Η Καγκελάριος της Γερμανίας υποστηρίζει πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν είναι... ξεγραμμένοι, αρκεί η αυτοκινητοβιομηχανία να προβεί στις δέουσες διορθωτικές κινήσεις ώστε να ανακτηθεί η χαμένη εμπιστοσύνη του κοινού.
Με φόντο τις επερχόμενες ομοσπονδιακές εκλογές της 24η Σεπτεμβρίου, η Angela Merkel έδωσε με ομιλία της στα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το στίγμα των επόμενων κινήσεων της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας που θα συμβάλουν ώστε η κινητήρια δύναμη της κατασκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, η οποία σήμερα απασχολεί πάνω από 800.000 εργαζομένους, να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των αγοραστών.
«Μεγάλο μέρος της εμπιστοσύνης έχει χαθεί. Για αυτό η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να κάνει τα πάντα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη, για καλό δικό της, αλλά και για εκείνο των εργαζομένων στη Γερμανίας», δήλωσε η Angela Merkel.
Η Καγκελάριος της Γερμανίας επεσήμανε ότι μετά το διαβόητο πλέον σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων του VW Group, το οποίο ξέσπασε αμέσως μετά τα εγκαίνια της ίδιας Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου πριν από δύο χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σήμερα πολλές προκλήσεις, με σημαντικότερη της πρόθεση της Κίνας –της μεγαλύτερης σε όγκο αγοράς της υφηλίου- να απαγορεύσει στο εγγύς μέλλον την πώληση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με φόντο τις επερχόμενες εκλογές στη χώρα, η Angela Merkel επιχείρησε για μια ακόμα φορά στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεών της να θέσει αυστηρές κατευθύνσεις όσον αφορά στις μελλοντικές επιλογές πάνω στις οποίες πρέπει να κινηθεί η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία. Την ίδια στιγμή, η Καγκελάριος ανακοίνωσε την ίδρυση ενός νέου ταμείου με ταμειακά αποθέματα ύψους 1 δις ευρώ, το οποίο θα αναλάβει χρέη χρηματοδότη για τον «καθαρισμό» των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας από τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Μάλιστα, την περασμένη κιόλας Πέμπτη, η Merkel κάλεσε για μια ακόμα φορά τους ξένους κατασκευαστές να συμμετάσχουν ενεργά σε μια συμφωνία με τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να αναβαθμιστούν με κοινές δράσεις όλων τα λογισμικά διαχείρισης ενός μεγάλου αριθμού πετρελαιοκίνητων οχημάτων, κίνηση που θα συνεισφέρει στον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων τους.
Την ίδια στιγμή, όμως, η Καγκελάριος της Γερμανίας εξέφρασε ανοιχτά και για μια ακόμα φορά την αντίθεσή της απέναντι στις προθέσεις αρκετών πόλεων της χώρας να απαγορεύσουν την κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Από τη μεριά της αντιπολίτευσης και συγκεκριμένα από το στρατόπεδο των Πρασίνων, οι αιχμές απέναντι στις δηλώσεις της Καγκελαρίου ήταν έντονες.
«Με την ομιλία της η Merkel δείχνει ποια είναι η πορεία προς το μέλλον, ωστόσο οι ενέργειες της κυβέρνησής άλλα μαρτυρούν. Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να πάρει στα σοβαρά το θέμα του εκσυγχρονισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας», επεσήμανε σε σχετικές δηλώσεις του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Πρασίνων, Anton Hofreiter.
Σύμφωνα με τις προεκλογικές προτάσεις της παράταξης, η απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με χρονικό ορίζοντα το 2030 αποτελεί μια επιβεβλημένη για τη χώρα απόφαση.
Από τη μεριά της, η Καγκελάριος της Γερμανίας προέβλεψε στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεών της στα εγκαίνια της ΙΑΑ 2017, πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιβιώσουν για αρκετά ακόμα χρόνια.
«Είναι ξεκάθαρο ότι ενώ χρειαζόμαστε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για δεκαετίες, πρέπει συγχρόνως να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες», δήλωσε χαρακτηριστικά η Angela Merkel.
Στο ίδιο μήκος κύματος συντάχθηκε και ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών της Γερμανίας, καθώς και ένα πλήθος προμηθευτών της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσαν την περασμένη Τετάρτη πως η Ευρώπη στο σύνολο της, παρά το γεγονός ότι πρέπει να κατασκευάσει τις δικές της υποδομές για την κατασκευή μπαταριών ούτως ώστε να ανταγωνιστεί την Κίνα, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να βιαστεί εγκαταλείποντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης._X.A.