X
Επικαιρότητα

80η Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης

Περισσότερα από 60 νέα μοντέλα, αλλά και concept cars που δείχνουν το μέλλον, παρουσιάζουν οι κατασκευαστές στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, από τις 4 έως τις 14 Μαρτίου.

Το πνεύμα που φαίνεται να επικρατεί και που αναμένεται να κυριαρχήσει τις ημέρες διεξαγωγής της Έκθεσης, είναι η επικέντρωση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών στο ζήτημα της παραγωγής υβριδικών μοντέλων, καθώς και ηλεκτροκίνητων με μηδενικούς ρύπους. Τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν καλά σε αυτό τον τομέα και σε λίγα χρόνια η τεχνολογία τους θα πρέπει να είναι προσιτή από οικονομικής πλευράς, «βοηθούντος» και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης (ουδέν κακόν αμιγές καλού).
Τι θα μας δείξουν οι κατασκευαστές
Εν συντομία και με αλφαβητική σειρά oι νέες παρουσίες στη Γενεύη του 2010.
ABARTH 500C
Με τον 1.4 Turbo T-Jet κινητήρα να αποδίδει 140 ίππους, η cabrio έκδοση του Αbarth 500 αναπτύσσει ανώτατη ταχύτητα 205 χλμ/ώρα, ενώ επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Μέση κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ, μέγιστη ροπή 206 Νm, διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ.
ABARTH PUNTO EVO
Με τον 1.4 Turbo Multiair κινητήρα να αποδίδει 163 ίππους, το Αbarth Punto Evo αναπτύσσει ανώτατη ταχύτητα 215 χλμ/ώρα, ενώ επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα. Μέση κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ, μέγιστη ροπή 250 Νm, διαθέσιμη από τις 2.250 σ.α.λ.
ALFA ROMEO GIULIETTA
Οι διαστάσεις της είναι μεγαλύτερες από της 147, την οποία διαδέχεται. Χρησιμοποιεί τη νέα compact πλατφόρμα της Fiat Group, ενώ βασικός κινητήρας της θα είναι ο «T-Jet» των 1.4 λίτρων. Στην περίπτωσή του, αυτός θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 120 και 170 ίππους. Σύντομα θα εφοδιαστεί και με τον «1750 TBi», απόδοσης 235 ίππων.
ΑUDI A1
Διατηρεί πολλά από τα γνωρίσματα του πρωτοτύπου που είδαμε το 2007 στο Τόκιο. Το μήκος του αμαξώματος που υιοθετεί την κοινή πλατφόρμα των Polo-Ibiza-Fabia, έχει μήκος 3,95 μέτρων, με το μεταξόνιο να είναι 2,47 μ. Η αφετηρία της γκάμας είναι ο 1.2 TSI κινητήρας του Ομίλου, ο οποίος αποδίδει 86 ίππους και 16,3 χλγμ. ροπής, επιλογή που αναμένεται να υιοθετεί και το επόμενης γενιάς VW Golf. Αμέσως μετά συναντάμε τον γνωστό 1.4 TSI των 122 ίππων, ο οποίος θα συνδυάζεται και με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic.
AUDI RS5
Ο FSi κινητήρας (βλ. σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου), ο οποίος εξασφαλίζει στο αμάξωμα των 1.725 κιλών επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,6 δλ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα (εφόσον ο πελάτης το επιθυμεί, ο ηλεκτρονικός κόφτης καταργείται αυξάνοντας την παραπάνω τιμή κατά 30 επιπλέον χμλμ./ώρα), έχει χωρητικότητα 4,2 λίτρα καταναλώνοντας μόλις 10,8 λίτ./100 χλμ., σύμφωνα με το εργοστάσιο. Tο RS5 και ο εν λόγω κινητήρας θα συνδυάζονται αποκλειστικά με το γνωστό Stronic 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
BMW 3 SERIES COUPE & CABRIO FL
Νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά μπροστά, στο πλάι και πίσω δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο σπορ χαρακτήρα των Coupé και Cabrio της Σειράς 3. Επιπλέον υιοθετήθηκαν προβολείς με νέα σχεδίαση, τροποποιημένη δομή και νέα τεχνολογία φωτισμού. Η γκάμα κινητήρων επεκτείνεται με νέες βασικές εκδόσεις για τα Coupé και Cabrio.
BMW 5 SERIES
Με μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 80 χλστ.) και ελαφρά μακρύτερη (κατά 58 χλστ.) η BMW 5 απέκτησε αλουμινένια ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός-πολλαπλών συνδέσμων πίσω), σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, ενεργή τετραδιεύθυνση κατευθείαν από την μεγάλη της αδελφή και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον V8 των 407 ίππων (550i), το νέο τρίλιτρο 6κύλινδρο ΤwinPower turbo (με ένα twin scroll τούρμπο και Valvetronic) των 306 ίππων (535i) και τους δύο ατμοσφαιρικούς τρίλιτρους των 258 (528i) και 204 ίππων (523i), ενώ στους γνωστούς 6κύλινδρους κινητήρες ντίζελ προστίθεται και ένας υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος 2 λίτρων και 184 ίππων, με common-rail και σύστημα start-stop.
BMW X5 FL
Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις είναι ιδιαίτερα περιορισμένες. Από εκεί και πέρα, οι ουσιαστικότερες αλλαγές αφορούν τα μηχανικά σύνολα που φιλοξενούνται κάτω από το εμπρός καπό και ειδικότερα τα κινητήρια σύνολα πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση xDrive35d αντικαθίσταται από τις xDrive30d (245 ίπποι) και xDrive40d (306 ίπποι), ενώ η βενζινοκίνητη xDrive48i από την υπερτροφοδοτούμενη V8 xDrive50i των 408 ίππων. Όλες οι εκδόσεις της ανανεωμένης X5 συνδυάζονται πλέον με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.
CHEVROLET AVEO RS
Το πρωτότυπο είναι hatchback και αποκαλύπτει στοιχεία της επόμενης γενιάς Aveo. Μακρύτερο, φαρδύτερο και πιο ευρύχωρο από το σημερινό Aveo παραγωγής, το Aveo RS προβάλλει τα σχεδιαστικά στοιχεία του αυτοκινήτου, εσωτερικά και εξωτερικά. Παράλληλα παρουσιάζει τις δυνατότητες εξατομίκευσης που θα διαθέτει η επόμενη γενιά. Το πρωτότυπο Aveo RS συνοδεύεται από ένα κινητήρα Ecotec 1.4 Turbo των 138 ίππων.
CITROEN DS3 RACING
Εξελιγμένη από τη Citroen Racing, που έχει την ευθύνη για τις επιτυχίες της γαλλικής εταιρείας στο WRC, η DS3 Racing έχει απόλυτα σπορ χαρακτήρα. Το μήκος της είναι 3,94 μέτρα, ενώ εφοδιάζεται με τροχούς διαστάσεων 18 ιντσών. Η παραγωγή της, που θα αριθμήσει συνολικά 1.000 μονάδες, δρομολογείται για το δεύτερο εξάμηνο του 2010. Κινητήριο συνολό της θα είναι ο 1.6 ΤΗΡ, που για την περίσταση έχει αναβαθμιστεί στους 200 ίππους.
CITROEN DS HIGH RIDER CONCEPT
Το δεύτερο δημιούργημα της φιλοσοφίας DS είναι ένα 4θέσιο κουπέ με ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση, εφοδιασμένο με αλουμινένιους τροχούς διαστάσεων 19 ιντσών. Πέρα από τους ιδιαίτερα φιλικούς προς το περιβάλλον πετρελαιοκινητήρες «HDi DPFS» θα έχει και υβριδική έκδοση, με ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ενώ σχεδιάζεται να παρουσιαστεί και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

[[PAGEBREAK]]
FORD C-MAX
Ευρωπαϊκή πρεμιέρα για τη νέα γενιά του C-Max, που θα παρουσιαστεί σε πενταθέσιες και επταθέσιες (Grand C-Max) εκδόσεις. Η εταιρεία περιμένει πολλά από το νέο μοντέλο, το οποίο χαρακτηρίζει ως «compact Multi-Activity Vehicle». Η επταθέσια έκδοση θα είναι εφοδιασμένη με συρόμενες πίσω πόρτες, ενώ στο εσωτερικό η μεσαία σειρά καθισμάτων αναδιπλώνεται με έξυπνο τρόπο, για να  δημιουργείται αρκετός ελεύθερο χώρος. Από πλευράς κινητήρων βασικός βενζίνης θα είναι ο 4κύλινδρος turbo «Ecoboost» των 1.6 λίτρων. Ο αντίστοιχος diesel θα είναι ο 2.0 «Duratorq TDCi».
FORD FOCUS
Στηρίζεται στη νέα πλατφόρμα «C», ενώ εντός του 2011 θα προκύψουν και οι τρίθυρες, station wagon καθώς και κάμπριο εκδόσεις του. Στον εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνεται το ηλεκτρικό τιμόνι τεχνολογίας «Electric Power Assist Steering system» που με τη λειτουργία του συμβάλει και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ προσφέρει βελτιωμένη ακρίβεια. Επίσης έχει και το σύστημα «Dynamic Cornering Control», που περιορίζει τις τάσεις υποστροφής, κατανέμοντας τη ροπή μεταξύ των δύο εμπρός τροχών ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Nέα μηχανικά σύνολα των 1.6 λίτρων, καθώς και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «PowerShift».
HONDA 3R-C
Δημιουργημένο από Ευρωπαίους, που εργάζονται στο τμήμα Έρευνας και Σχεδιασμού της Ηonda στο Μιλάνο, το ασυνήθιστο «3R-C» είναι μια ακόμη προσπάθεια για την εξεύρεση του «απόλυτου» μέσου ατομικής μετακίνησης, μια πρόταση ίσως κατάλληλη για τις μεγαλουπόλεις του μέλλοντος. Το Honda 3R-C διαθέτει τρεις τροχούς και είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

HONDA CR-Z
Το υβριδικό σπορ κουπέ παρουσιάζει ελάχιστες διαφορές στην εξωτερική του εμφάνιση από το πρωτότυπο που είδαμε στο Τόκιο. Στην Ευρώπη θα προσφέρεται από το καλοκαίρι, αρχής γενομένης από τη Μ. Βρετανία. Από πλευράς βενζινοκινητήρων το αυτοκίνητο θα διαθέτει τον 4κύλινδρο των 1.5 λίτρων, που θα συνεργάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα, με συνολική ισχύ 124 ίππων και εκπομπές CO2 117 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Είναι το πρώτο υβριδικό σπορ αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
HYUNDAI ix35
Το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην Ελλάδα το δεύτερο 15ήμερο του Απριλίου, αρχικά με τη δίλιτρη τετρακίνητη έκδοση των 160 ίππων. Στη συγκεκριμένη έκδοση θα συνδυάζεται και με το νέο αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Το φθινόπωρο αναμένεται στη χώρα μας και μια ακόμη πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση, δικίνητη με χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, η οποία θα διαθέτει τούρμπο κινητήρα των 1.6 λίτρων, με ισχύ 140 ίππων.
INFINITI M
Η σειρά Μ έρχεται στην Ευρώπη με δύο βασικούς κινητήρες, τον νέο τρίλιτρο V6 diesel των 238 ίππων που πλέον εφοδιάζει τη σειρά FX, αλλά και τον γνώριμο V6 βενζίνης των 3.7 λίτρων με ισχύ 320 ίππων. Αυτοί θα συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της εταιρείας, των επτά σχέσεων. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση θα φέρει το διακριτικό «M30d», ενώ η βενζινοκίνητη θα έχει το «M37S». Aπό το 2011 θα υπάρχει και υβριδική έκδοση παραγωγής, το concept της οποίας παρουσιάστηκε σε πρόσφατη μεγάλη διεθνή έκθεση.
INFINITI FX30d S
Με νέο V6 κινητήρα πετρελαίου των τριών λίτρων, ισχύος 238 ίππων, που θα τοποθετηθεί προσεχώς και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Με αυτόν και σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 7 σχέσεων το FX επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 8,3 δλ.
KIA SPORTAGE
Tο νέο Sportage προτάσσει πλέον ένα σαφώς πιο δυναμικό σχεδιαστικό προφίλ σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Bασίζεται στο δάπεδο του Hyundai ix35, με το οποίο και θα μοιράζεται πλήθος μηχανικών μερών, όπως οι αναρτήσεις, το σύστημα μετάδοσης και οι –φυσικά- οι κινητήρες. Tο νέο Sportage διαθέτει μεγαλύτερο πλάτος, μήκος και μεταξόνιο σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά σημαντικά μικρότερο ύψος.

[[PAGEBREAK]]
LEXUS CT 200h
Το CT 200h απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να μειώσουν τους ρύπους, δεν είναι όμως διατεθειμένοι να υποβαθμίσουν τα πρότυπά τους. Θα είναι το πρώτο πλήρως υβριδικό μοντέλο στην premium μικρομεσαία. Υιοθετώντας τη δεύτερη γενιά του Lexus Hybrid Drive, το CT 200h πλαισιώνει τα RX 450h, GS 450h και LS 600h για τη δημιουργία μιας γκάμας πλήρως υβριδικών οχημάτων.
MAZDA 5
To νέο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος του, δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από τα σύγχρονά μας «2» και «3». Στον τομέα των κινητήρων θα εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο των 1.8 λίτρων, όπως και με ένα νέο δίλιτρο, τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού (DISI). Αυτός θα είναι εξοπλισμένος με σύστημα «i-stop», επιτυγχάνοντας κατά 15% μειωμένες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το παρελθόν, ενώ αμφότεροι θα συνεργάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
MAZDA 6 FL
Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο με έξι τύπους κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου μηχανικού συνόλου βενζίνης των δύο λίτρων, το οποίο θα εκπέμπει και λιγότερους ρύπους CO2 στην ατμόσφαιρα. Αυτός θα μπορεί να συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, των πέντε σχέσεων.Οι ανανεωμένες εκδόσεις του Μazda6 θα χρησιμοποιούν επίσης τους κινητήρες βενζίνης «MZR» των 1.8 και των 2.5 λίτρων, καθώς και τον turbodiesel «MZR-CD» των 2.2 λίτρων, ο οποίος θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος από 120 έως 180 ίππους.
MAZDA MX-5 20th ANNIVERSARY
Oι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας παρουσιάζουν με επετειακή έκδοση του μοντέλου, η οποία φέρει την ονομασία «MX-5 20th Anniversary Limited Edition». Βασισμένη στη μικρή έκδοση των 1,8 λίτρων διαφοροποιείται σε σχέση με τις απλές παραλλαγές του μοντέλου, χάρη στο πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης, επενδύσεις χρωμίου και ειδικής σχεδίασης ρίγες στις εξωτερικές επιφάνειες. Εσωτερικά, οι επεμβάσεις αφορούν τις διακοσμητκές επενδύσεις με την επιγραφή «20th Anniversary Limited Edition», τα μεταλλικά ποδοστήρια και το χρωματισμό στο ταμπλό.
MERCEDES F 800 STYLE
Ένα υβριδικό πρωτότυπο με εκτεταμένη χρήση υψηλής τεχνολογίας παρουσιάζει η γερμανική εταιρεία στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Το άκρως εντυπωσιακό «F 800 Style», από σχεδιαστικής πλευράς θα είναι πιθανά ο προάγγελος των μελλοντικών πολυτελών μοντέλων της Μercedes-Benz. Το αυτοκίνητο, με συνδυασμένη απόδοση 409 ίππων, η οποία προέρχεται από τον βενζινοκινητήρα των 300 ίππων και τον ηλεκτρικό των 109, η «F 800 Style» εκπέμπει στην ατμόσφαιρα CO2 μόλις 68 γρ./χλμ., με μέση κατανάλωση μόλις 2,9 λτ./100 χλμ. Και αυτά όμως εξαφανίζονται, από την έκδοση που φέρει το σύστημα ενεργειακών κυψελών που προέρχεται από τη B-Class F-CELL.
ΜΙΝΙ COUNTRYMAN
H τετρακίνητη έκδοση του Μini θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό στην έκθεση της Γενεύης. H παραγωγή του τέταρτου στη σειρά μοντέλου της εταιρείας θα ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο. Όσον αφορά στους κινητήρες του θα χρησιμοποιεί και εκείνους που ήδη γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα μοντέλα της Μini, ενώ θα προσφέρεται τόσο με αυτόματο, όσο και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
MITSUBISHI ASX
Θα αντιμετωπίσει ισχυρούς ανταγωνιστές, όπως το Νissan Qashqai. Το concept που υπήρξε ο προάγγελός του είναι το cX, που είδαμε για πρώτη φορά στη Φρανκφούρτη το 2007. Το βασικό μοντέλο θα είναι προσθιοκίνητο, ενώ θα έχει και τετρακίνητες εκδόσεις. Η γκάμα των κινητήρων του θα κυμαίνεται από τους 90 έως τους 170 ίππους. Για τους φίλους της πετρελαιοκίνησης, θα είναι κυρίως διαθέσιμο με τον νέο 1.8 turbo της ιαπωνικής εταιρείας. Όσο για τις διαστάσεις του, θα είναι σίγουρα μεγαλύτερες από του Colt και ελαφρώς μικρότερες από του Qashqai.
NISSAN JUKE
Έχει μήκος 4.135 χλστ., βασίζεται στην πλατφόρμα των μικρών μοντέλων της συμμαχίας Renault-Nissan και συνδυάζει στοιχεία από σπορ μοντέλα και από SUV, σε συσκευασία μικρού. Τρεις κινητήρες θα διαθέτει η γκάμα του και ο συνδυασμός τους με τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης δημιουργεί μια πλατιά λίστα εκδόσεων. Ο turbo 1.6 των 190 ίππων είναι άμεσου ψεκασμού βενζίνης, σε αντίθεση με το «μικρό» των 117 ίππων, ο οποίος έχει άλλον κυβισμό και είναι ο γνωστός από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, αλλά με πολλές αλλαγές. Επίσης, τα CVT κιβώτια είναι εντελώς διαφορετικά για τις δύο εκδόσεις βενζίνης.
NISSAN 370Z ROADSTER
Όπως και η έκδοση Coupé, το Ζ Roadster χρησιμοποιεί τον V6 των 3.7 λίτρων, που μεταφέρει ισχύ 328 ίππων στους πίσω τροχούς. Το αυτοκίνητο διατίθεται επίσης με το Syncro Rev Control της Nissan, το οποίο αυξάνει στιγμιαία το γκάζι στα κατεβάσματα επιτυγχάνοντας απόλυτα ομαλές αλλαγές ταχυτήτων στο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και με το επτατάχυτο αυτόματο με τους επιλογείς πίσω από το τιμόνι.
NISSAN GLOBAL COMPACT CAR
Είναι το πρώτο μοντέλο της Nissan που χρησιμοποιεί τα νέα πλατφόρμα «V», που εξελίχθηκε με γνώμονα την αντοχή και την εξοικονόμηση βάρους, με επιπρόσθετα οφέλη στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων. Οι πωλήσεις του νέου αυτοκινήτου της κατηγορίας Β θα αρχίσουν στην Ασία, τον προσεχή Απρίλιο, ενώ στην Ευρώπη η διάθεσή του τοποθετείται στο προσεχές Φθινόπωρο.

[[PAGEBREAK]]

ΟPEL FLEXTREME GT/E
Το πρωτότυπο πεντάθυρο τετραθέσιο κουπέ έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,22 και χρησιμοποιεί το σύστημα κίνησης «E-REV» του Ampera. Aυτό  αποτελείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 163 ίππων που αποδίδει 37,7 χλγμ. ροπής και από ένα 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων που φορτίζει όταν χρειάζεται τις μπαταρίες. H επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερα από 9 δλ. και η ανώτατη ταχύτητα ξεπερνά τα 200 χλμ/ώρα. Εκπέμπει λιγότερα από 40 γρ/χλμ CO2 και η αυτονομία του με το συνδυασμό των κινητήρων ανέρχεται στα 500 χλμ. Για 60 χλμ μπορεί να κινηθεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτρικό του κινητήρα.
ΟPEL MERIVA
Με την αυξημένη πρακτικότητα που προσφέρουν οι αντίθετα ανοιγόμενες πλευρικές πόρτες στα βασικά χαρακτηριστικά, το νέο Meriva έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Πάντως ο σχεδιασμός κρύβει αυτή τη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ενώ η εικόνα είναι συγχρονισμένη συγκριτικά, πιο καλαίσθητη και εναρμονισμένη με την νέα φιλοσοφία της Opel. Οι κινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι στα 1.2 και 1.4 λίτρα, ισχύος από 75 ως 140 ίππους. Στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Ιούνιο.
5 BY PEUGEOT CONCEPT CAR
Τετρακίνηση, 200 ίπποι και τεχνολογία«Hybrid4» για το νέο concept car της Peugeot, που θα παρουσιαστεί επίσημα στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης αποτελώντας τον προπομπό σε επίπεδο σχεδίασης του επερχόμενου 508 (βλ. αντικαταστάτης 407). Το «5 by Peugeot», όπως το ονομάζει, θα εφοδιάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 37 ίππων, ο οποίος θα συνεργάζεται με τον δίλιτρο diesel των 163 ίππων. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας είναι φιλικό προς το περιβάλλον, αφού οι εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα ανέρχονται σε 99 γρ/χλμ.
PEUGEOT SR1
Το αυτοκίνητο, που διακρίνεται για τη συνέχεια που δίδει στις τολμηρές γραμμές του RCZ, εφοδιάζεται με ένα βενζινοκινητήρα και ένα ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος είναι τοποθετημένος μπροστά και δεν είναι άλλος από τον 1.6 ΤΗΡ, ισχύος 218 ίππων. Ο δεύτερος θα βρίσκεται πίσω και θα μπορεί να αναπτύξει ισχύ 95 ίππων. Επάνω τους θα υπάρχει εφαρμοσμένη η τεχνολογία «HYbrid4», που θα είναι διαθέσιμη στα αυτοκίνητα παραγωγής το 2011, αρχής γενομένης από το «3008». Το SR1 έχει χαμηλές εκπομπές CO2, 119 γρ/χλμ, ενώ στην ηλεκτρική λειτουργία του είναι όχημα μηδενικών ρύπων.
PORSCHE CAYENNE
Είναι σημαντικά ελαφρύτερη από το μοντέλο που διαδέχεται, ενώ σε σύγκριση με εκείνο σημειώνει και χαμηλότερη μέση κατανάλωση. Tρεις από τις πέντε εκδόσεις της θα έχουν μέση κατανάλωση κάτω από τα 10 λτ/100 χλμ., ενώ δύο από αυτές θα εκπέμπουν ρύπους διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 200 γρ/χλμ. Η νέα Cayenne είναι μακρύτερη σε μήκος από την προκάτοχό της κατά 48 χλστ., ενώ και το μεταξόνιό της είναι μεγαλύτερο από εκείνης κατά 40 χλστ.
Cayenne
Κινητήρας V6 3.6 λίτρων, 300 ίπποι
CayenneDiesel
Κινητήρας V6 3 λίτρων, 240 ίπποι
CayenneS
Κινητήρας V8 4.8 λίτρων, 400 ίπποι
CayenneSHybrid
V6 turbo 333 ίππων και ηλεκτροκινητήρας 47, συνδυασμένη ισχύς 380 ίπποι
CayenneTurbo
Κινητήρας V8 4.8 λίτρων, 500 ίπποι
PORSCHE 911 GT3 R HYBRID
Δύο ηλεκτροκινητήρες, ισχύος 60 kW ο καθένας, έχουν τοποθετηθεί στον μπροστινό άξονα και συμπληρώνουν τον 4λιτρο 6κύλινδρο μπόξερ των 480 ίππων που βρίσκεται στο πίσω μέρος. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι, αντί για τις συνηθισμένες μπαταρίες των υβριδικών αυτοκινήτων δρόμου χρησιμοποιείται μια ηλεκτρική γεννήτρια με σφόνδυλο που βρίσκεται στο εσωτερικό δίπλα στον οδηγό και τροφοδοτεί με ενέργεια τους ηλεκτροκινητήρες.
PORSCHE 911 TURBO S
Στο πίσω μέρος του αμαξώματος φιλοξενείται ο γνωστός μπόξερ κινητήρας των 3,8 λίτρων με τους δύο υπερσυμπιεστές μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδοντας για την περίσταση 530 ίππους και ροπή που ξεπερνά τα 71 χλμ.! Ως αποτέλεσμα, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 3,3 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζετα 315 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η Porsche. Αξίζει να σημειώσουμε πως ο κινητήρας της Turbo S συνεργάζεται αποκλειστικά με το εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) των Γερμανών.
RENAULT MEGANE CC
Eίναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, το οποίο θα εφοδιάζεται με ένα νέο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (Efficient Dual Clutch). Προς το παρόν όμως το νέο αυτό κιβώτιο θα συνδυάζεται αποκλειστικά με τον dCi πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων. Από εκεί και πέρα, η γκάμα των βενζινοκινητήρων, οι οποίοι και ενδιαφέρουν περισσότερο τη δική μας αγορά, περιλαμβάνουν δύο ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα, στα 1.6 και 2.0 λίτρα, με ισχύ 110 και 140 ίππων, καθώς και ένα υπερτροφοδοτούμενο, στα 1.4 λίτρα με ισχύ 130 ίππων.
RENAULT WIND
Aν και σχεδιαστικά διαφέρει αρκετά από το Twingo, το Wind δανείζεται πλήθος μηχανικών μερών, με σημείο αναφοράς τους γνωστούς κινητήρες των 1.2T (100 ίπποι) και 1.6 λίτρων (133 ίπποι) των εκδόσεων GT και RS, αντίστοιχα. Tο μήκος του αμαξώματος ξεπερνά τα 3,8 μέτρα (+230 χλστ. σε σχέση με το Twingo). Το σημαντικό ατού είναι ο έξυπνος μηχανισμός αναδίπλωσης της οροφής, ο οποίος, πέρα από το γεγονός ότι επιτρέπει το άνοιγμα ή το κλείσιμο της τελευταίας σε χρόνο 12 δλ., «ελευθερώνει» έναν ικανοποιητικό χώρο φόρτωσης της τάξης των 270 λίτρων, με την οροφή είτε ανοιχτή είτε κλειστή.

[[PAGEBREAK]]
SEAT IBIZA ST
Πρόκειται για ένα στέισον βάγκον της μικρομεσαίας κατηγορίας, που βασιζόμενο στις 5θυρες εκδόσεις του Ibiza προσφέρει πληρέστερους χώρους και μεγαλύτερη πρακτικότητα. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,23 μέτρα, ενώ η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης, χάρη στο μεγαλύτερο σε μήκος πίσω μέρος, έχει «σκαρφαλώσει» στα 430 λίτρα. Eίναι εφοδιασμένο με 6 κινητήρες, τρεις βενζίνης και τρεις πετρελαίου. Οι 4 εξ αυτών διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού, καθώς και σύστημα υπερτροφοδότησης αποδίδοντας από 70 έως και 105 ίππους. Σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία, οι αιχμές του δόρατος είναι οι 1.2 κινητήρες TDi και TSi.
SKODA FABIA & ROOMSTER FL
Αμφότερα φέρουν διακριτικές αλλαγές στην εξωτερική τους εμφάνιση, σε σύγκριση με τα υπάρχοντα μοντέλα, οι οποίες τους προσδίδουν περισσότερο νεανικό χαρακτήρα. Πέρα από αυτό, τα Fabia και Roomster εφοδιάζονται για πρώτη φορά με τον κινητήρα 1.2 TSI, αφού πλέον έφθασε και η δική τους σειρά να τον χρησιμοποιήσουν. H διαφορά με τους υπόλοιπους χρήστες του συγκεκριμένου κινητήρα είναι πως τα δύο τσέχικα αυτοκίνητα θα τον διαθέτουν σε δύο εκδόσεις ισχύος, των 85 και 105 ίππων.
SUZUKI KIZASHI
Με μεταξόνιο μήκους 107 ιντσών, το Kizashi θα κυκλοφορήσει σε προσθιοκίνητες, αλλά και σε ορισμένες τετρακίνητες εκδόσεις, οι οποίες θα μπορούν να αποκτηθούν κατόπιν παραγγελίας. Βασικός βενζινοκινητήρας του θα είναι ο 4κύλινδρος των 2.4 λίτρων της εταιρείας, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, αλλά και με CVT. Για αργότερα, στη Suzuki σκέφτονται να παρουσιάσουν και μια υβριδική έκδοση του μοντέλου, για την οποία δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία.
SUZUKI SWIFT PLUGIN
Eίναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο. Σε σχέση με το «συμβατικό» Swift έχει δεχθεί ελάχιστες αισθητικές αλλαγές. Κινείται μόνο με μπαταρίες και φορτίζεται στην πρίζα, όπως άλλωστε φανερώνει και η ονομασία, που αυτή τη στιγμή επικρατεί σε ανάλογων ιδιοτήτων μοντέλα (Plug-in). Αν μειωθεί η απόδοση των μπαταριών, τότε αναλαμβάνει δράση ένας μικρός σε κυβισμό κινητήρας βενζίνης, ο οποίος όμως δεν κινεί το αυτοκίνητο, αλλά μόνο φορτίζει τις μπαταρίες.
TOYOTA FT-86
Το σπορ concept «FT-86» εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru. Κι αντίθετα από ό,τι θα περίμενε κανείς, το συγκεκριμένο όχημα -που σχεδιάστηκε από το Toyota Europe Design Development- δεν διαθέτει εφαρμοσμένη κανενός είδους υβριδική τεχνολογία. To «FT-86» είναι ένα «fun-to-drive» σπορ μοντέλο, στο οποίο βρίσκεται τοποθετημένος ο δίλιτρος boxer βενζίνης της Subaru, με απόδοση 160 ίππους. Η ισχύς του κινητήρα αναμένεται, σε επόμενη φάση, να ανέλθει στους 200 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου είναι χειροκίνητο, των έξι σχέσεων.
TOYOTA MOTORS
Παγκόσμια πρώτη για την έκδοση παραγωγής του υβριδικού Auris, πρώτη ευρωπαϊκή εμφάνιση για τα Prius Plug-in Hybrid και FT-86, ανανεωμένο RAV4: Αυτά είναι τα κύρια εκθέματα που θα επιδείξει η Τoyota στη Γενεύη, μαζί με το ηλεκτρικό concept FT-EV που θα βρίσκεται επίσης εκεί. Σε ό,τι αφορά στο Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) η έκδοση παραγωγής του που θα δούμε εκεί θα παράγεται στο Burnaston της Βρετανίας και θα είναι διαθέσιμο στις αγορές της Ευρώπης από το καλοκαίρι. Όσο για το RAV4, θα εμφανιστεί με ανανεωμένη εμφάνιση στο εμπρός μέρος, αλλά και μικρές αλλαγές στο εσωτερικό.
VOLVO S60
Στην πλατφόρμα του Mondeo, είναι εφοδιασμένο με μια πλειάδα εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας, που με τη σειρά τους εξασφαλίζουν ταυτόχρονα κορυφαία στάνταρντ ενεργητικής ασφάλειας. Κάτω από το καπό του θα φιλοξενούνται δύο βενζινοκινητήρες: ένας 4κύλινδρος 2λιτρος με σύστημα άμεσου ψεκασμού (και υπερτροφοδότη), ο οποίος αποδίδει 203 ίππους και ένας 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά, με τούρμπο επίσης και ισχύ 304 ίππων. Αργότερα, τη γκάμα θα συμπληρώσουν τρεις 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες, δύο στα 1.6 λίτρα με 150 (Τ3) και 180 ίππους (Τ4) και ένας στα 2,0 λίτρα (Τ5) με 240 ίππους.
VW CROSSPOLO
Από άποψη λειτουργικότητας το μοντέλο παραμένει στη λογική του προηγούμενου CrossPolo. To νέο VW CrossPolo εφοδιάζεται με έξι τύπους κινητήρων, ισχύος από 70 έως 105 ίππων, τρεις από τους οποίους συνδυάζονται προαιρετικά και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) των επτά σχέσεων.
VW POLO GTI
Χρησιμοποιεί την έκδοση του turbo κινητήρα 1.4 ΤSI, που αποδίδει 180 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που υπόσχεται είναι εξαιρετικές, καθώς αναπτύσσει ανώτατη ταχύτητα 228 χλμ/ώρα, ενώ επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 6,9 δλ. Και αυτά όλα χωρίς να επιβαρύνεται ιδιαίτερα το περιβάλλον, αφού το μοντέλο των 1.184 κιλών εκπέμπει στην ατμόσφαιρα ρύπους διοξειδίου του άνθρακα που ανέρχονται σε 139 γραμμάρια ανά χιλιόεμετρο.Ο κινητήρας του νέου Polo GTI συνδυάζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, των 7 σχέσεων (DSG).
VW TOUAREG
Η εξωτερική εμφάνιση του νέου Τouareg χαρακτηρίζεται από τα άφθονα σχεδιαστικά στοιχεία που έχει λάβει από τα υπόλοιπα επιβατικά μοντέλα της εταιρείας, όπως το Golf VI και το Polo. Η νέα γενιά είναι κατά 200 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη και περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον, ενώ διαθέτει και υβριδική έκδοση. Ο βασικός κινητήρας του είναι ο τρίλιτρος V6 diesel των 240 ίππων, του οποίου οι εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα ανέρχονται σε 195 γρ/χλμ. Επίσης, εφοδιάζεται και με τον V8 diesel των 340 ίππων, του οποίου οι εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα ανέρχονται σε 239 γρ/χλμ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!