Το Stonic, το συμπαγές SUV μοντέλο της Kia, ανανεώνεται και αποκτά, μεταξύ άλλων, ήπια υβριδικά χαρακτηριστικά, το νέο μηχανικό κιβώτιο iMT της εταιρείας και πλουσιότερο εξοπλισμό.
Οπτικά, το ανανεωμένο Kia Stonic δεν διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Οι πιο… προσεκτικοί θα εντοπίσουν ωστόσο τις μικρές αλλαγές στα full LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, τις νέες ζάντες αλουμινίου, καθώς και τη νέα παλέτα χρωμάτων. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι τώρα οι δυνητικοί αγοραστές του μοντέλου μπορούν να επιλέξουν μέσα από 20 διαφορετικούς συνδυασμούς διχρωμίας – στην Ευρώπη 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται διαθέτουν ήδη το εν λόγω στιλιστικό χαρακτηριστικό.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι αναβαθμίσεις είναι εξίσου στοχευμένες και αφορούν στο σύστημα τηλεματικής Phase II UVO Connect, στη νέα οθόνη αφής, που τώρα έχει διαγώνιο 8 ίντσες, καθώς και στην ακόμα πιο πλήρη παλέτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.
Η σημαντικότερη ωστόσο διαφοροποίηση σε σχέση με το παρελθόν έγκειται στις μονάδες κίνησης – και ειδικότερα στην υιοθέτηση ενός ήπια υβριδικού συστήματος, με μίζα/γεννήτρια, των 48V (εκδόσεις EcoDynamics+). Η συγκεκριμένη διάταξη συνδυάζεται με τον Smartstream κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου της εταιρείας, ο οποίος αντικαθιστά για την περίσταση τον 1.000άρη, επίσης με τούρμπο, της οικογένειας Kappa, διαθέτοντας μεταξύ άλλων το γνωστό σύστημα Continuously Variable Valve Duration (CVVD).
Η απόδοση παραμένει στους 100 και 120 ίππους, όμως σημαντικά οφέλη προκύπτουν στη ροπή – και φυσικά στην κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά την πρώτη, στην έκδοση των 120 ίππων και σε συνδυασμό με την παρουσία αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, η μέγιστη τιμή της ροπής είναι αυξημένη κατά 16%, αγγίζοντας πλέον τα 200 Nm. Για τις ήπια υβριδικές εκδόσεις, η Kia προσφέρει για το ανανεωμένο Stonic το νέο μηχανικό clutch-by-wire κιβώτιο iMT (intelligent Manual Transmission), το οποίο διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που συμβάλει ώστε να μειωθεί έτι περαιτέρω η κατανάλωση καυσίμου (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).
Η γκάμα του ανανεωμένου μοντέλου περιλαμβάνει επίσης δύο μη υβριδικές εκδόσεις, με τον Smartstream κινητήρα του 1,0 λίτρου να αποδίδει 100 ίππους (σ.σ.: εδώ το μηχανικό 5άρι κιβώτιο έχει αντικατασταθεί με ένα 6άρι, ενώ διαθέσιμο είναι και το αυτόματο DCT7) και τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη της εταιρείας 84 ίππους – ο τελευταίος είναι εφοδιασμένος με το γνωστό επίσης σύστημα ψεκασμού του καυσίμου Dual Port Injection.