Πραγματοποιήθηκε το Annual Automobile Business Conference, που διοργανώθηκε από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια
Το θέμα του συνεδρίου ήταν «Αυτοκίνητο και Περιβάλλον» και έγινε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Η προσέλευση ήταν μεγάλη και στο πάνελ το παρών έδωσαν γνώστες με πολυετή εμπειρία του αντικειμένου όπως οι κ. Παύλος Λάσκαρις (Μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΑΑ και Διευθ. Σύμβουλος της MAVA AE), κ. Κώστας Καββαθάς Διευθ. του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, Dr. Τάκης Αθανασόπουλος (Managing Officer, Toyota Motors Corporation – Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Toyota Motor Europe, κ. Διονύσιος Νέγκας Γ.Γ. Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.), ο κ. Νάρκισσος Γεωργιάδης Διευθ. Σύμβουλος Evo Bus Hellas, Όμιλος Daimler Chrysler, κ. Μιλτιάδης Τσοσκούνογλου Διευθ. Τομέα Προστασίας Περιβάλλοντος Toyota Hellas και Dr. Ing. Αθανάσιος Μιχαηλίδης, Μηχ.-Ηλ. Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ.
Συντονιστής της όλης προσπάθειας ήταν ο κ. Σάββας Κάλφας, Καθηγητής Marketing ACT, ενώ προλόγισαν οι κ. Richard Jackson Πρόεδρος Κολλεγίου «Ανατόλια», κ. Γιώργος Λυμπεράκης Μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΑΑ, κ. Στέφανος Γιαλαμάς Πρύτανης ACT, κ. Κώστας Αναστασίου Αντιπρόεδρος DIRENT Operating Leasing και ο Στέργιος Μανώλης Διευθ. Γραφείου Θεσσαλονίκης Motor Press Hellas.
Συζητήθηκαν θέματα όπως οι Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας, η Πετρελαιοκίνηση αλλά και η ανακύκλωση αυτοκινήτων: Οχήματα Τέλους Κύκλου Ζωής (End of Life Vehicles). Έγινε σαφές πως υπάρχει ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων από την πολιτεία για την προστασία του περιβάλλοντος. Μέτρα που όμως δεν μπορεί να είναι φοροεισπρακτικά ή ακόμα και δικτατορικής υφής, αλλά ρυθμιστικά της υπάρχουσας κατάστασης και ευνοϊκά προς τους χρήστες που θα επιλέγουν μία λιγότερο ρυπαντική μορφή μετακίνησης. Οχήματα όπως τα πετρελαιοκίνητα ή τα υβριδικά θα έπρεπε να υπόκεινται σε ειδικό καθεστώς εύκολης απόκτησης και ευνοϊκής χρήσης, έτσι ώστε να γίνει γρηγορότερα η αλλαγή του παλιού στόλου αυτοκινήτων στην Ελλλάδα, που βρίσκεται στην τελευταία θέση στην Ευρώπη των 15.
Σημαντική ήταν η παρέμβαση του κ. Καββαθά που μετέφερε την συζήτηση σε άλλο επίπεδο λέγοντας πως αν δεν αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι, δεν αποκτήσουμε δηλαδή οικολογική συνείδηση και αν η πολιτεία δεν πάρει στα σοβαρά το θέμα τότε δύσκολα θα υπάρξει σημαντική αλλαγή. Μάλιστα ανάφερε και παραδείγματα πέραν του αυτοκίνητου, που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος, καταφέρνοντας με γλαφυρό τρόπο να κάνει σαφές πως το μπαλάκι βρίσκεται στα χέρια της πολιτείας, η οποία πρέπει να δείξει τόλμη και γεναιότητα προχωρόντας σε διαρθρωτικές αλλαγές. πως οι πρωτοβουλίες από της Τεχνικές Εκδόσεις αλλά και από άλλους ιδιώτες ήταν και είναι πολλές αλλά δύσκολα βρίσκουν ανταπόκριση από το κράτος._Γ.Π.