X
Επικαιρότητα

Ανοίγει ο δρόμος για διόδια στην Αθήνα

Θέματα όπως η χρήση ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και το ενδεχόμενο επιβολής αστικών διοδίων στις μεγάλες πόλεις, θα εξετάσει η ειδική επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, που συστάθηκε με απόφαση του Κωστή Χατζηδάκη. Στη θέση του προέδρου της 11μελούς επιτροπής τοποθετήθηκε ο τοπογράφος μηχανικός – συγκοινωνιολόγος Χρόνης Ακριτίδης, αντιδήμαρχος Αθηναίων.  

Σε πρόσφατη συνέντευξη του στους 4 Τροχούς, ο υπουργός Μεταφορών είχε δηλώσει πάντως ότι δεν διαβλέπει – τουλάχιστον στο ορατό μέλλον – κυβερνητική απόφαση για την επιβολή αστικών διοδίων. «Θα πρέπει να επενδύσουμε πρώτα στην ενίσχυση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

Συμμετέχοντας στο δημόσιο διάλογο που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η χώρα μας καλείται να συντάξει σχέδιο δράσης με προτάσεις, πρωτοβουλίες και μέτρα, με στόχο τη διαμόρφωση νέας παιδείας αστικής κινητικότητας. Προς την κατεύθυνση αυτή, η επιτροπή του υπουργείου καλεί σε δημόσια διαβούλευση όλους τους εμπλεκόμενους στις αστικές μετακινήσεις, όπως την τοπική αυτοδιοίκηση, τους συγκοινωνιακούς φορείς, τις οργανώσεις ιδιοκτητών και εργαζομένων στα συγκοινωνιακά μέσα, όπως επίσης ακαδημαϊκούς και ειδικούς σε θέματα μεταφορών.

Οι απαντήσεις τους στα 25 ερωτήματα της Πράσινης Βίβλου θα πρέπει να αποσταλούν ως τις 15 Φεβρουαρίου 2008 στο υπουργείο Μεταφορών, ώστε να αποτελέσουν τη βάση για τη διαμόρφωση της εθνικής στρατηγικής πάνω στο θέμα της αστικής κινητικότητας. Ένα από τα ερωτήματα αφορά και τη βιντεοεπιτήρηση, και το κατά πόσο θα μπορούσε να χρησιμεύσει στην ασφάλεια των αστικών συγκοινωνιών.

Κατά των αστικών διοδίων τάχθηκε ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος τόνισε ότι το μέτρο δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί στην πόλη του. «Λέμε “όχι’’ στα διόδια, κυρίως για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ιδεολογικός. Δεν μπορούμε έναντι 15 ευρώ ή οποιουδήποτε άλλου ποσού να δώσουμε τη δυνατότητα στον πλούσιο να διέρχεται ή να κάνει βόλτες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στο φτωχό να μην του επιτρέπουμε τη διέλευση. Ο δεύτερος είναι πρακτικός. Η πόλη μας είναι μακρόστενη σχηματικά. Το κέντρο της Θεσσαλονίκης το περιβάλλει από τη μία πλευρά η θάλασσα και από την άλλη το βουνό. Ουσιαστικά υπάρχουν τρεις δρόμοι, η οδός Τσιμισκή, η Εγνατίας και η Αγίου Δημητρίου που διασχίζουν το πολεοδομικό συγκρότημα. Άρα δεν μπορεί να επιβληθούν διόδια, να αποκοπεί για παράδειγμα η Τσιμισκή και η Εγνατίας και να κατευθυνθεί όλη η κυκλοφορία στην Αγίου Δημητρίου».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!