X
Επικαιρότητα

Αποκάλυψη για το νέο Volvo XC90

To νέο Volvo XC90 παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, από τις 4 έως τις 19 Οκτωβρίου.

Μετά από πολύμηνη περίοδο αναμονής και μία διαδικασία σταδιακής αποκάλυψης, η Volvo Cars παρουσιάζει στο κοινό το νέο Volvo XC90. Στα πλαίσια ενός επενδυτικού προγράμματος 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μετά από τρία χρόνια εξέλιξης, σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της Volvo, καθώς αποκαλύπτεται η σχεδιαστική πορεία που θα ακολουθήσει η εταιρεία στο μέλλον. Το νέο XC90 έχει ιδιαίτερη συμβολική αξία στην 87χρονη ιστορία της Volvo. Θα είναι το πρώτο από τα αυτοκίνητά της που θα φέρει το νέο σήμα της μάρκας, με το βέλος στην πάνω δεξιά γωνία του κύκλου να ευθυγραμμίζεται με τη διαγώνιο που διατρέχει τη μάσκα. Σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας (Day Running Lights) σε σχήμα πλαγιαστού «T», που οπτικά παραπέμπουν στο πιο σημαντικό σύμβολο της ιδιαίτερα πλούσιας σκανδιναβικής παράδοσης, στο «σφυρί του Θεού Θωρ», το νέο σήμα της Volvo καθιερώνει ένα νέο πρόσωπο για την επερχόμενη γενιά μοντέλων της. «Η Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (SPA) μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε το πρώτο SUV χωρίς οποιονδήποτε συμβιβασμό», λέει ο Δρ. Πήτερ Μέρτενς (Dr. Peter Mertens), Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Cars.

Το νέο XC90 προσφέρει μια σειρά από 2λιτρους, 4κύλινδρους κινητήρες Drive-E που όλοι τους συνδυάζουν τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, διαθέσιμες θα είναι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις D4 και D5, με 190 και 225 ίππους και 400 και 470 Nm ροπής αντίστοιχα, καθώς και οι βενζινοκίνητες T5 και Τ6, με 254 και 320 ίππους και ροπή 350 και 400 Nm αντίστοιχα. Κορυφαίο στη γκάμα είναι το XC90 Twin Engine, σε plug-in υβριδική έκδοση, το οποίο συνδυάζει έναν επίσης 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με μηχανικό υπερσυμπιεστή και τούρμπο, και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυασμένη ιπποδύναμη είναι περίπου 400 ίπποι, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) περίπου 60 γρ./χλμ (σε κύκλο οδήγησης NEDC). Η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι το πρώτο στον κόσμο επταθέσιο plug-in υβριδικό SUV.

Το XC90 διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό ένα σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και αυτόματο φρενάρισμα σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα. Σε περίπτωση εκτροπής του αυτοκινήτου από το δρόμο, αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας εμπρός, συγκρατώντας τους επιβαίνοντες στη θέση τους. Οι ζώνες παραμένουν σταθερά σφιγμένες όσο το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται. Προκειμένου να αποτραπούν τραυματισμοί στην σπονδυλική στήλη, μια λειτουργία απορρόφησης της ενέργειας ανάμεσα στο κάθισμα και το σκελετό του καθίσματος απορροφά τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται όταν το αυτοκίνητο προσγειώνεται ανώμαλα στο έδαφος. Η λύση αυτή μπορεί να περιορίσει τις κατακόρυφες δυνάμεις που δέχεται το σώμα ακόμα και στα 2/3 των αρχικών. Αυτό μπορεί να αποτρέψει τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, οι οποίοι είναι σοβαροί και συχνοί σε τέτοιου είδους ατυχήματα.

Επίσης, είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με τεχνολογία που φρενάρει το όχημα αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει απρόσεκτα διασταυρούμενος με όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Αυτή είναι μια συνηθισμένη περίπτωση σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις μέσα στην πόλη, αλλά και σε λεωφόρους όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο. Το νέο Volvo XC90 ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μετριαστούν οι επιπτώσεις της. Στο νέο μοντέλο η Volvo πλέον χρησιμοποιεί τον όρο City Safety για να χαρακτηρίσει το σύνολο των συστημάτων αυτόματου φρεναρίσματος της Volvo Cars και αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό. Έτσι, ως City Safety στο νέο XC90, εκτός του συστήματος αποφυγής συγκρούσεων με ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα, αναφέρονται και η ανίχνευση και το αυτόματο φρενάρισμα μπροστά σε ποδηλάτες και πεζούς εμπρός από το αυτοκίνητο, ημέρα και νύχτα, με όλα τα προαναφερθέντα συστήματα να ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό στο νέο XC90 είναι το πολυτελέστερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ για ένα Volvo. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η οθόνη αφής που μοιάζει με tablet στην κεντρική κονσόλα, η οποία αποτελεί την καρδιά ενός εντελώς νέου συστήματος ελέγχου του αυτοκινήτου. Το σύστημα κυριολεκτικά δεν χρησιμοποιεί κουμπιά, προσφέροντας στον οδηγό έναν τρόπο έλεγχου του αυτοκινήτου και πρόσβαση σε μια σειρά από διαδικτυακά προϊόντα και υπηρεσίες. Συμβάλλει επίσης στη δημιουργία ενός εσωτερικού που είναι μοντέρνο, ευρύχωρο και προσφέρει την αίσθηση του «ήρεμα τακτοποιημένου». Σχεδιασμένο να φιλοξενεί έως επτά επιβάτες, διαθέτει νέα καθίσματα, που απελευθερώνουν άφθονο εσωτερικό χώρο για τους επιβάτες, τόσο στη δεύτερη όσο και στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Η τρίτη σειρά προσφέρει κορυφαία στην κατηγορία άνεση, με χώρους για δύο επιβάτες με ύψος έως 170 εκ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!