Με την παρουσίαση της Mercedes EQC, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της γερμανικής εταιρείας, ο κόσμος της αυτοκίνησης βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στα οχήματα μηδενικών ρύπων.
Ας δούμε τους 5 λόγους που η σύγχρονη αυτοκίνηση βρίσκεται κοντά στα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.
1. Η νομοθεσία ευνοεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με τις προδιαγραφές ρύπων να γίνονται ολοένα και αυστηρότερες, τα οχήματα μηδενικών ρύπων μοιάζουν να αποτελούν τη μοναδική διέξοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας προκειμένου να περιορίσουν τον μέσο όρο του εκπεμπόμενου CO2 του στόλου τους. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει τον σταδιακό περιορισμό της κυκλοφορίας των συμβατικών αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια.
2. Οι μπαταρίες γίνονται φθηνότερες. Με τη χρηματιστηριακή αξία της μπαταρίας (κόστος ανά κιλοβατώρα) να πέφτει με ραγδαίους ρυθμούς, οι συσσωρευτές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αντιπροσωπεύουν και το μεγαλύτερο κόστος του, γίνονται ολοένα και πιο προσιτοί. Υπολογίζεται, λοιπόν, πως το 2025 το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί με εκείνο ενός συμβατικού ανάλογων διαστάσεων και προδιαγραφών απόδοσης.
3. Οι μπαταρίες γίνονται ολοένα και πιο αποδοτικές. Έπειτα από μια στασιμότητα δεκαετιών, η απόδοση των μπαταριών βελτιώνεται, και μάλιστα με αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Με δεδομένο ότι η ενεργειακή τους πυκνότητα αυξάνεται κατά περίπου 10% τον χρόνο, στον κύκλο αλλαγής ενός μοντέλου που διαρκεί περί τα 7 χρόνια θα μπορούμε να έχουμε μπαταρίες που να εξασφαλίζουν διπλάσια αυτονομία, ή να διαθέτουν την ίδια χωρητικότητα στο μισό βάρος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ακόμα κι αν δεν δούμε άμεσα κάποια επαναστατική αλλαγή στην τεχνολογία των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ σύντομα θα διαθέτουν μια απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία (π.χ. της τάξης των 500 χλμ.) και χαμηλότερο βάρος από τα ηλεκτρικά οχήματα πρώτης γενιάς.
4. Όλοι οι κατασκευαστές σπεύδουν να βάλουν μια πρίζα στα μοντέλα τους… Οι εταιρείες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση, που στις περισσότερες περιπτώσεις περιλαμβάνουν το λανσάρισμα μιας μεγάλης γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και το σταδιακό εξηλεκτρισμό των υπολοίπων, κάτι που σημαίνει ότι, μέχρι περίπου το 2025, σε όσα αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται ακόμη με θερμικό κινητήρα, αυτός θα συνυπάρχει με έναν επικουρικό ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος θα τροφοδοτείται από μπαταρίες που θα φορτίζονται τόσο κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης του οχήματος όσο και από μία κοινή πρίζα.
5. Ο ανταγωνισμός θα επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα σημάδια ήδη υπάρχουν, όμως η μετάβαση στη νέα τεχνολογία αναμένεται να επιταχυνθεί τόσο με τον ανταγωνισμό των υφιστάμενων αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και με την εμφάνιση νέων εξ Ανατολών, που θα προσφέρουν υψηλή τεχνολογία σε χαμηλό κόστος. Δεν έχει κανείς παρά να δει την πεντάδα των παγκόσμιων πωλήσεων κινητών τηλεφώνων, όπου στις τρεις θέσεις φιγουράρουν κινεζικές εταιρείες. Ποιος θα μπορούσε να το φανταστεί, μόλις λίγα χρόνια πριν, στην εποχή της παντοκρατορίας της Nokia; Οι εξελίξεις είναι προ των πυλών και στο χώρο του αυτοκινήτου.
Πηγή: capital.gr