Η μιλανέζικη φίρμα αναβιώνει το εμβληματικό όνομα Gran Turismo Alleggerita παρουσιάζοντας το σήμερα στο «σώμα» της σύγχρονης Giulia – και όχι μόνο, μιας και το come-back συνδυάζεται με την παρουσία μιας ακόμα έκδοσης της ιταλικής μπερλίνας με τα μαγικά αρχικά GTAm.
Με αφορμή τον εορτασμό των 110 χρόνων της, η Alfa Romeo αποκάλυψε σήμερα δύο ειδικές αλλά και συλλεκτικές συνάμα εκδόσεις της Giulia, οι οποίες επαναφέρουν στο σύγχρονο αυτοκινητικό λεξιλόγιο δύο εμβληματικές ονομασίες: τις GTA και GTAm. Αξίζει εδώ να θυμίσουμε ότι η πρώτη υιοθετήθηκε από την Alfa Romeo το μακρινό 1965 με αφορμή την πρεμιέρα της Giulia Sprint GTA, η οποία ζύγιζε μόλις 745 κιλά, έναντι 940 κιλών της Giulia Sprint GT, παίρνοντας κίνηση από έναν 1.600άρη κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους και απόδοση 170 ίππων.
Τόσο η νέα Giulia GTA, όσο και η Giulia GTAm, οι οποίες έρχονται να τοποθετηθούν στην κορυφή της πυραμίδας και ένα σκαλί πιο πάνω από την κορυφαία μέχρι σήμερα Giulia QV, παίρνουν κίνηση από τον γνωστό V6 bi-turbo κινητήρα των 2,9 λίτρων των Ιταλών, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 540 ίππους, χάρη στις αλλαγές στο καλιμπράρισμά του και το νέο σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovic. Προς το παρόν, η Alfa Romeo δεν ανακοινώνει τιμές επιδόσεων για την «βασική» GTA, παρά μόνο για την GTAm, η οποία είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,6 δλ.
Η νέα Giulia GTA ενσωματώνει πολλές βελτιώσεις στον τομέα της αεροδυναμικής με γνώμονα όχι μόνο το θεαθήναι αλλά και την αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης. Μάλιστα, πολλές από τις αλλαγές αυτές προέρχονται από την F1 και τη συνεργασία της Alfa Romeo με την Sauber Engineering. Αναλυτικότερα, χάρη στο «Sauber Aerokit», όπως το αποκαλούν οι Ιταλοί, οι πλαϊνές ποδιές της Giulia GTA είναι διαφορετικές – κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με νέο πίσω σπόιλερ, καθώς και με το «ενεργό» εμπρός splitter. Το καπό, η οροφή, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα «τόξα» των φτερών είναι κατασκευασμένα από carbon, ενώ στο πίσω μέρος διαφορετικός είναι και ο διαχύτης αέρα (από carbon), ενώ χαρακτηριστικοί είναι και οι «μονομπούλονοι» τροχοί των 20 ιντσών.
Τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μετατρόχιο των δύο εκδόσεων έχει αυξηθεί σε σχέση με τις απλές Giulia QV κατά 50 χλστ., ενώ διαφορετικά είναι τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και τα ελαστικά παρεμβύσματα της ανάρτησης. Στην Giulia GTAm οι διαφοροποιήσεις αφορούν στο εμπρός splitter, το οποίο είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος, καθώς στη μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, η οποία με τη σειρά της είναι κατασκευασμένη από carbon.
Στο εσωτερικό της Giulia GTA, η οποία ζυγίζει 100 κιλά λιγότερο σε σχέση με την QV, το ταμπλό καλύπτεται από Alkantara, ακριβώς όπως συμβαίνει με το κεντρικό τμήμα των καθισμάτων καθώς και με το εσωτερικό των κολονών και των θυρών. Το εν λόγω υλικό χρησιμοποιείται εκτενέστερα στην GTAm, από την οποία χαρακτηριστική είναι η απουσία πίσω καθισμάτων. Από εκεί και πέρα, η εν λόγω έκδοση, η οποία θα παραχθεί σε μόλις 500 αντίτυπα, διαθέτει αγωνιστικό κλωβό ασφαλείας (εντούτοις πρόκειται για ένα όχημα απόλυτα νόμιμο για χρήση σε δημόσιο δρόμο), ζώνες έξι σημείων της Sabelt, μπάκετ καθίσματα με «περίβλημα» από carbon, ενώ εμφανής είναι απουσία εσωτερικών επενδύσεων στις πόρτες και χειρολαβών.
Άξια αναφοράς στην GTAm είναι επίσης η χρήση του υλικού Lexan στο πλαίσιο των πλαϊνών παραθύρων καθώς και σε εκείνο του πίσω τζαμιού. Σύμφωνα με τους Ιταλούς, όλα τα παραπάνω έχουν επιφέρει τη διαμόρφωση ενός αυτοκινήτου με βάρος κοντά στα 1.520 κιλά, τιμή που εξασφαλίζει στην εν λόγω έκδοση μια αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξης του 2,82. Όπως ανακοινώθηκε, τέλος, οι νέες Alfa Romeo GTA και GTAm θα κατασκευαστούν συνολικά σε μόλις 500 συλλεκτικά αντίτυπα, με τους ιδιοκτήτες τους να λαμβάνουν ως δώρα ένα κράνος της Bell με ειδικό livery, γάντια, παπούτσια και αγωνιστική φόρμα της Alpinestars, καθώς και μια ειδική κουκούλα προστασίας των αμαξωμάτων.