H VW Motorsport, το ηλεκτροκίνητο VW ID.R των 680 ίππων και ο Romain Dumas ολοκλήρωσαν μια ακόμα ηλεκτρική πρόκληση – αυτή τη φορά στη διάσημη διαδρομή των 99 στροφών που είναι γνωστή με την ονομασία Heaven’s Gate, στην Κίνα.
Μετά την κατάρριψη του απόλυτου ρεκόρ στo Pikes Peak Hill Climb τον Ιούνιο του 2018, στο Nurburgring Nordschleife ένα χρόνο αργότερα, αλλά και στο Goodwood Festival of Speed τον περασμένο Ιούλιο, η VW Motorsport ολοκλήρωσε με επιτυχία μια ακόμα «ηλεκτρική πρόκληση» με «όπλο» το πρωτότυπο ID.R των 680 ίππων. Ο λόγος για τη Shan Big Gate, ή αλλιώς, τη διάσημη διαδρομή στην Κίνα που είναι γνωστή ανά τον κόσμο με το όνομα Heaven’s Gate, στην οποία το ηλεκτρικό πρωτότυπο της γερμανικής εταιρείας κατάφερε με οδηγό τον πολύπειρο Γάλλο, Romain Dumas, να σταματήσει το χρονόμετρο αμέσως μετά το πέρας των 99 απαιτητικών στροφών της διαδρομής μήκους 10,906 χλμ., σε χρόνο 7:38.545.
Η Shan Big Gate στην Tianmen, ή αλλιώς, η λεωφόρος Tongtian, είναι ένα δημοφιλές αξιοθέατο στην Κίνα σε απόσταση 1.500 χλμ. νοτιοδυτικά του Πεκίνου και συνάμα μία διαδρομή που χρησιμοποιείται καθημερινά από τα τουριστικά λεωφορεία για τη μεταφορά επισκεπτών μέχρι το όρος της Tianmen. Η διαδρομή ξεκινάει από μία κοιλάδα σε μία περιοχή περίπου 200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και καταλήγει σε υψόμετρο περίπου 1.300 μέτρων – η κορυφή δε του βουνού βρίσκεται στα 1.519 μέτρα.
Η συγκεκριμένη διαδρομή δόθηκε για χρήση στο ευρύ κοινό το 2006, ύστερα από οκτώ χρόνια που χρειάστηκαν για την ολοκλήρωσή της. Οι 99 στροφές της είναι από μόνες τους μια πραγματική πρόκληση: ουσιαστικά κάθε μία από αυτές είναι μια κλειστή φουρκέτα, με τίποτα περισσότερο από λίγα μπλοκ από σκυρόδεμα να χωρίζουν το δρόμο από το βουνό. Με τα τμήματα του δρόμου να… στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, η επιφάνειά του καθ’ όλο το μήκος της διαδρομής είναι φτιαγμένη από σκυρόδεμα, που εξασφαλίζει, σύμφωνα με την VW, επαρκή πρόσφυση στους τροχούς του ID.R κάνοντας όμως το «ταξίδι» του πάνω της μία αρκετά απαιτητική και «ανώμαλη» δοκιμασία. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως η χαμηλότερη ταχύτητα διέλευσης κατά τη διάρκεια της διαδρομής ήταν τα 25 χλμ./ώρα και η υψηλότερη για το «θηρίο» των 680 ίππων τα 230 χλμ./ώρα.
Η VW επέλεξε για τη μεταφορά του ID.R και του απαραίτητου συνοδευτικού του «υλικού» στην Κίνα το τρένο. Έτσι, τέσσερα στο σύνολο εμπορευματοκιβώτια των 20 και 40 ποδιών κατευθύνηκαν από το Αμβούργο της Γερμανίας στην πόλη Chongqing της Κίνας μέσω Πολωνίας, Λευκορωσίας, Ρωσίας και Καζακστάν διανύοντας πάνω σε ράγες για τρεις περίπου εβδομάδες περισσότερα από 11.000 χιλιόμετρα. Με τη χρήση αυτού του τρόπου μεταφοράς, η VW εξοικονόμησε περίπου το 85% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αλλά και το 93% των αντίστοιχων του διοξειδίου του θείου (SO2) που θα εκλύονταν αν ο εν λόγω «εξοπλισμός» μεταφέρονταν στην Κίνα μέσω των συνηθισμένων σε αυτές τις περιστάσεις μέσων αερομεταφοράς._Χ.Α.