Αποκαρδιωτικά είναι τα συμπεράσματα νεότερης έρευνας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών αναφορικά με τον ετήσιο φόρο αίματος που πληρώνουν στο δρόμο οι πολίτες της ΕΕ.
Μία νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών δείχνει ότι η πρόοδος στον τομέα της οδικής ασφάλειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβραδυνθεί σημαντικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ο οργανισμός (European Transport Safety Council – ETSC) αναφέρει στη σχετική του αναφορά ότι οι κυβερνήσεις χρειάζονται να επιδείξουν ισχυρή πολιτική βούληση για τον περιορισμό του φαινομένου λαμβάνοντας επείγοντα μέτρα, σε συνδυασμό με σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές ασφάλειας για τη μείωση των 500 θανάτων που σημειώνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε εβδομάδα.
Θέλοντας να καταδείξει με ακόμα πιο γλαφυρό τρόπο το πόσο υψηλός παραμένει ο φόρος αίματος στην άσφαλτο, ο ETSC σημειώνει χαρακτηριστικά πως ο αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ σε εβδομαδιαία βάση ισοδυναμεί με τα θύματα που θα προέκυπταν μέσα σε χρονική περίοδο 7 ημερών ύστερα από τη συντριβή δύο μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών…
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δήλωσε:
«Εάν δύο επιβατικά αεροπλάνα έπεφταν κάθε εβδομάδα στην Ευρώπη, η απάντηση του κόσμου και της πολιτικής ηγεσίας απέναντι σε αυτό το πρόβλημα θα ήταν άμεση. Και έτσι έγιναν οι όποιες βελτιώσεις στην ασφάλεια των αερομεταφορών στην Ευρώπη τα τελευταία πενήντα. Τώρα χρειαζόμαστε μια αντίστοιχη προσέγγιση και στον τομέα της οδικής ασφάλειας».
Και προσέθεσε:
«Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τολμηρά μέτρα για να διαφυλαχτούν ζωές στους ευρωπαϊκούς δρόμους με ασφαλέστερα οχήματα και καλύτερες υποδομές. Ωστόσο, τα μέτρα αυτά χρειάζονται πολιτική στήριξη από τα κράτη μέλη για να μην αποδυναμωθούν».
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Δείκτη Οδικής Ασφάλειας, το 2017 στο σύνολο των κρατών-μελών της ΕΕ τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα έχασαν συνολικά 25.250 συνάνθρωποί μας. Μολονότι οι θάνατοι σε τροχαία μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το 2016, ο αριθμός τους εμφανίζεται μειωμένος μόλις κατά 3-4% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2013.
Ως γνωστόν, στόχος της ΕΕ είναι η μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα με ορίζοντα την επόμενη δεκαετία. Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, στο «δρόμο» αυτό βαδίζουν μέχρι σήμερα δύο μόλις χώρες της ΕΕ: η Εσθονία και η Ελλάδα!
Εξαιτίας των όχι και τόσο αισιόδοξων προβλέψεων για το εγγύς και απώτερο μέλλον, για πρώτη φορά στα 12 χρόνια από τότε που ο ETSC ξεκίνησε το πρόγραμμά του, ο οργανισμός δεν θα απονείμει φέτος σε καμία χώρα τα καθιερωμένα ετήσια βραβεία του.
Θυμίζουμε ότι τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ένα νέο νομοθετικό «πακέτο» για την οδική ασφάλεια που κάλλιστα θα μπορούσε να αποτρέψει περισσότερους από 2.000 θανάτους ετησίως έως το τέλος της επόμενης δεκαετίας, χάρη στα αυστηρότερα πρότυπα οχημάτων και υποδομών. Ωστόσο, τα κράτη μέλη της ΕΕ αλλά και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρέπει να εγκρίνουν τη νέα δέσμη μέτρων, τα οποία μπορείτε να πληροφορηθείτε μέσω του παρακάτω συνδέσμου._Χ.Α..
Διαβάστε επίσης: Ποια συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού καθίστανται υποχρεωτικά στα αυτοκίνητα από το 2021