Εντούτοις, το 2017 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον κορεάτικο όμιλο, ο οποίος είδε τις πωλήσεις του να υποχωρούν κατά 7% σε σχέση με το 2016. Τις πταίει, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του;
Ο μεγαλύτερος όμιλος εταιρειών κατασκευής οχημάτων της Ν. Κορέας ανακοίνωσε σήμερα δια στόματος του αντιπροέδρου της Hyundai Motor, Yoon Yeo-chul, τα βασικά εμπορικά επιτεύγματά του για το 2017, αλλά και τους λόγους που οδήγησαν τόσο στη μη επίτευξη των στόχων που οι ίδιοι οι ιθύνοντές του είχαν ανακοινώσει στις αρχές της χρονιάς που πέρασε, όσο και στη μείωση της εμπορικής του επιρροής στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, το 2017 o όμιλος των δύο εταιρειών είδε τις αθροιστικές πωλήσεις του να περιορίζονται ποσοστιαία σε σχέση με εκείνες του 2016 κατά 7% αγγίζοντας τις 7,25 εκ. μονάδες. Επίδοση μάλιστα που απέχει παρασάγγας σε σχέση με το δεδηλωμένο στις αρχές του 2017 στόχο των 8,25 εκ. μονάδων.
Για το 2018, οι Hyundai-Kia ευελπιστούν πως, παρά τη διαφαινόμενη ενδυνάμωση του νομίσματος της χώρας έναντι του δολαρίου (στοιχείο που εξ ορισμού απειλεί την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών της χώρας), η εμπορική επιρροή των δύο εταιρειών αναμένεται βελτιωμένη κατά περίπου 4% σκαρφαλώνοντας στις 7,55 εκ. μονάδες,.
«Το περιβάλλον της αγοράς αναμένεται να είναι δύσκολο και φέτος, λόγω της επιβράδυνσης στις μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, της παρατεταμένης χαμηλής ανάπτυξης στην παγκόσμια οικονομία αλλά και του εμπορικού προστατευτισμού που παρατηρείται στις μεγάλες χώρες», δήλωσε στην ομιλία του ο Yoon Yeo-chul.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, οι λόγοι που οδήγησαν στη μερική «καθίζηση» των πωλήσεων των Hyundai και Kia είναι δύο. Πιο συγκεκριμένα, στις ΗΠΑ η έλλειψη ικανών και επαρκών σε αριθμό μοντέλων στην SUV κατηγορία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων των δύο εταιρειών, τη στιγμή που η διπλωματική κρίση που ξέσπασε μέσα στο 2017 ανάμεσα στην Κίνα και τη Ν. Κορέα αναφορικά με την ανάπτυξη ενός συστήματος πυραυλικής άμυνας στη Σεούλ αμερικανικής προέλευσης, επέδρασε επί τω χείρω στις πωλήσεις τους στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη.
Όπως δήλωσε χθες ο Πρόεδρος της Hyundai Motor, Chung Monf-koo, ως αντιστάθμισμα των παραπάνω «δυσκολιών», οι δύο εταιρείες θα επιχειρήσουν να αναπτυχθούν και σε άλλες αγορές, με προεξέχουσες εκείνες της νοτιοανατολικής Ασίας. Την ίδια στιγμή, πρωτεύον επίσης στόχος είναι οι δύο εταιρείες να παρουσιάσουν πάνω από 7 νέα SUV, καθώς και μια σειρά «καθαρών» οχημάτων, που θα διατεθούν στην αγορά της Κίνας το αργότερο έως το 2020.
Εντούτοις, η επικείμενη αναθεώρηση της εμπορικής συμφωνίας ανάμεσα στη Ν. Κορέα και τις ΗΠΑ αποτελεί τη μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή ανησυχία τόσο για τη Hyundai, όσο και για την Kia, καθώς οι πολιτικές ηγεσίες των δύο χωρών ξεκινούν την προσεχή κιόλας Παρασκευή τις συζητήσεις επαναδιαπραγμάτευσης των εμπορικών τους δεσμών._Χ.Α.