Το ταχύτερο αυτοκίνητο στην Πράσινη Κόλαση των 20,8 χλμ. στην κατηγορία των 4θυρων σεντάν έχει ιαπωνική σφραγίδα.
Αυτή είναι η δεύτερη κατά σειρά προσπάθεια της Subaru Αμερικής να «κλέψει» το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στην κατηγορία των 4θυρων σεντάν στο γνωστό και μη εξαιρετέο πλέον «δυναμόμετρο» του Nurburgring-Νοrdschleife. Θυμίζουμε πως νωρίτερα μέσα στη χρονιά η προγενέστερη απόπειρα των αμερικανών της Subaru δεν απέδωσε τους αναμενόμενους καρπούς, με το τετρακίνητο ιαπωνικό «θηρίο» να γράφει χρόνο κοντά στα 8 λεπτά, εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στη γερμανική πίστα-ειδική διαδρομή.
Αρωγός της νεότερης και μακράν πιο επιτυχημένης προσπάθειας της ιαπωνικής εταιρείας είναι ένα ειδικά διαμορφωμένο WRX STi με τεχνικές και όχι μόνο προδιαγραφές που θυμίζουν πολύ περισσότερο αγωνιστικό με πινακίδες κυκλοφορίας, παρά αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα, το μπλε WRX STi Type RA NBR Special, το οποίο είδαμε να πρωταγωνιστεί τόσο στο Isle of Man, όσο και στο φετινό Goodwood Festvival of Speed, φιλοξενεί κάτω από το εμπρός καπό του έναν 2λιτρο κινητήρα μπόξερ με απόδοση 600 ίππων στις 8.500 σ.α.λ. με διάμετρο εισαγωγής 75 χλστ. και πίεση υπερπλήρωσης 25 psi. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σειριακό αντλώντας την τεχνογνωσία του από τις κατασκευές προδιαγραφών WRC. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ίδια η Subaru, η διαδοχή των σχέσεων πραγματοποιείται σε χρόνο που κυμαίνεται από 20 έως 25 msec.
Αξίζει να προσθέσουμε πως η μέτρηση της επίδοσης του WRX STi Type RA NBR Special στην Πράσινη Κόλαση έγινε για την περίσταση με τα καταγραφικά μέσα της ίδιας της γερμανικής πίστας, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, εντός του προσεχούς διαστήματος η Subaru Αμερικής αναμένεται να δώσει στη δημοσιότητα και τα απαραίτητα οπτικά πειστήρια (βίντεο) του όλου… κατορθώματος. Για την ιστορία, να προσθέσουμε πως ο χρόνος των 6:57.5 είναι εφάμιλλος με εκείνον που σημείωσε η Porsche 918 Spider στο συγκριμένο τερέν και καλύτερος κατά 2 σχεδόν δλ. σε σύγκριηση με εκείνον της Lamborghini Aventador SV._Χ.Α.