του περιβάλλοντος χώρου εμπρός και πίσω, ενώ, φυσικά, όλα τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιούνται για τον βασικό προσανατολισμό του οχήματος.

Για λόγους ασφαλείας, σε περίπτωση που το πρόγραμμα «πιλοτικής οδήγησης» φτάσει στα… όρια του, ο «οδηγός» προειδοποιείται έγκαιρα μέσω ηχητικών και οπτικών ενδείξεων πως πρέπει αυτός να αναλάβει πλέον τον έλεγχο του οχήματος. Τέλος, αν όλες οι προειδοποιήσεις αγνοηθούν από τη μεριά του «οδηγού», τότε η κεντρική μονάδα ελέγχου επιλέγει το… προφανές: την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ