Μεγαλύτερο, πλην όμως πιο οικονομικό, πιο ταχύ, πιο ελαφρύ, αλλά και πιο «καθαρό» από το μοντέλο από το οποίο παραλαμβάνει τη σκυτάλη.
Σχεδιαστικά, το νέο Land Rover Discovery φαίνεται να απαρνείται εν μέρει την τετραγωνισμένη λογική το παρελθόντος υιοθετώντας αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Discovery Vision που είδαμε το 2014 στη Ν. Υόρκη. Σίγουρα, το σχήμα του νέου «Disco», που αισίως περνά σήμερα στην πέμπτη κατά σειρά γενιά του, είναι εμφανώς πιο φρέσκο και σύγχρονο, με πιο λείες επιφάνειες και αρκετές λεπτομέρειες που συνδυαστικά δημιουργούν ένα άκρως επιβλητικό σύνολο.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, η μείωση του βάρους κατά 20%, κάτι περισσότερο δηλαδή από 450(!) κιλά σε σχέση με το παρελθόν, οφείλεται στον… εξοστρακισμό του ανεξάρτητου πλαισίου τύπου σκάλας του απελθόντος μοντέλου και η αντικατάσταση του μ' ένα αλουμινένιο αυτοφερόμενο. Από πλευράς διαστάσεων, αξίζει να σταθεί κανείς τόσο στο μήκος των 4.970 χλστ., όσο και στο αυξημένο κατά 40 χλστ. μεταξόνιο, που πλέον φτάνει στα 3 σχεδόν μ.
Στο εσωτερικό, οι Βρετανοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους δωρίζοντας στο νέο Discovery μια πολυτελή καμπίνα με τρεις σειρές καθισμάτων (σημ.: η μεσαία και η πίσω είναι τοποθετημένες πιο ψηλά από την εμπρός), τα οποία ρυθμίζονται είτε με την αρωγή της κεντρικής οθόνης αφής διαμέτρου 10 ιντσών, είτε μέσω της σχετικής εφαρμογής του κινητού σας. Επίσης, διαθέσιμες είναι 9 στο σύνολο θύρες USB, 3 πρίζες 12V και ηχοσύστημα με 17 ηχεία.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνωστό 2λιτρο κινητήρα ντίζελ της γενιάς Ingenium των Βρετανών, ο οποίος αποδίδει με τη βοήθεια δύο υπερσυμπιεστών μέγιστη ισχύ 240 ίππων. Είκοσι επιπλέον ίππους αποδίδει ο V6 πετρελαιοκινητήρας της γκάμας, ο οποίος έχει χωρητικότητα 3,0 λίτρων. Και οι δύο συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF.
Όντας για μια ακόμα φορά ένα από τα πλέον ικανά off road μοντέλο, το νέο Discovery διαθέτει ασφαλώς κοντές σχέσεις μετάδοσης. Σε κανονικές συνθήκες η ροπή διανέμεται σε ποσοστό 50-50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Η τιμή αυτή ωστόσο μπορεί να αλλάξει είτε… αυτοβούλως, όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, είτε με τη βούληση του ίδιου του οδηγού, ο οποίος θα αξιοποιήσει τα προγράμματα του συστήματος Terrain Response 2._X.A.