H ελληνική κυβέρνηση φέρεται να έχει αποφασίσει την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης των επιβατικών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
H ελληνική κυβέρνηση φέρεται να έχει αποφασίσει την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης των επιβατικών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς δέχεται ισχυρές πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ παράλληλα πρέπει να δημιουργήσει κίνητρα για την τόνωση της εγχώριας αγοράς. Η είδηση ανεφέρεται στον ημερήσιο Τύπο και δεν έχει ακόμη πλήρως επιβεβαιωθεί, ωστόσο το «πράσινο φως» για την εξέλιξη αυτή έχει δοθεί. Mείνετε συντονισμένοι, περισσότερες πληροφορίες αμέσως μόλις έχουμε νεώτερα.
Παρακάτω, σας παραθέτουμε τι ισχύει μέχρι αυτή τη στιγμή για την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στις περιφέρειες Αθηνών-Θεσσαλονίκης, εδώ και 25 χρόνια, απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων, ιδιωτικών, επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών ως 3,5 τόνους. Οι ισχύουσες σημερινές διατάξεις έχουν καθοριστεί με την υπουργική απόφαση Β–27660 /712 (ΦΕΚ 519 Β, 12-08-1992). Σε αυτές αναφέρονται τα όρια εντός των οποίων ισχύει η απαγόρευση και τα οποία, στην Αθήνα, είναι τα εξής: Ελευσίνα–Μαγούλα–Φυλή–Αχαρνές–Θρακομακεδόνες–Βαρυμπόμπη–Κρυονέρι-Άγιος Στέφανος –Άνοιξη–Σταμάτα–Ροδόπολη–Διόνυσος–Πικέρμι–Σπάτα–Κορωπί–Βάρη–Βάρκιζα. Oι επιπτώσεις για όποιον εντοπιστεί να κινείται με πετρελαιοκίνητο μέσα στην απαγορευμένη ζώνη είναι η αφαίρεση της άδειας οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για ένα μήνα, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 150 περίπου ευρώ. O διωγμός των πετρελαιοκίνητων συμπληρώνεται από τα εξής οξύμωρα σχήματα: η παράβαση αυτή δε συμπεριλαμβάνεται στον Κ.Ο.Κ., ενώ δεδομένου ότι η διέλευση των αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα επιτρέπεται στην Αττική οδό, μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο με ένα τέτοιο όχημα, αλλά δεν μπορεί, για παράδειγμα, να το οδηγήσει ως το λιμάνι του Πειραιά για να το βάλει σε καράβι για τις Κυκλάδες ή τα Δωδεκάνησα.
Εξαιρέσεις: επιτρέπεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ταξί, λεωφορείων, βαρέων φορτηγών και στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και ιδιωτικών φορτηγών κάτω των 4 τόνων, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν άδεια παραγωγού ή πωλητή σε λαϊκές αγορές και μεταφέρουν προϊόντα. Και γι’ αυτά όμως τα αυτοκίνητα υπάρχουν προϋποθέσεις ηλικίας και τεχνολογίας, που καθορίστηκαν από την απόφαση 25543/1207 (ΦΕΚ 577 Β, 18-05-2001).