H νέα Mercedes GLA δέχεται τη φροντίδα της AMG και με 387 και 421 ίππους στις εκδόσεις «45» και «45 S» φιλοδοξεί να βάλει φωτιά στα «χωράφια» των συμπαγών crossover μοντέλων.
Την είδαμε για πρώτη φορά στα τέλη του περασμένου χρόνου στις πιο ταπεινές της εκδόσεις (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ) και πλέον ήρθε η ώρα ώστε η νέα Mercedes GLA (βλ. δεύτερη γενιά) να δεχτεί την φροντίδα των ανθρώπων της AMG προκειμένου να ολοκληρωθεί η γκάμα του μοντέλου με τον πιο ιδανικό τρόπο – κι αυτό έως ότου παρουσιαστεί στα τέλη της χρονιάς η ηλεκτρική EQA.
Σχεδιαστικά και οι δύο εκδόσεις που φέρουν την κωδική ονομασία «45» και την υπογραφή της Mercedes-AMG διαφοροποιούνται σε σχέση με τα μικρότερα αδέλφια τους, χάρη στα πιο τονισμένα φτερά, το πιο δυναμικό σε αισθητική καπό και τους πιο σπορτίφ αεραγωγούς της μάσκας. Στην καμπίνα, οι πινελιές έχουν ανάλογο ύφος, με τα μπάκετ σπορ καθίσματα, το διαφορετικό τιμόνι και τις νέες απεικονίσεις στις ουκ ολίγες οθόνες να έχουν τον πρώτο λόγο.
Η καρδιά και των δύο εκδόσεων είναι ο πολυφορεμένος 2λιτρος και 4κύλινδρος για την περίσταση Μ139 κινητήρας τούρμπο, ο οποίος αποδίδει στην απλή «45» ισχύ 387 ίππων και 421 ίππων στην «45 S». Σε αντίθεση με τις εκδόσεις με τον κωδικό «35», στα μοντέλα της οικογένειας «45» o κινητήρας έχει περιστραφεί κατά 180 μοίρες, με αποτέλεσμα ο twin-scroll υπερσυμπιεστής και η πολλαπλή εξαγωγής να βρίσκονται πλέον στο πίσω μέρος και η πολλαπλή εισαγωγής στο εμπρός. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η τουρμπίνα μπορεί να περιστρέφεται με 169.000 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης φτάνει τα 2,1 bar.
Τα δε πιεζοηλεκτρικά μπεκ λειτουργούν με πίεση 200 bar, ενώ η πίεση λειτουργίας του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου ανέρχεται στα 6,7 bar. Ο κινητήρας διαθέτει επίσης ένα προηγμένο σύστημα ψύξης, με τη ροπή του να διαμορφώνεται στις δύο εκδόσεις στα 480 και 500 Nm. Σε συνδυασμό με ένα 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, οι «45» και «45 S» είναι σε θέση να επιταχύνουν από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,4 και 4,3 δλ. – την ίδια ώρα η τελική τους ταχύτητα ορίζεται στα 250 και 270 χλμ./ώρα.
Και οι δύο εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με σύστημα τετρακίνησης, το οποίο έχει την ικανότητα να ελέγχει δυναμικά, με ηλεκτρομηχανικό μάλιστα τρόπο, την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Στην πράξη, τα χαρακτηριστικά του εν λόγω συστήματος παραμετροποιούνται μέσω του AMG Dynamics, το οποίο διαθέτει τα προγράμματα Basic, Advanced, Pro και Master, με τα δύο τελευταία να είναι στάνταρ στην «45 S» και προαιρετικά στην «45» ως μέρος του πακέτου AMG Dynamic Plus.
Οι νέες Mercedes-AMG GLA 45 και 45 S χρησιμοποιούν στον πίσω άξονα μία ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων καθώς ενεργά αμορτισέρ, ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν και τα αναβαθμισμένα σε προδιαγραφές και απόδοση φρένα, τα οποία αποτελούνται από δίσκους 350 και 330 χλστ. και 4πίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες στην έκδοση «45». Η «45 S» διαθέτει δίσκους 360 χλστ. και 6πίστονες δαγκάνες εμπρός, επιλογή που αποτελεί και για την «45» τμήμα του προαιρετικού πακέτου AMG Dynamic Plus. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός πως το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει μεταβλητό βήμα, ενώ διαθέσιμα μέσω του AMG Dynamic Select είναι τα προγράμματα Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual και Race (το τελευταίο είναι στάνταρ μόνο στην κορυφαία έκδοση). Τέλος, η «45» πατά σε 19άρες ζάντες και η «45 S» σε 20άρες, ενώ και για τις δύο η Mercedes προσφέρει την επιλογή τροχών με διάμετρο 21 ίντσες.