O κορονοϊός Covid-19 έχει πλήξει και την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με συνέπεια απώλειες στην παραγωγή περισσότερων από 4 εκατομμυρίων οχημάτων ως σήμερα, αξίας περίπου 122 δις ευρώ.
Οι ταξινομήσεις όλων των τύπων οχημάτων έχουν μειωθεί κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να προβλέπεται να μειωθούν κατά 25% στο σύνολο του 2020. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η πλήρης επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας να αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα, που απαιτεί μεγάλη οργάνωση και μεθοδικότητα. Αυτά επισήμανε μεταξύ αρκετών άλλων ο πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles κ. Michael Manley.
Ο πρόεδρος του ACEA αναφέρθηκε επίσης στα νέα όρια εκπομπών ρύπων, που υιοθετούν αυστηρά πρόστιμα στους κατασκευαστές που δεν θα μπορέσουν να τα επιτύχουν. Αν κάποια αυτοκινητοβιομηχανία βρεθεί εκτός στόχου, τότε το πρόστιμο μπορεί να είναι τόσο βαρύ, που σε συνδυασμό με την αρνητική πορεία των πωλήσεων εξαιτίας της πανδημίας κορωνοϊού, να αποβεί τροχοπέδη στην βιωσιμότητά της. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και των υπολοίπων συναφών επαγγελμάτων, απασχολούν περισσότερους από 14,5 εκατομμύρια εργαζομένους.