Σημαντικές αλλαγές στο καθεστώς φορολογίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επιφέρει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, που κατατέθηκε στη Βουλή.
Σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου, η μείωση της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων εισαγόμενων αυτοκινήτων θα αρχίζει από τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας τους, ενώ ο συντελεστής παλαιότητας θα διαμορφώνεται με βάση και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η χώρα μας είχε καταδικαστεί για μία ακόμη φορά από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο έκρινε ότι η ηλικία του οχήματος δεν μπορεί να είναι το μοναδικό κριτήριο για την μείωση της εργοστασιακής του αξίας.
Η συγκεκριμένη διάταξη τίθεται άμεσα σε ισχύ και προβλέπει μείωση της φορολογητέας αξίας:
Για το 1ο έτος κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, 1,3% για κάθε μήνα.
Για το 2ο έτος, 0,7% για κάθε μήνα.
Για το 3ο έτος, 0,5% για κάθε μήνα.
Από το 4ο έως και το 8ο έτος, 0,4 % για κάθε μήνα.
Από το 9ο έως και το 11ο έτος, 0,3% για κάθε μήνα.
Από το 12ο έως και το 13ο έτος, 0,2% για κάθε μήνα.
Από το 14ο έτος και πάνω, 0,1% για κάθε μήνα.
Έτσι λοιπόν για ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από 3 χρόνια και 4 μήνες, το ποσοστό μείωσης της φορολογητέας αξίας του ανέρχεται σε 31,6% (15,6+8,4+6+1,6). Με βάση τα όσα ίσχυαν μέχρι πρότινος, η μείωση της φορολογητέας αξίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ανερχόταν σε 28%.
Στο συντελεστή παλαιότητας που προκύπτει από τα προηγούμενα ποσοστά, θα προστίθεται και ποσοστό 5% επί των διανυθέντων χιλιομέτρων, δια του 1.500, που αντιπροσωπεύει τον ενδεικτικό μηνιαίο μέσο όρο των χλμ. που διανύει ένα ΙΧ στη χώρα μας. Ο συντελεστής απομείωσης δεν θα μπορεί πάντως σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το 81%._Κ.Μ.