top icon
Επικαιρότητα

Alain Visser

Η ανεξαρτησία της Volvo τής εξασφαλίζει πλέον τη δυνατότητα να εξελίσσει τα νέα μοντέλα της χωρίς συμβιβασμούς, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας. 

Τι αντιπροσωπεύει το XC90 που παρουσιάσατε στην Έκθεση του Παρισιού; Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο, που ταυτόχρονα αποτελεί μια «δήλωση» ότι έτσι θα είναι το μέλλον της εταιρείας. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίξαμε μόνοι μας, χωρίς τη συνεργασία ή την εξάρτηση από μια άλλη εταιρεία. Είναι δικά μας όλα, από το σχεδιασμό και την πλατφόρμα μέχρι τον κινητήρα.

Παρ' ότι χώρισαν οι δρόμοι σας με τη Ford, ποιος είναι ο λόγος που επιδιώξατε να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε την τεχνογνωσία της; Ο λόγος είναι γιατί δε θέλουμε να συμβιβαζόμαστε. Αν η εξέλιξη ενός μοντέλου, που ως Volvo πρέπει να φέρει τα χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής καταγωγής του, πραγματοποιείται στο πλαίσιο ενός παγκόσμιου προγράμματος, τότε αναγκαστικά υφίστανται συμβιβασμοί. Δεν μπορείς να εξασφαλίσεις τη μοναδικότητά σου όντας κομμάτι ενός παγκόσμιου οργανισμού. Πρόκειται, λοιπόν, για την πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια που ένα αυτοκίνητό μας είναι ένα πραγματικό Volvo. Το κάναμε μόνοι μας, χωρίς συμβιβασμούς, χωρίς να δανειζόμαστε τεχνολογία ή γνώσεις από άλλες εταιρείες, και αυτό είναι πολύ σημαντικό.

Τι είδους συμβιβασμοί θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να γίνουν στον τομέα των κινητήρων; Οι νέοι μας κινητήρες Drive-E είναι 4κύλινδροι, γιατί καταλήξαμε ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση από τεχνική άποψη, τη στιγμή που άλλες εταιρείες επιλέγουν 6κύλινδρα ή 8κύλινδρα σύνολα. Ο αγοραστής ενός Volvo πιστεύω ότι ενδιαφέρεται για τις επιδόσεις αλλά και για την οικονομία καυσίμου, και δεν τον νοιάζει αν κάτω από το καπό βρίσκονται 4, 6 ή 8 κύλινδροι. Πιστεύω ότι οι κινητήρες Drive-E προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης.

Η αρχιτεκτονική ενός 3κύλινδρου κινητήρα είναι μέσα στις σκέψεις σας; Είναι κάτι που εξετάζουμε, όμως σίγουρα δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στα 6κύλινδρα και τα 8κύλινδρα σύνολα. Καθώς στις βασικές μας αγορές, στην Κίνα και στις HΠΑ, οι κινητήρες V6 κυριαρχούν στις premium κατηγορίες, εμείς δεν ερχόμαστε με ηττοπάθεια να πούμε ότι δυστυχώς δεν έχουμε 6 κυλίνδρους, αλλά ότι οι 6κύλινδροι είναι ξεπερασμένοι…

Αν και είναι μια ερώτηση που προφανώς σας έχουν απευθύνει πολλές φορές, εντούτοις έχει ενδιαφέρον να μας εξηγήσετε ποια ακριβώς χαρακτηριστικά αντιπροσωπεύει η σκανδιναβική καταγωγή που προαναφέρατε.  Πρόκειται για ένα συνδυασμό διαχρονικού σχεδιασμού, φυσικών υλικών υψηλής ποιότητας και απλότητας. Η απλότητα είναι ένας όρος που μπορεί εύκολα να παρερμηνευθεί, όμως, για να σας δώσω ένα παράδειγμα, το εσωτερικό του XC90 έχει μόνο οκτώ διακόπτες, όταν τα μοντέλα του ανταγωνισμού διαθέτουν από 35 έως 50! Η σκανδιναβική αισθητική είναι μινιμαλιστική, απλή, και δε στοχεύει στον εντυπωσιασμό. Όμως αυτοί οι οκτώ διακόπτες μοιάζουν με κόσμημα.

Ποιοι εκτιμούν τη σκανδιναβική φιλοσοφία περισσότερο, οι Ευρωπαίοι, οι Αμερικανοί ή οι Ασιάτες; Σύμφωνα με τις έρευνες που έχουμε πραγματοποιήσει, ένα σκανδιναβικό προϊόν θεωρείται «cool» και ταυτόχρονα έχει ένα μυστήριο. Στο μυαλό των καταναλωτών, από όλες τις περιοχές που προαναφέρατε κυριαρχούν έννοιες όπως «φύση», «ποιότητα», «ασφάλεια», «ντιζάιν». Τη στιγμή που είμαστε ο μοναδικός Σκανδιναβός κατασκευαστής, έχουμε κάθε λόγο να εκμεταλλευτούμε αυτήν την εικόνα που έχουν οι αγοραστές. 

Αναφέρατε τον τομέα της ασφάλειας. Τη στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές υιοθετούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, πιστεύετε ότι στο συγκεκριμένο τομέα θα μπορείτε και στο μέλλον να διατηρείτε ένα προβάδισμα; Αναμφίβολα, και αυτό προσπαθούμε να δείξουμε και με το XC90, που διαθέτει κάποια μοναδικά στοιχεία ασφάλειας. Ευτυχώς, ποτέ δεν εγκαταλείψαμε το συγκεκριμένο τομέα και, αν ρωτήσεις τον κόσμο τι αντιπροσωπεύει ένα Volvo, η ασφάλεια θα περιλαμβάνεται στις απαντήσεις τους. Πρόκειται για έναν τομέα όπου θα πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε. Από την άλλη, δε νομίζουμε ότι μπορούμε να πουλάμε αυτοκίνητα μόνο και μόνο επειδή θα είναι ασφαλή. Θα πρέπει να διαθέτουν και άλλες ιδιότητες.

Όπως; Το ένα είναι το ντιζάιν, όμως, επειδή είναι κάτι υποκειμενικό, δε θέλουμε να μιλάμε πολύ για αυτό. Αφήνουμε το ίδιο το αυτοκίνητο να μιλήσει. Από εκεί και πέρα, είναι η ανθρώπινη διάσταση, η οποία σου επιτρέπει να επικοινωνείς με το αυτοκίνητο, το ηχοσύστημά του, το σύστημα πλοήγησης, η συνδεσιμότητα και βέβαια οι κινητήρες.

Η συνδεσιμότητα είναι ένας τομέας που δεν μπορεί κανείς να… αποφύγει σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, εντούτοις πόσο ασφαλές μπορεί να είναι ένα συνδεδεμένο αυτοκίνητο; Αναμφίβολα, είναι ένα στοιχείο ασφάλειας, αλλά και ένα στοιχείο που ιδιαίτερα οι νεότεροι πελάτες μας απαιτούν, όντας γεννημένοι σε ένα περιβάλλον συνδεσιμότητας. Για μένα ένα συνδεδεμένο αυτοκίνητο είναι «cool», ενώ για τον γιο μου είναι κάτι το αυτονόητο. Είναι, λοιπόν, κάτι το οποίο στην αυτοκινητοβιομηχανία θεωρείται ακόμη στοιχείο πολυτέλειας, όμως σε λίγα χρόνια θα είναι πράγματι το αυτονόητο.

Όντας τώρα μόνοι σας, πόσο εύκολο είναι να επενδύετε ώστε να είστε πρωτοπόροι τεχνολογικά σε όλους αυτούς τους τομείς που προαναφέρατε; Προφανώς και δεν είναι εύκολο, καθώς είμαστε μικροί, κάτι το οποίο σημαίνει ότι τα κεφάλαια που έχουμε να επενδύσουμε είναι περιορισμένα, όπως επίσης ότι δεν μπορούμε να ανοιχτούμε σε ολόκληρη την αγορά. Το πορτφόλιό μας, ακόμα και όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα ανάπτυξης της εταιρείας, θα είναι πιο περιορισμένο από εκείνο των ανταγωνιστών μας. Η στρατηγική μας, λοιπόν, στοχεύει στην παραγωγή ενός συγκεκριμένου αριθμού προϊόντων, τα οποία μπορούμε να υλοποιήσουμε πάρα πολύ καλά. Προφανώς για την εξέλιξη της πλατφόρμας SPA χρειάστηκε να δαπανήσουμε ένα πολύ υψηλό ποσό, όμως αυτή αποτελεί μια επένδυση πάνω στην οποία θα βασιστούν όλα μας τα μοντέλα των σειρών «60» και «90». Αντίστοιχα, με τους κινητήρες Drive-E απομακρυνόμαστε από ένα εξαιρετικά περίπλοκο πλέγμα κινητήρων σε μια 4κύλινδρη επιλογή βενζίνης και μια 4κύλινδρη ντίζελ, που σε διαφορετικές παραλλαγές θα εξυπηρετήσουν όλες τις μελλοντικές μας ανάγκες. Δεν είναι απλό, γιατί απαιτεί φοβερή πειθαρχία προκειμένου να επιτύχεις την οικονομία κλίμακας μέσα από συνέργειες ανάμεσα σε μοντέλα διαφορετικού μεγέθους. Ταυτόχρονα, η πρόκληση είναι τα μοντέλα αυτά να δείχνουν τελείως διαφορετικά. Είμαστε όμως ειλικρινείς, λέγοντας ότι δε θα έχουμε στην γκάμα μας την ποικιλία που διαθέτουν οι ανταγωνιστές μας. Πρέπει να είμαστε επιλεκτικοί.

Ένα σκανδιναβικό προϊόν θεωρείται “cool” και ταυτόχρονα έχει ένα μυστήριο.

Αυτό σημαίνει ότι η Volvo δε θα υλοποιήσει τη φημολογούμενη είσοδό της σε ακόμα μικρότερες κατηγορίες; Αυτήν τη στιγμή έχουμε στην γκάμα μας το V40, ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητά μας, που ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό σε όλα τα μέρη του κόσμου και ανήκει σε μια κατηγορία με πολύ ισχυρό ανταγωνισμό. Για την ώρα, δε σκοπεύουμε να μπούμε σε ακόμα πιο μικρές κατηγορίες.

Σκοπεύετε να συνεργαστείτε με άλλους κατασκευαστές προκειμένου να μοιράσετε το κόστος εξέλιξης των νέων τεχνολογιών; Ναι, κάνουμε τα πάντα μόνοι μας, αλλά δεν είμαστε και ξεροκέφαλοι! Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις.

Μόνοι σας αναπτύξατε και το υβριδικό σύστημα του V60 plug-in hybrid. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μέλλον όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων; Πιστεύω ότι τα plug-in hybrid αποτελούν την απάντηση βραχυπρόθεμα έως μεσοπρόθεσμα. Από εκεί και πέρα, θεωρώ ότι η τεχνολογία θα περπατήσει, αλλά όχι με ιδιαίτερα γοργά βήματα. Σε πολλές αγορές οι πωλήσεις των συγκεκριμένων μοντέλων αποτελούν συνάρτηση της φορολογίας. Εντούτοις, πιστεύουμε ότι πρέπει να επενδύσουμε στον εν λόγω τομέα. Στο V60 plug-in hybrid η ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζεται με έναν ντίζελ, ενώ στο XC90 με βενζινοκινητήρα. Σε κάθε περίπτωση, στόχος μας είναι η ευρύτερη δυνατή υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας στην γκάμα μας.

Κατά πόσο τα υβριδικά αυτοκίνητα θα καθίστανται εξίσου ελκυστικά, εάν αλλάξει ο τυποποιημένος κύκλος μέτρησης των ρύπων; Είναι μια καλή ερώτηση! Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι είναι προς όφελος του κατόχου ενός αυτοκινήτου να το κινεί όσο το δυνατόν περισσότερο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Τι άποψη έχετε για την αυτόνομη οδήγηση; Η αυτόνομη οδήγηση διαθέτει εκείνη τη διάσταση ασφάλειας που ταιριάζει με το προφίλ μας. Ακόμα κι αν το κοινό είναι διστακτικό απέναντί της, όταν δει να υιοθετείται από ένα Volvo, θα είναι πεπεισμένο ότι λειτουργεί σωστά. Υπάρχει, βέβαια, ο αντίλογος, που λέει ότι δεν έχει νόημα μια εταιρεία αυτοκινήτου να έρχεται και να στερεί τη χαρά της οδήγησης. Η απάντηση στο συγκεκριμένο επιχείρημα έρχεται από μια στατιστική που θέλει το 30% των Ευρωπαίων οδηγών να αναλώνει σημαντικό χρόνο στην αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης. Αυτό δεν προσφέρει καμία χαρά στον οδηγό. Εξίσου μεγάλος χρόνος από τη ζωή ενός οδηγού δαπανάται επίσης στα μποτιλιαρίσματα. Αν, λοιπόν, μπορούμε να κάνουμε αυτόν το χρόνο πιο χρήσιμο και ευχάριστο, τότε η αυτόνομη οδήγηση προσφέρει μια ουσιαστική λύση.

Γιατί κάποιος επιλέγει να αγοράσει ένα Volvo; Οι λόγοι που κάποιος επιλέγει ένα αυτοκίνητο είναι πρωταρχικά η φίρμα, ύστερα το ντιζάιν και μετά έπονται όλα τα άλλα. Πολλές φορές οι άνθρωποι προσπαθούν να εκλογικεύσουν τις επιλογές τους, αλλά ξέρουμε πολύ καλά με ποιο τρόπο η φίρμα και το ντιζάιν επενεργούν πάνω τους… Αν ένας αγοραστής έχει περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, οι επιλογές του είναι αναρίθμητες. Αν κάποιος διαθέτει οικονομική επιφάνεια, συνήθως καταλήγει να επιλέξει μεταξύ των Audi, BMW και Mercedes, τα οποία είναι πολύ καλά αυτοκίνητα. Όμως εκείνοι που τελικά αγοράζουν ένα Volvo θέλουν να ξεχωρίσουν, επιλέγοντας μια φίρμα με περισσότερες ανθρώπινες αξίες.

Alain Visser

Ο Αλέν Βισέρ γεννήθηκε το 1963 στο Βέλγιο. Σπούδασε μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας και συνέχισε με σπουδές Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Ντιουκ της Βόρειας Καρολίνας. Ξεκίνησε την καριέρα του στη Ford το 1987 σε διάφορες διοικητικές θέσεις και μεταπήδησε το 2005 στην General Motors, καταλαμβάνοντας μια θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Opel. Το Σεπτέμβριο του 2012 ξεκίνησε την καριέρα του στη Volvo, αναλαμβάνοντας τη θέση του αντιπροέδρου στον τομέα των πωλήσεων.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ