Ένα μοναδικό στην κυριολεξία ιταλικό κόσμημα σε τέσσερις τροχούς μπορεί, έναντι του ανάλογου αντιτίμου, να γίνει δικό σας.
Το 1992 και για πέντε χρόνια, η Alfa Romeo διέθετε στην ατζέντα των διαθέσιμων μοντέλων της την 155, μία μπερλίνα της μεσαίας κατηγορίας με κίνηση στους εμπρός τροχούς που ήρθε να παραλάβει τη σκυτάλη από την πισωκίνητη 75 – ναι, εκείνη με τα χειρόφρενο σχήματος Π και τους διακόπτες των εμπρός ηλεκτρικών παραθύρων εγκατεστημένους στην οροφή, δίπλα εσωτερικό καθρέπτη. Η κορυφαία της έκδοση ήταν η Q4, η οποία διέθετε το σύστημα τετρακίνησης της Lancia Delta Integrale – με τη διαφορά ότι το περίβλημα του πίσω διαφορικού ήταν από χυτοσίδηρο αντί για αλουμίνιο – κι έναν 2λιτρο κινητήρα τούρμπο με απόδοση 190 ίππων. Και αν o αριθμός αυτός σας φαίνεται σήμερα λίγος, ας θυμηθούμε πως ο γερμανικός την εποχή εκείνη ανταγωνισμός προσέφερε αντίστοιχες προτάσεις – λέγε με M3 E30 και 190Ε 2.5 – με απόδοση 215 και 195 ίππων.
Θέλοντας να γιορτάσουν τις διακρίσεις τους στις πίστες με την αγωνιστική έκδοση του μοντέλου, και συγκεκριμένα στους θεσμούς Superturismo Championship και German DTM Championship (Nicola Larini ), Spanish Touring Car Championship (Adrián Campos) και British Touring Car Championship (Gabriele Tarquini), οι Ιταλοί έδωσαν το αρχικό ΟΚ προκειμένου να κατασκευαστεί μία πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της πολιτικής 155 Q4. Η Alfa Romeo 155 GTA Stradale. Το ένα και μοναδικό πρωτότυπο που κατασκευάστηκε ποτέ από την ιταλική εταιρεία (δυστυχώς, στη συνέχεια το όλο εγχείρημα εγκαταλείφθηκε…) πήρε σάρκα και οστά με την αρωγή της Abarth υπό τις διαταγές του μηχανικού και «πατέρα» της Lancia 037, Sergio Limone. Το ντεμπούτο της 155 GTA Stradale έγινε στην Έκθεση της Μπολόνια το 1994 και έκτοτε το αυτοκίνητο… εξαφανίστηκε κάνοντας τη μία μοναδική δημόσια εμφάνισή του ως medical car στο GP της Monza το 1994.
Σημείο αναφοράς για την εξέλιξη και κατασκευή του πρωτοτύπου αποτέλεσε φυσικά η έκδοση Q4, με τον κινητήρα να δέχεται επεμβάσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Group N. Το «σώμα» της 155 GTA Stradale ενισχύθηκε από μεγαλύτερα φτερά και προφυλακτήρες, καθώς και από μία θηριώδη πίσω αεροτομή. Επίσης, η ανάρτηση άλλαξε δανειζόμενη στοιχεία από εκείνη της Lancia Delta Integrale, ενώ το εσωτερικό απογυμνώθηκε με σκοπό τη μείωση του βάρους. Εντούτοις, οι υψηλά ιστάμενοι της «μαμάς» Fiat εντόπισαν δύο σημαντικά προβλήματα στο όλο εγχείρημα: το ένα ήταν ότι θα προτιμούσαν έναν πιο ισχυρό εξακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος όμως δεν θα «ταίριαζε» με το συμπαγές σύστημα μετάδοσης της Integrale. Το δεύτερο «κόλλημα» αφορούσε στο σχετικά απαγορευτικό κόστος της κατασκευής, το οποίο θα απαιτούσε μία ξεχωριστή γραμμή παραγωγής. Ως εκ τούτου το project εγκαταλείφθηκε…
Περνώντας από αρκετά χέρια από το 1994 μέχρι και σήμερα, ούσα σε πολύ καλή και απόλυτα λειτουργική κατάσταση και με σχεδόν 40.000 χλμ. στο οδόμετρό της, η μοναδική στην κυριολεξία αυτή ιταλίδα δημοπρατείται από τον οίκο Bonhams σε λίγες μέρες από σήμερα. Και συγκεκριμένα, στις 27 Οκτωβρίου. Η τιμή που αναμένεται να πιάσει – σύμφωνα με τις υφιστάμενες εκτιμήσεις των ανθρώπων της Bonhams η 155 GTA Stradale – κυμαίνεται ανάμεσα στα 180.000 και 220.000 ευρώ. Να η ευκαιρία, λοιπόν, για κάτι πραγματικά διαφορετικό και μοναδικό._Χ.Α.