Το Σάββατο 8 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας το καθιερωμένο πλέον συνέδριο που διοργανώνει το περιοδικό «The Economist»
Στο συνέδριο, που από το 1999 διεξάγεται παράλληλα με τις Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου της Αθήνας, αναλύθηκε η παρούσα κατάσταση στην αγορά, με κεντρικά θέματα αυτά του Block Exemption, της φορολογικής εναρμόνισης στην Ε.Ε., η κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ε.Ε. με την είσοδο των χωρών της κεντρικής Ευρώπης, καθώς επίσης και θέματα που αφορούν την στρατηγική των σύγχρονων αυτοκινητοβιομηχανιών. Το παρών έδωσαν αρκετοί Έλληνες και ξένοι ομιλητές, τόσο από τον χώρο της πολιτικής όσο και από τον χώρο του αυτοκινήτου. Συντονιστής του συνεδρίου ήταν ο κος Γκρέιαμ Μάξτον, ο οποίος στην εναρκτήρια ομιλία του τόνισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην σύγχρονη παγκόσμια αγορά και στάθηκε κυρίως στον υψηλό βαθμό διαφοροποίησης των προϊόντων που προσφέρουν, στις προβληματικές σχέσεις με τους προμηθευτές καθώς επίσης και στις χαμηλές αποδόσεις κεφαλαίου που παρουσιάζονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μεταξύ των άλλων ομιλητών ξεχώρισε ο κος Ανδρικόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΑΑ, που τόνισε το ζήτημα της απελευθέρωσης των κινητήρων πετρελαίου, την προβληματική κατάσταση του θεσμού των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και την ανάγκη για πρόοδο στον τομέα της διαχείρισης του τέλους ζωής των οχημάτων. Σχετικά με το θέμα του Block Exemption, ο κος Κόνραντ Σούμ, επικεφαλής της επιτροπής ανταγωνισμού της ΕΕ σε θέματα αυτοκινήτου, σημείωσε πως μερικοί κατασκευαστές αρνούνται να εναρμονιστούν με τις διατάξεις, ενώ τόνισε πως στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα είναι ακριβότερα κατά 10% σε σχέση με την αναμενόμενη τιμή τους και τα ανταλλακτικά κατά 20%.
Τέλος η εταιρεία Tradelink Reputation Management παρουσίασε ένα μέρος των αποτελεσμάτων της έρευνας που έκανε τηλεφωνικά (με δείγμα 2000 ατόμων) για λογαριασμό των εταιρειών αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Στα σημαντικά αυτής της έρευνας είναι το 81% των ερωτηθέντων που προτίθενται να αγοράσουν αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού μετά τα νέα μέτρα, το 55% υπέρ της απελευθέρωσης των πετρελαιοκινητήρων και το 65%, οι οποίοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από το service των αντιπροσωπειών αυτοκινήτου._Κ.Φ.