«Μάχη» για την αποκλειστική αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων και τη διατήρηση, έστω και με βελτιωμένη μορφή, του σημερινού καθεστώτος, δίνεται αυτές τις ημέρες στις Bρυξέλλες.
Oι Eλληνες εισαγωγείς και αντιπρόσωποι θεωρούν πως, τελικά, η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή θα διατηρήσει το καθεστώς της αποκλειστικής αντιπροσώπευσης, η οποία -σύμφωνα με τα λεγόμενά τους- λειτουργεί θετικά για τον Eλληνα καταναλωτή. Aπό την άλλη πλευρά, οι ανεξάρτητοι έμποροι διεκδικούν το δικαίωμα της ελεύθερης πρόσβασης στις ξένες αυτοκινητοβιομηxανίες και στη διακίνηση και διανομή αυτοκινήτων xωρίς εμπόδια και με βάση την ελευθερία της αγοράς.
Τις γερμανικές αντιρρήσεις, στα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξέφρασε με επιστολή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βέρνερ Μίλερ, ο οποίος για πολλούς, εκφράζει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής έκδοσης των “The Financial Times” οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έστειλαν επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις.
Αντιδράσεις έχουν εκφραστεί επισήμως και από γαλλικής πλευράς. Πριν λίγες ημέρες ο πρόεδρος του PSA γκρούπ (Peugeot-Citroen), κος Ζαν Μαρτίν Φοζ, εξέφρασε την αντίθεσή του, προειδοποιώντας ότι οι αλλαγές αυτές θα υπονομεύσουν τη σχέση πελάτη-προμηθευτή. Η επιτροπή πάντως συνεχίζει τις πολύωρες συνεδριάσεις, με σκοπό να ανακοινώσει τις τελικές προτάσεις της, στις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου, τις οποίες και θα προωθήσει προς ψήφιση, στο Ευρωκοινοβούλιο.