H Cyan Racing, το αγωνιστικό παρακλάδι της Geely, της ιδιοκτήτριας εταιρείας της Volvo, αποκάλυψε σήμερα το P1800 Cyan, ένα κουπέ που αναβιώνει το εμβληματικό μοντέλο του Σουηδού κατασκευαστή της δεκαετίας του ’60.
Η Cyan Racing –μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 1996 αναλαμβάνοντας τη συμμετοχή της Volvo στους αγώνες στη Σουηδία και πλέον έχει στην κατοχή της τρεις παγκόσμιους τίτλους στο World Touring Car Champions- δημιούργησε τη σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού P1800 με στόχο να προσφέρει σε λίγους και τυχερούς που θα έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν πάνω από μισό εκατ. ευρώ ένα καθαρόαιμο σπορ κουπέ μοντέλο με πινακίδες κυκλοφορίας, vintage σχεδίαση και ανόθευτα οδηγικά χαρακτηριστικά.
Για το λόγο αυτό το πρώτο Volvo P1800 Cyan, το οποίο βασίζεται σε ένα Volvo P1800 του 1964, δεν διαθέτει πολλά από τα συνηθισμένα στις μέρες μας καλούδια ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, όπως για παράδειγμα το ABS, το ESP και η υποβοήθηση στο σύστημα πέδησης. Προκειμένου να προσφέρει μία εξίσου καθαρόαιμη αίσθηση κατά την οδήγηση, τη θέση του ατμοσφαιρικού 4κύλινδρου κινητήρα του «ορίτζιναλ» P1800 έχει πάρει το 2λιτρο και με τον ίδιο αριθμό κυλίνδρων υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του αγωνιστικού S60 TC1, το οποίο αποδίδει για την περίσταση 420 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. (σ.σ.: το όριο περιστροφής είναι οι 7.700 σ.α.λ.) και 455 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.
Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω μπλοκέ διαφορικού της Holinger καθώς και με την αρωγή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων της τελευταίας, το οποίο διαθέτει, σύμφωνα με την Cyan Racing, παρόμοια αίσθηση με εκείνο του «αρχικού» P1800, αλλά συνάμα καλύτερη αξιοπιστία αποτελεσματικότητα στη σπορ οδήγηση. Από εκεί και πέρα, έτη… φωτός χωρίζουν τα δύο αυτοκίνητα στον τομέα της ανάρτησης, με το σύγχρονο P1800 Cyan να διαθέτει διπλά ψαλίδαι εμπρός και πίσω, με πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς. Την ίδια στιγμή, τόσο στην έδραση της ανάρτησης και στο σύστημα διεύθυνσης, όσο και σε επιλεγμένα μέρη του ενισχυμένου με ατσάλι υψηλής αντοχής πλαισίου, χρησιμοποιούνται εξαρτήματα και διάφορα άλλα μέρη από carbon, ενώ το «παρών» δίνει και ένας κλωβός ασφαλείας, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από τιτάνιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Volvo P1800 Cyan πατά σε 18άρες ζάντες και ελαστικά P Zero της Pirelli διαστάσεων 235/40 R18 και 265/35 R18 εμπρός και πίσω, ενώ για την πέδηση του οχήματος φροντίζουν δίσκοι 362 και 330 χλστ. σε συνδυασμό με 4πίστονε δαγκάνες. Συνολικά, χάρη στη δίαιτα και την «προσεκτική» χρήση υλικών, το συνολικό βάρος του P1800 Cyan είναι μόλις 990 κιλά (150 κιλά λιγότερο σε σχέση με τα P1800 της δεκαετίας του ’60) ενώ άξια αναφοράς είναι και η κατανομή της μάζας ανάμεσα στους δύο άξονες που ακολουθεί την αναλογία 47/53.