Ύστερα από την 9μηνη προφυλάκισή του στα πλαίσια των ερευνών των γερμανικών αρχών που σχετίζονται με το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων της VW, ο επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης κινητήρων του γκρουπ, Wolfgang Hatz, αποφυλακίστηκε.
Ο Wolfgang Hatz είχε από τον Σεπτέμβριο του 2017 τεθεί υπό κράτηση, καθώς ο 59χρονος Γερμανός κρίθηκε ύποπτος στα πλαίσια των ερευνών των εισαγγελικών αρχών της χώρας που αφορούν στο γνωστό από το 2015 σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων του VW Group. Θυμίζουμε πως ο Wolfgang Hatz ήταν επικεφαλής του τμήματος κινητήρων του ομίλου VW κατά τη στιγμή που η εταιρεία εγκατέστησε σε πάνω από 11 εκ. πετρελαιοκίνητα οχήματά της παράτυπα λογισμικά.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο γερμανικός νόμος επιτρέπει στις αρχές να κρατούν οποιονδήποτε κατηγορούμενο περισσότερο από έξι μήνες χωρίς δίκη κάτω από ειδικές περιστάσεις.
Παρά τη μακρά παραμονή του στη φυλακή, ο 59χρονος Wolfgang Hatz δεν έχει ακόμη απαλλαχτεί από τις κατηγορίες που τον βαραίνουν.
Οι εισαγγελείς της Γερμανίας, όπου και κρατούνταν έως τώρα, εκτίμησαν ότι σε περίπτωση απελευθέρωσης του Wolfgang Hatz κατά τη διάρκεια των περασμένων μηνών κάλλιστα θα μπορούσε να δώσει στο πρώην στέλεχος της VW τη δυνατότητα «να επηρεάσει τις έρευνες γύρω από την υπόθεση». Ανάλογο φαίνεται πως ήταν είναι το σκεπτικό των εισαγγελικών αρχών και στην περίπτωση του πρώην -πλέον- CEO της Audi, Rupert Stadler, ο οποίος συνελήφθη πριν λίγες μέρες.
Τόσο ο Wolfgang Hatz όσο και ο Rupert Stadler πρόκειται να προσέλθουν σε δίκη σε ξεχωριστές υποθέσεις για τη συμμετοχή τους στο σκάνδαλο dieselgate.
Αρκετά άλλα στελέχη του γερμανικού ομίλου έχουν διερευνηθεί σε σχέση με την υπόθεση. Πέρυσι, ο James Liang, πρώην επικεφαλής της VW στo τμήμα συμμόρφωσης των κινητήρων ντίζελ στις ΗΠΑ, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 40 μηνών με παράλληλη επιβολή προστίμου ύψους $ 200.000. Επίσης, ο Oliver Schmidt, πρώην γενικός διευθυντής του γραφείου περιβάλλοντος και μηχανολογίας της VW, καταδικάστηκε με 7ετή ποινή φυλάκισης._Χ.Α.