X
Επικαιρότητα

Αποκάλυψη για το νέο Cupra Leon

Δύο χρόνια μετά την ίδρυση της ως ανεξάρτητη πλέον μάρκα, η Cupra πραγματοποιεί ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα παρουσιάζοντας το νέο Cupra Leon – που πλέον διατίθεται και ως plug-in υβριδικό.

Με συνολικά 44.000 Leon Cupra προηγούμενης γενιάς να έχουν πωληθεί ανά την υφήλιο, η πρόκληση στην οποία είχαν να απαντήσουν οι ιθύνοντες της ισπανικής εταιρείας αναφορικά με το νέο Cupra Leon ήταν μεγάλη. Για το λόγο αυτό, η ανεξάρτητη πλέον Cupra σήκωσε τα μανίκια της και με άρμα την ολοκαίνουργια γενιά του μικρο-μεσαίου μοντέλου της Seat που είδαμε να αποκαλύπτεται τον περασμένο μόλις μήνα, δημιούργησε ένα σπορ μοντέλο, με 5θυρο αλλά και στέισον βάγκον μανδύα, το οποίο υπόσχεται να συγκινήσει με τον δικό του τρόπο τους φανατικούς της σπορ οδήγησης.

Αν μη τι άλλο, σημείο αναφοράς στο όλο εγχείρημα αποτελεί η επιλογή της Cupra να προσφέρει τον νέο «βασιλιά των λιονταριών» όχι μόνο με μία ευρεία γκάμα εκδόσεων που έχουν ως σημείο αναφοράς τον γνώριμο και 2λιτρο για την περίσταση βενζινοκινητήρα της οικογένειας TSI, αλλά και σε μία plug-in υβριδική παραλλαγή, η οποία αποδίδει συνδυαστική ισχύ 245 ίππων. Στην πρώτη μάλιστα περίπτωση, ο δυνητικός αγοραστής του νέου Cupra Leon θα μπορεί να επιλέξει είτε την «μικρή» 2λιτρη έκδοση με τους 245 ίππους, είτε την ισχυρότερη με τους 300 ίππους – κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η τετρακίνητη έκδοση των 310 ίππων, η οποία συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με το Sportstourer αμάξωμα.

Η PHEV εκδοχή του νέου Cupra Leon φέρει την ονομασία eHybrid και παίρνει κίνηση από έναν 1.400άρη κινητήρα βενζίνης της οικογένειας TSI, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τον πρώτο να αποδίδει 150 ίππους και 250 Νm και τον δεύτερο 115 ίππους. Συνδυαστικά, η ισχύς διαμορφώνεται, όπως αναφέραμε προηγουμένως, στους 245 ίππους και η ροπή στα 400 Nm, ενώ το όλο πακέτο έρχεται να συμπληρώσει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, η οποία φορτίζεται σε 6 ώρες σε οικιακή πρίζα των 230V και σε 3,5 ώρες σε Wallbox (AC) των 3,6 kW. Η ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζει η τελευταία φτάνει στα 60 χλμ. την ώρα που οι μέσες εκπομπές CO2 της εν λόγω έκδοσης προβλέπεται να είναι κάτω από 50 gr/km.

Τόσο η eHybrid, όσο και οι υπόλοιπες, συμβατικές εκδόσεις συνδυάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (σ.σ.: το τελευταίο δεν διαθέτει μηχανική διασύνδεση με τον επιλογέα), με την έκδοση TSI 245 ίππων να παράγει 370 Nm και εκείνες των 300 και 310 ίππων 400 Nm. To Leon Cupra Sportstourer, το οποίο είναι το μόνο που συνδυάζεται με την κορυφαία εκδοχή του TSI κινητήρα και σύστημα τετρακίνησης (4Drive), μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,8 δλ. έχοντας τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Από εκεί και πέρα, ο οδηγός απολαμβάνει σε όλες τις εκδόσεις τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης (Adaptive Chassis Control), το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης EPAS καθώς και τέσσερα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Comfort, Sport, Cupra και Individual). Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι εκδόσεις διαθέτουν μια πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, εμπρός δίσκους με διάμετρο 370 χλστ. που υπογράφει η Brembo και ζάντες με διάμετρ0 18 ιντσών για την έκδοση των 245 ίππων ή 19 ίντσες για εκείνες των 300 και 310 ίππων. Σύμφωνα με την Cupra τα μετατρόχια των 1.545 χλτ. και 1.516 χλστ. «ταιριάζουν» περισσότερο με το συνολικό πλάτος των 1,8 μ. του αυτοκινήτου, το οποίο έχει χαμηλότερο κατά 3 χλστ. προφίλ αλλά και ύψος από το έδαφος, κατά 25 και 20 χλστ. εμπρός και πίσω, σε σχέση με το Seat Leon.

Οπτικά, η Cupra «διάνθισε» το νέο της παιδί με αρκετά σπορτίφ στοιχεία σε επίπεδο σχεδιασμού. Σε όλες τις εκδόσεις, τα φωτιστικά σώματα υιοθετούν την τεχνολογία LED και μια σκουρόχρωμη γρίλια με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ενώ ανάλογα με την απόδοση του κινητήρα στο πίσω μέρος δεσπόζει ένα ή δύο ζεύγη διπλών απολήξεων. Στο σπορτίφ δε εσωτερικό του νέου Cupra Leon σημείο αναφοράς αποτελούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η «10άρα» οθόνη του συστήματος διασύνδεσης και επικοινωνίας, τα ουκ ολίγα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης, καθώς και οι δύο διαθέσιμοι τύποι μπάκετ καθισμάτων (Sharp Code Cupra Tech και Genuine Cupra Timeless).

Cupra e-Racer και Cupra Competicion

Η ισπανική εταιρεία παρουσίασε με αφορμή την πρεμιέρα του νέου Cupra Leon και τις αγωνιστικές του εκδοχές. Σημείο αναφοράς αποτελεί εδώ το ηλεκτρικό Cupra e-Racer, το οποίο τροφοδοτείται από 4 ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 680 ίππων και 960 Nm. Το αυτοκίνητο με το οποίο η Cupra θα μετέχει από το 2021 στον θεσμό Pure ETCR τροφοδοτείται από μια μπαταρία 65 kWh έχοντας τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,2 δλ., η δε τελική του ανέρχεται στα 270 χλμ./ώρα.

Το Cupra Competicion, το οποίο θα συμμετάσχει με τα χρώματα του ισπανικού εργοστασίου στους αγώνες της κατηγορίας TCR, υιοθετεί πιο συμβατικές λύσεις στον τομέα του κινητήρα, με ένα «παραδοσιακό» 2λιτρο TSI να αποδίδει 340 ίππους και ροπή 410 ίππων. Ο τελευταίος, σε συνδυασμό με ένα σειριακού τύπου κιβώτιο 6 σχέσεων της Hewland, προσφέρει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,5 δλ. και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!