top icon
Επικαιρότητα

Alfa Romeo TCT: Επιδόσεις και οικονομία!

Το πρωτοποριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT συνδυάζει ιδανικά τις σπορτίφ επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου εξασφαλίζοντας στη MiTo και τη Giulietta έναν μοναδικό οδηγικό χαρακτήρα.

Το πρωτοποριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT της Alfa Romeo συνδυάζει ιδανικά τις σπορτίφ επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου εξασφαλίζοντας τόσο στη MiTo όσο και στη μεγαλύτερη Giulietta έναν μοναδικό οδηγικό χαρακτήρα.

Το τεχνολογικά προηγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της ιταλικής εταιρείας διαθέτει πλήρως αυτόματη, αλλά και σειριακή χειροκίνητη λειτουργία, όπου ο οδηγός ανεβάζει ή κατεβάζει ταχύτητα είτε μέσω του επιλογέα που βρίσκεται εμπρός από την κεντρική κονσόλα, είτε με τη βοήθεια των paddles που είναι εγκατεστημένα πίσω ακριβώς από τα μπράτσα του τιμονιού. Ταυτόχρονα, ο διακόπτης του D.N.A. διαφοροποιεί πλήρως τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δίνοντας έμφαση, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού, στην άνεση, στις επιδόσεις, στην ασφάλεια σε δύσκολες συνθήκες καθώς βέβαια και στην οικονομία.

Το πρωτοποριακό κιβώτιο TCT (Twin Clutch Technology) εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και αυξημένη σπορ αίσθηση σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο σε συνδυασμό με βελτιωμένη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση. Χάρη στον 1,4 TB MultiAir κινητήρα των 170 ίππων, η Giulietta με το κιβώτιο Alfa TCT έχει τελική ταχύτητα 218 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7 δλ. Ακόμα όμως και με αυτές τις κορυφαίες για την κατηγορία της επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι ιδιαίτερα χαμηλές. Πιο συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο μόλις 5,2 λίτρα βενζίνης είναι αρκετά ώστε να καλυφθούν 100 χλμ., τη στιγμή που οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 121 gr/χλμ., τιμές που καθιστούν την Giulietta το πιο φιλικό προς το περιβάλλον βενζινοκίνητο μικρομεσαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, ακόμα και σε σύγκριση με χειροκίνητες εκδόσεις ανταγωνιστικών μοντέλων με μικρότερη ιπποδύναμη και ασθενέστερες επιδόσεις.

Ανάλογα στοιχεία αφορούν και τον πετρελαιοκινητήρα 2,0 JTDM-2 των 170 ίππων. Σε σύγκριση μάλιστα με τη χειροκίνητη έκδοση του ίδιου κινητήρα, η έκδοση με το κιβώτιο Alfa TCT επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 αντί για 8,0 δλ. και η μέση κατανάλωση πέφτει από τα 4,7 στα 4,5 λiτ./100 χλμ. Αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 από 124 είναι μειωμένες στα 119 γρ./χλμ.

Ακολουθώντας την ίδια ακριβώς φιλοσοφία, το αυτόματο κιβώτιο TCT διπλού συμπλέκτη της ιταλικής εταιρείας, εκτός από τη μικρομεσαία Giulietta, τοποθετείται και στη μικρότερη MiTo, συνεργαζόμενο με τον καταξιωμένο, αποδοτικό αλλά και οικονομικό σε κατανάλωση κινητήρα 1.4 MultiAir των 135 ίππων. Και εδώ, το TCT κιβώτιο εξασφαλίζει κορυφαίες για την κατηγορία του επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 8,2 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 207 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, οι μέσες απαιτήσεις σε καύσιμο περιορίζονται στα μόλις 5,5 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 126 γρ/χλμ.


[[PAGEBREAK]]
Πως λειτουργεί

Η λειτουργία της μετάδοσης Alfa TCT χαρακτηρίζεται από εξαιρετική αλληλεπίδραση με τα συστήματα του αυτοκινήτου με στόχο τις βέλτιστες επιδόσεις ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, το TCT κιβώτιο ταχυτήτων συνεργάζεται με το σύστημα Alfa D.N.A, τα φρένα, τον κινητήρα και το σύστημα δυναμικού ελέγχου της συμπεριφοράς του οχήματος. Έτσι, το σύστημα μετάδοσης μπορεί να διαφοροποιήσει  την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, να ελέγξει την παροχή ροπής σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, να λειτουργήσει εντελώς αυτόματα ή να χρησιμοποιηθεί σαν σειριακό, με την επιλογή των σχέσεων στην περίπτωση αυτή να πραγματοποιείται από τον επιλογέα ή τα ειδικά paddles πίσω από το τιμόνι. Από τεχνικής σκοπιάς, το κιβώτιο ουσιαστικά αποτελείται από δύο παράλληλα κιβώτια, το καθένα από τα οποία έχει το δικό του συμπλέκτη. Έτσι είναι δυνατή η επιλογή της επόμενης σχέσης τη στιγμή που η προηγούμενη είναι ήδη σε χρήση. Η αλλαγή γίνεται με μια απλή και ομαλή εναλλαγή των σχετικών δίσκων, γεγονός που εξασφαλίζει συνεχή παροχή ροπής.

Το αποτέλεσμα είναι η άνεση και η σπορ αίσθηση σε μέγιστο βαθμό σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, αφού οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία, υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε αυτόματη και σειριακή λειτουργία, ενώ την ίδια στιγμή ανάμεσα στις αλλαγές υπάρχει σχεδόν μηδενική απώλεια ισχύος. Σε σχέση με τα γνωστά «υγρά» συστήματα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη, το Alfa TCT έχει περιορισμένο κόστος χρήσης και σε σχέση με τα κλασικά αυτόματα κιβώτια μικρότερη κατανάλωση μέχρι και 10% (χάρη και στη χρήση του συστήματος Start&Stop). Ένα από τα πλεονεκτήματα της «ξηρής» τεχνολογίας που χρησιμοποιεί το κιβώτιο TCT είναι οι συμπαγείς διαστάσεις του, η ελαχιστοποίηση των απωλειών λόγω τριβών και η απουσία ανάγκης για ψύξη με λάδι. Συνεπώς, δεν είναι αναγκαία η ύπαρξη αντλίας λαδιού. Σαν αποτέλεσμα όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών είναι η μειωμένη κατά 6% κατανάλωση σε σχέση με κιβώτια τα οποία είναι «εμβαπτισμένα» σε λάδι.

Τιμές
Με τον κινητήρα βενζίνης 1,4 TB MultiAir των 170 ίππων, η Alfa Romeo Giulietta, η οποία συνδυάζεται με το κιβώτιο TCT, είναι διαθέσιμη στην έκδοση Distinctive με τιμή 25.550 ευρώ (έκπτωση 2.000 ευρώ με χρηματοδότηση μέσω FGA Bank, όφελος απόσυρσης 960 ευρώ, τελική τιμή 22.590 ευρώ). Με τον πετρελαιοκινητήρα 2,0 JTDM-2 170 ΗP η Giulietta είναι διαθέσιμη στην έκδοση Distinctive με 30.200 ευρώ (έκπτωση 2.000 ευρώ με χρηματοδότηση μέσω FGA Bank, όφελος απόσυρσης 2.450 ευρώ, τελική τιμή 25.750 ευρώ). Για την MiTo 1.4 Multiair 135 ίππων TCT, η τιμή αγοράς για την έκδοση στο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive είναι 20.100 ευρώ (έκπτωση 1.900 ευρώ με χρηματοδότηση μέσω FGA Bank, όφελος απόσυρσης 960 ευρώ, τελική τιμή 17.240 ευρώ).

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ