top icon
Επικαιρότητα

34 νέα μοντέλα που αξίζει να περιμένετε το 2021

Πολλές και σημαντικές είναι οι αφίξεις νέων μοντέλων μέσα στο 2021. Ας δούμε αναλυτικά τις σημαντικότερες από αυτές.

Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε η παγκόσμια αυτοκινητική σκακιέρα το 2020, οι κατασκευαστές αναμένεται να δώσουν δυναμικό «παρών» το 2021 παρουσιάζοντας πολλά και σημαντικά νέα μοντέλα με σαφή… τάση στην ηλεκτροκίνηση. Ας δούμε εν συντομία τα σημαντικότερα από αυτά.

Το ισχυρό χαρτί για την Alfa Romeo για το 2021 θα είναι ένα ακόμα SUV και όχι κάποιο σπορ μοντέλο όπως δικαίως θα περίμεναν οι φανατικοί alfisti. Η νέα Tonale που επιμελήθηκε σχεδιαστικά ο Έλληνας Αλέξανδρος Λιόκης, θα τοποθετηθεί στη γκάμα της μιλανέζικης φίρμας κάτω από την «μεγάλη» Stelvio και αναμένεται να παρουσιαστεί με πάσα επισημότητα στα μέσα περίπου της χρονιάς που μόλις ξεκίνησε. Σημείο αναφοράς,  πέραν του εντυπωσιακού σχεδιασμού της, αναμένεται να αποτελέσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο, όπως όλα μαρτυρούν, θα προέρχεται από τα ομογάλακτα Jeep Renegade/Compass αποδίδοντας μέγιστη ισχύ που θα φτάνει έως και τους 240 ίππους.

Alfa Romeo Tonale

Η Audi ανεβάζει έτι περαιτέρω τον πήχη στην κούρσα της στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκινώντας μέσα στη χρονιά τη διάθεση του e-tron GT, το οποίο θα χρησιμοποιεί τη «μαγιά» της ομόσταβλης Porsche Taycan – και μαζί της το δάπεδο PPE που από κοινού έχουν εξελίξει οι δύο εταιρείες.

Audi e-tron GT

H εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων θα παρουσιάσει μέσα στο 2021 ένα ακόμα SUV που θα μπαίνει στην πρίζα: του Q4 e-tron. Το νέο μέλος της πολυσχιδούς οικογένειας Q της Audi θα είναι διαθέσιμο και σε Sportback αμάξωμα, θα έχει μήκος «πέριξ» των 4,6 μ. και θα τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 306 ίππων -οι τελευταίοι είναι σε θέση να τους εξασφαλίσουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,3 δλ. και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η δε μπαταρία που τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες με ηλεκτρική ενέργεια έχει χωρητικότητα 82 kWh προσφέροντας απλόχερα αυτονομία 450 περίπου χλμ., ενώ στις εκδοχές των δύο μοντέλων με έναν ηλεκτροκινητήρα που θα δούμε σύντομα, ούτε λίγο ούτε πολύ, 500 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις της Audi στο πρωτόκολλο WLTP.

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Η BMW θα πραγματοποιήσει μέσα στο 2021 το μεγαλύτερο βήμα στην ιστορία της στην αρένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αρχής γενομένης με τη νέα iX3 που θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Κίνα και θα είναι διαθέσιμη στις διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, τους πρώτους μήνες του έτους. Το νέο EV των Βαυαρών τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς με την αρωγή ενός συστήματος μετάδοσης μονής σχέσης. Η μέγιστη ισχύς του είναι 286 ίπποι, με τη ροπή να αγγίζει τα 400 Nm, ενώ για την τροφοδοσία του με ενέργεια φροντίζει μία μπαταρία υψηλής τάσης με ωφέλιμη χωρητικότητα 74 kWh, την οποία κατασκευάζει η κινεζική CATL.

BMW iX3

Εντούτοις, το μεγάλο… χτύπημα απέναντι στον ομοεθνή ανταγωνισμό (λέγε με Audi και Mercedes) αναμένεται να έρθει περί τα τέλη του 2021 με τη νέα iX. Σε συνδυασμό με μια μπαταρία με χωρητικότητα άνω των 100 kWh, την κίνηση θα παρέχει εδώ η πέμπτη κατά σειρά γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης του BMW Group, η οποία θα απαρτίζεται από δύο στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση που ακόμα δεν προσδιορίζεται με ακρίβεια – ωστόσο, οι ιθύνοντες της BMW διαβεβαιώνουν ότι θα υπερβαίνει τους 500 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 5 δλ.

BMW iX

Χωρίς να έχει ακόμα επιβεβαιωθεί επίσημα ο ακριβής χρόνος για την παρουσία της, η νέα i4 θα αποτελέσει μέσα στο 2021 το επόμενο ηλεκτρικό… στοίχημα των Βαυαρών. Με «80άρα» μπαταρία, ικανότητα φόρτισης έως και τα 150 kW και μέγιστη ισχύ 530 ίππων, το νέο ηλεκτρικό 4θυρο EV με την κουπέ σχεδίαση υπόσχεται αυτονομία με μία φόρτιση που μπορεί να φτάσει έως και τα 600 χλμ. 

BMW i4

Η γκάμα της BMW θα εμπλουτιστεί το 2021 και με την 4 Series Convertible. To 4θέσιο open-top μοντέλο των Βαυαρών ξεχωρίζει για τη μαλακή αναδιπλούμενη οροφή του, έναντι της «σκληρής» μεταλλικής της απερχόμενης γενιάς, καθώς και για τη «διχαστική» σχεδίαση του εμπρός μέρους με τη σεβαστών διαστάσεων γρίλια να έχει για την περίσταση τον πρώτο λόγο. Σύμφωνα με τους Βαυαρούς, η υφασμάτινη οροφή του αντιπάλου των ανοιχτών Audi A5 και Mercedes C-Class ανοίγει και κλείνει μέσα σε χρόνο 18 δλ. – και μάλιστα με το αυτοκίνητο εν κινήσει έως τα 50 χλμ./ώρα – διαθέτοντας ένα «ενισχυτικό» πάνελ σε σχήμα τόξου στη δομή της, καθώς και ένα κλασσικό πίσω παράθυρο, που κρατούν εκτός καμπίνας τόσο τους θορύβους, όσο και από τη θερμότητα. Πέραν των εν λόγω χαρακτηριστικών, η οροφή είναι και κατά 40% πιο ελαφριά σε σχέση με τη μεταλλική του παρελθόντος αλλά και πιο άκαμπτη, κατά 4%. Τέλος, η γκάμα των κινητήριων συνόλων της νέας Σειράς 4 Convertible περιλαμβάνει αρχικά δύο 2λιτρες εκδόσεις βενζίνης (με 184 και 258 ίππους) και μια 3λιτρη (374 ίπποι) ενώ στο στρατόπεδο της πετρελαιοκίνησης μια 2λιτρη και δύο 3λιτρες (190, 286 και 340 ίπποι).

BMW 4 Series Convertible

Η καινούργια χρονιά ξεκινά χρ0νικά με την άφιξη τον Ιανουάριο του ολοκαίνουργιου C4, ενός αυτοκινήτου που γυρίζει σήμερα την τρίτη κατά σειρά σελίδα στην ιστορία του (2004 και 2010). Εν προκειμένω, ο νέος εκπρόσωπος των Γάλλων της Citroen στη μικρομεσαία «πίτα» της παγκόσμιας αγοράς κουβαλά πάνω του πολλά στοιχεία από μοντέλα της SUV κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να απαρνείται γνωρίσματα που βρίσκει κανείς στην κατηγορία των χάτσμπακ μοντέλων – τουναντίον μάλιστα. Ο αντίπαλος των VW Golf και Ford Focus υιοθετεί σε επίπεδο σχεδιασμού ένα ιδιαίτερο προσωπείο, με στοιχεία που πρωτοείδαμε στο C3. Σημείο αναφοράς εδώ είναι τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα οποίο διαμορφώνουν νοερά σε κάθε πλευρά το γράμμα «V» -ακριβώς όπως συνέβη και με τα αντίστοιχα των πρωτοτύπων CXperience, Ami One και 19_19 Concept. Ιδιαίτερο είναι και το πίσω μέρος, το οποίο αποπνέει έναν συγκρατημένο δυναμισμό, χωρίς μάλιστα να στερείται κομψότητας. Η πίσω πόρτα «κρύβει» έναν χώρο φόρτωσης 380 λίτρων, ενώ χαρακτηριστικό είναι το σπόλιερ και η διαμόρφωση του πίσω παραθύρου που δικαίως θυμίζουν κάτι από την C4 Coupe του 2004. Το εσωτερικό αποπνέει έναν high-tech αέρα, αλλά και τη δέουσα για τις περιστάσεις απλότητα και κομψότητα. Από εκεί και πέρα, κεντρικός πόλος έλξης της γκάμας είναι το νέο ë-C4 που παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων σε συνδυασμό με  μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh. Το νέο Citroen C4 θα είναι διαθέσιμο ασφαλώς και με τους «παραδοσιακούς» θερμικούς κινητήρες του Groupe PSA. Αναλυτικότερα, κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε τον γνώριμο 1.200άρη PureTech βενζινοκινητήρα, σε εκδόσεις με απόδοση 100, 130 και 155 ίππων, καθώς και τον 1.500άρη BlueHDi σε εκδόσεις με απόδοση 110 και 130 ίππων.

Citroen C4

Το νέο Cupra el-Born σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για την ισπανική εταιρεία. Το ηλεκτρικό SUV της Cupra, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Zwickau, διαθέτει αυτονομία έως 500 χλμ. χάρη στη μπαταρία χωρητικότητας 82Wh, ενώ με μόνο 30 λεπτά φόρτισης θα μπορεί να ταξιδεύει για 260 χλμ.. Προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερα στοιχεία, πέρα από την επίδοση για την επιτάχυνση από τα 0 στα 50 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε μόλις 2,9 δλ. Σύμφωνα με τον Wayne Griffiths, η ομάδα Σχεδίασης και το Τεχνικό Κέντρο συνέχισαν να εξελίσσουν τη μορφή του πρωτότυπου, παρότι είχε ήδη λάβει εξαιρετικές κριτικές, δίνοντάς του έναν πιο σπορ χαρακτήρα και μια περισσότερο εντυπωσιακή εμφάνιση. Όσο αφορά το εσωτερικό, το el-Born έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώσει τη φιλοσοφία ποιότητας και επιδόσεων Cupra σε συνδυασμό με την κομψότητα, που τονίζεται από τα sport bucket καθίσματα, το νέο τιμόνι με Drive Profile Selection, τα Cupra mode buttons και τις επιλογές υλικών υψηλής ποιότητας.

Cupra El-Born

Με το νέο Spring Electric, η Dacia επιχειρεί να καταστήσει προσιτή την ηλεκτροκίνηση για ιδιώτες και επαγγελματίες πελάτες, αλλά και για κοινή χρήση οχημάτων (car sharing). Με απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 150 χλστ, το Spring Electric φέρει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν σε SUV. Την κίνηση στο νέο Spring Electric προσφέρει ένας συμπαγής ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 45 ίππων και 125 Nm, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία με χωρητικότητα 26,8 kWh. Σε φορτιστή DC των 30 kW απαιτείται χρόνος μικρότερος της 1 ώρας για τη φόρτιση έως το 80% της μέγιστης δυναμικής της μπαταρίας. Από εκεί και πέρα, σε Wallbox των 7,4 kW για το πλήρες γέμισμα του συσσωρευτή χρειάζονται λιγότερο από 5 ώρες, σε Wallbox με ισχύ 3,7 kW περίπου 8 ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε οικιακή πρίζα των 2,3 kW περί τις 14 ώρες.

Dacia Spring Electric

To Dacia Sandero και κατ’ επέκταση η crossover εκδοχή του με το προσωνύμιο Stepway, γυρίζουν σελίδα (την τρίτη κατά σειρά) με στόχο να ενδυναμώσουν έτι περαιτέρω την ήδη πολύ καλή εμπορική τους παρουσία στις κατά τόπου αγορές –ενδεικτικά, οι πωλήσεις της οικογένειας έχουν ξεπεράσει τις 2,1 εκατ. μονάδες αντιπροσωπεύοντας το 32% των πωλήσεων της μάρκας από το 2004 μέχρι σήμερα. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι η μετάβαση του μοντέλου στην πλατφόρμα CMF-B που γνωρίσαμε στο νέο Clio (και όχι μόνο), που είχε ως στόχο τη μείωση του βάρους, τη βελτίωση της άνεσης αλλά και την αναβάθμιση των οδικών χαρακτηριστικών. Τα νέα Sandero και Sandero Stepway διατίθενται με μία ευρεία γκάμα κινητήριων συνόλων. Στη βάση της πυραμίδας συναντάμε αποκλειστικά για το Sandero έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρου με απόδοση 65 ίππους, ενώ αμέσως μετά έναν 1.000άρη, με ίδιο αριθμό κυλίνδρων αλλά με τούρμπο, που αποδίδει 90 ίππους και συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό ή εναλλακτικά με ένα κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Επίσης, η γκάμα περιλαμβάνει τον TCe 100 ECO-G, που καταναλώνει LPG και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο «6άρι» κιβώτιο. Σύμφωνα με την Dacia, η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει 11% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με μια αντίστοιχη βενζινοκίνητη και αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 1.287 χλμ. χάρη στις δεξαμενές βενζίνη και LPG χωρητικότητας 50 και 40 λίτρων, αντίστοιχα.

Dacia Sandero

Το νέο DS 4, το οποίο θα παρουσιαστεί μέσα στο 2021,θα συνδυάζει την γαλλική πολυτέλεια με προηγμένη τεχνολογία και τολμηρή σχεδίαση. Η εμφάνιση της σιλουέτας θα συνδυάζει τον δυναμισμό με την πρακτικότητα, με το καπό να είναι ιδιαίτερα χαμηλά και την αύξηση του ύψους προς το πίσω μέρος να αποτελεί ένα είδος δυναμικής υπογραφής στην εμφάνισή του. Το νέο DS 4 Θα βασίζεται σε μία νέα εκδοχή της αρθρωτής πλατφόρμας EMP2, όπου εκτός από τα συμβατικά συστήματα κίνησης βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων του Γαλλικού ομίλου, θα είναι διαθέσιμο και με την plug in υβριδική τεχνολογία E-Tense. Σε ότι αφορά το τελευταίο, ένας τούρμπο τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων, συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8, με την συνδυαστική ισχύ του συστήματος να ανέρχεται στους 225 ίππους. Το μηχανικό σύνολο τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία με νέες πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες ενεργειακές κυψέλες, που δίνουν μια αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.

DS 4

Η Ford, από τη μεριά της, επενδύει μεν και αυτή στην ηλεκτροκίνηση, αλλά με… σύνεση χωρίς συγχρόνως να αγνοεί το παραδοσιακό κοινό της που συνειδητά μένει μακριά από την πρίζα. Σημείο αναφοράς στην πρώτη περίπτωση είναι η νέα Mustang Mach-E, ένα SUV μηδενικών εκπομπών με εμβληματική αν μη τι άλλο ονομασία και μήκος 4,7 μ. που κοιτά στα μάτια τον Γερμανικό ανταγωνισμό προσφέροντας μία ευρεία γκάμα εκδόσεων για όλα τα γούστα -με πίσω κίνηση ή τετρακίνηση με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, με «μικρή» και «μεγάλη» μπαταρία, αλλά και μία παραλλαγή με το διακριτικό «GT» για τους πιο ανήσυχους, με απόδοση 487 ίππων και «0-100» σε 3,7 δλ.

Ford Mustang Mach-E

Από τα μεριά του, μπορεί το νέο Puma ST να μην διαθέτει ανάλογες περιβαλλοντικές ευαισθησίες με το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Ford, εντούτοις οι 200 ίπποι του 3κύλινδρου 1.500άρη EcoBoost κινητήρα της μπλε οβάλ εταιρείας, σε συνδυασμό με το επιθετικό set up των αναρτήσεων και το προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, είναι σε θέση να προσφέρουν ένα πλατύ χαμόγελο στα χείλη των παραδοσιακών petrolhead – και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους και πρακτικότητα, όπως συμβαίνει με κάθε «ταπεινή» έκδοση του μικρού SUV της εταιρείας.

Ford Puma ST

Στοχευμένο καθαρά για αστική χρήση, το ηλεκτρικό Honda e επελέγη συνειδητά να μην ακολουθήσει το παιχνίδι για ολοένα μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς η τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας έχει εν συνεχεία επιπτώσεις σε κόστος, βάρος και κατανάλωση. Έτσι το Honda e εφοδιάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh που, κατά το πρότυπο WLTP, του εξασφαλίζει αυτονομία 222 χιλιομέτρων.Η μέγιστη ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα μπορεί να φτάσει τα 6,6 kW, ενώ σε DC μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή 100 kW, η ωφέλιμη όμως ισχύς φόρτισης περιορίζεται κοντά στα 70 kW για προστασία της μπαταρίας. Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές προτίμησαν να προσδώσουν μια πιο lounge αίσθηση, με τα υλικά στον πίνακα οργάνων και στις επενδύσεις των καθισμάτων να παραπέμπουν σε οικιακά έπιπλα παρά σε αυτοκίνητο. Όσο για τους εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ούτε λίγο ούτε πολύ… 6 οθόνες, 3 που υποκαθιστούν τους καθρέφτες (για τον κεντρικό υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής με την κλασική επιλογή), ενώ η παράλληλη διαμόρφωση του ταμπλό περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8” και δύο οθόνες 12,3” με ξεχωριστά (παραμετροποιήσιμα) μενού για οδηγό και συνοδηγό.

Honda e

Στα SUV επενδύει και η Hyundai, χωρίς ωστόσο να βάζει στο περιθώριο τις περιβαλλοντικές ανησυχίες της, όπως αυτές εκφράζονται μέσω της παρουσίας της στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Αιχμή του δόρατος για τους Κορεάτες στην πρώτη περίπτωση θα αποτελέσει το νέο Tucson, ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να κλέψει την παράσταση με το τολμηρό του ντιζάιν που ακολουθεί πιστά το σχεδιαστικό δόγμα που ο Κορεάτης κατασκευαστής αποκαλεί με την ονομασία Parametric Dynamics. Η γκάμα των κινητήριων μονάδων αποτελεί ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα του μοντέλου, με την κορυφαία έκδοση της γκάμας να είναι μία plug-in υβριδική, με θερμικό μοτέρ 1,6 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα που θα αποδίδουν συνδυαστικά 265 ίππους.

Hyundai Tucson

Σε ότι αφορά την ηλεκτρική προσπάθεια της εταιρείας, το ενδιαφέρον για το 2021 επικεντρώνεται στα… εγκαίνια της νέας μάρκας Ioniq, η οποία θα είναι «αφιερωμένη» αποκλειστικά στην πρίζα. Το πρώτο δείγμα γραφής θα είναι το νέο Ioniq 5, ένα crossover που θα παραπέμπει σε μορφή στο πρωτότυπο «45» υιοθετώντας κάτω από τις μεταλλικές του επιφάνειες τη νέα πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), η οποία θα προσφέρει δυνατότητα ταχείας φόρτισης αλλά και επιλογής κινητήριων μονάδων με απόδοση που μπορεί να φτάνει έως και τους 600 ίππους.

Ioniq 5

To πρώτο, εντελώς νέο EV της Kia που θα δούμε να λανσάρεται στην Ευρώπη θα παρουσιαστεί το 2021 και θα ανήκει στην κατηγορία των crossover μοντέλων «παντρεύοντας» σχεδιαστικά γνωρίσματα που συναντώνται τόσο στα «παραδοσιακά» SUV όσο και στα «χαμηλά» επιβατικά μοντέλα. Θα βασίζεται δε σε ένα εντελώς νέο δάπεδο, το οποίο προορίζεται για χρήση σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα των Kia και Hyundai. Η εταιρεία υπόσχεται πως το – αγνώστων λοιπών στοιχείων – νέο ΕV της θα εξασφαλίζει με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας αυτονομία 500 χλμ., ενώ σε ταχυφορτιστή o συσσωρευτής ενέργειας θα μπορεί να πληρωθεί με ηλεκτρική ενέργεια έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς του σε χρόνο 20 λεπτών. Σύμφωνα με μη επιβεβαιωμένες από επίσημα χείλη πηγές, η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα φτάνει τα 350 kW, χάρη στις υψηλές τεχνολογικές περγαμηνές των ηλεκτρονικών ισχύος και της ίδιας της μπαταρίας, την οποία θα εξελίξει η Rimac.

Kia EV

Η MC20 είναι το πρώτο «πραγματικά» νέο μοντέλο της Maserati εδώ και πέντε και πλέον χρόνια -και συνάμα το αυτοκίνητο που σηματοδοτεί την αναγέννηση της διάσημης ιταλικής τρίαινας από την Modena της Ιταλίας. Παράλληλα, η νέα MC20 (όπου «MC» σημειώστε «Maserati Corse» και «20» η τρέχουσα χρονολογία) είναι το πρώτο supercar των Ιταλών της Maserati μετά την MC12, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2004. Καθ’  ύλη αρμόδιοι για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την εξέλιξη του κινητήρα που κινεί τη νέα MC20 είναι το Innovation Lab, οι υπεύθυνοι της Maserati Corse, του αγωνιστικού παρατήματος της μάρκας, αλλά και το Engine Hub της διάσημης ιταλικής εταιρείας. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα σύνολο με τεχνολογία δανεισμένη από την F1, 6 κυλίνδρους σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και χωρητικότητα 3,0 λίτρων. Διαθέτοντας τεχνολογία ξηρού κάρτερ, ο νέος twin-turbo κινητήρας της Maserati αποδίδει 630 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. (το μέγιστο όριο περιστροφής είναι 8.000 σ.α.λ.) και ροπή 730 Nm ήδη από τις 3.000 σ.α.λ. έως και τις 5.000 σ.α.λ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας της νέας MC20, ο οποίος συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις, ζυγίζει λιγότερο από 220 κιλά, οι δε διαστάσεις του (μήκος, πλάτος, ύψος) ορίζονται στα 1.000, 650 και 600 χλστ., αντίστοιχα. Φυσικά, ο νέος V6 με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και τους 2ΕΕΚ σε κάθε πλευρά, πληροί την ευρωπαϊκή νόρμα Euro 6d.

Maserati MC20

Από τη μεριά της, η Mercedes ετοιμάζει για το 2021 τη νέα EQS, η οποία αποτελεί επί της ουσίας την ηλεκτρική εκδοχή της S-Class τελευταίας γενιάς. Το «μεγάλο» ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, το οποίο θα βασίζεται σε μία εξειδικευμένη πλατφόρμα, γνωστότερη με την ονομασία Electric Vehicle Architecture (EVA), θα προσφέρει εντυπωσιακή αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας που θα φτάνει με βάση το πρωτόκολλο WLTP πάνω από τα 700 χλμ. Πριν το ντεμπούτο της ηλεκτρικής λιμουζίνας της Mercedes, το φως της δημοσιότητας αναμένεται να δουν δύο ακόμα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα: η EQA, που αποτελεί την εξηλεκτρισμένη εκδοχή της νέας GLA και η επίσης νέα EQB.

Mercedes EQS

Η Mercedes προσπάθησε -και όπως φαίνεται πέτυχε- να δημιουργήσει με τη νέα S-Class ένα μοντέλο-σημείο αναφοράς στη δύσκολη από πλευράς ανταγωνισμού κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Και αυτό πρωτίστως χάρη στην… άφθονη τεχνολογία με την εξοπλίζεται η 4θυρη μπερλίνα από τη Στουτγάρδη με την εσωτερική ονομασία W223. H νέα S-Class είναι η πρώτη Mercedes που θα διατίθεται από το 2021 με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που θα παρέχει στο όχημα αρκετές «ελευθερίες» έως τα 50 χλμ./ώρα και θα φέρει την ονομασία Drive Pilot. Σε ότι αφορά στις κινητήριες μονάδες, η γκάμα περιλαμβάνει εν σειρά 6κύλινδρα σύνολα ντίζελ και βενζίνης, τα ΟΜ 656 και Μ 256 αντίστοιχα, ενώ αργότερα θα προστεθεί μια έκδοση με V8 κινητήρα, καθώς και μια plug-in υβριδική (S580e) με εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χλμ. Προς το παρόν, η έκδοση S 450 4Matic αποδίδει 367 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm, με το ηλεκτρικό σύστημα ΕQ Boost να προσφέρει για σύντομο χρονικό διάστημα 22 επιπλέον ίππους και επιπλέον 250 Nm ροπής. Στη βενζινοκίνητη επίσης έκδοση S 500 4Matic, η ισχύς του 3λτρου κινητήρα «σκαρφαλώνει» στους 435 ίππους και η ροπή στα 520 Nm (η απόδοση του EQ Boost παραμένει η ίδια). Για τους λάτρεις των ντίζελ, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη προσφέρει έναν 3λιτρο κινητήρα που αποδίδει 286 ίππους και 600 Nm ροπής στις εκδόσεις S 350 d/S 350 d 4Matic και 330 ίππους και 700 Nm στην S 400 d 4Matic.

Mercedes S-Class

Η νέα Mercedes-AMG One ήταν προγραμματισμένη να μπει σε περιορισμένη παραγωγή μέσα στο 2020, εντούτοις οι δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Γερμανός κατασκευαστής με την πιστοποίηση της μονάδας κίνησης των 1.000 ίππων σύμφωνα με το νέο και πιο αυστηρό πρωτόκολλο προσδιορισμού των εκπομπών ρύπων (λέγε με WLTP) είχαν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση του όλου εγχειρήματος. Η Mercedes-AMG One που παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 2017, εξακολουθεί να αποτελεί το απόλυτο τετράτροχο όνειρο, με μόλις 275 τυχερούς να έχουν την ευκαιρία να την προσθέσουν στην προσωπική τους συλλογή. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το γερμανικό «θηρίο» των 1.000 ίππων θα ξεκινήσει να παράγεται στο Brackley της Μ. Βρετανίας, όπου και θα κατασκευάζονται το πλαίσιο, η ανάρτηση, καθώς και το εντυπωσιακό «σώμα» του αυτοκινήτου. Σε ότι αφορά τον V6 κινητήρα, αλλά και γενικότερα το υβριδικό σύστημα κίνησης, η Mercedes-AMG αναμένεται να επιστρατεύσει τις υπηρεσίες των 400 εργαζομένων της Mercedes-AMG Petronas Motorsport που έχει την έδρα της στο Brixworth της Μ. Βρετανίας. Θυμίζουμε πως η το γερμανικό hypercar – ή αλλιώς, το αντίπαλο δέος της Aston Martin Valkyrie κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη V6 κινητήρα που παρείχε την κίνηση στην W06, στο μονοθέσιο με άλλα λόγια του Lewis Hamilton το 2015, διαθέτοντας θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 43%, σύμφωνα με τους Γερμανούς.

Mercedes-AMG One

Το είδαμε για πρώτη φορά ως πρωτότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019 και πλέον πρόκειται για ένα «πραγματικό» μοντέλο ευρείας παραγωγής που θα κληθεί στις κατά τόπους αγορές να εκπροσωπήσει τα χρώματα της Nissan στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αντιμετωπίζοντας μοντέλα αντίστοιχου ύφους και μεγέθους, όπως το νέο VW ID. Το νέο Nissan Ariya είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα ισχύος, κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς αλλά και δύο τύπους μπαταριών σε σχέση με τη χωρητικότητά τους, ενώ το «παρών» δίνει και μια σπορτίφ έκδοση με την ονομασία Performance. Πιο συγκεκριμένα, η πισωκίνητη έκδοση με την μπαταρία των 65 kWh (η ωφέλιμη χωρητικότητά της είναι 63 kWh) αποδίδει 217 ίππους και εκείνη με την μπαταρία των 90 kWh (η ωφέλιμη χωρητικότητά της είναι 87 kWh), η οποία τροφοδοτείται επίσης από έναν ηλεκτροκινητήρα, 242 ίππους – και στις δύο περιπτώσεις η μέγιστη ροπή ορίζεται στα 300 Nm. Ο τετρακίνητες εκδόσεις χρησιμοποιούν το ολοκαίνουργιο σύστημα μετάδοσης e-4ORCE της Nissan σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην έκδοση με την μπαταρία των 65 kWh η ισχύς φτάνει τους 258 ίππους και η ροπή στα 560 Nm, ενώ στη μεγαλύτερη των 90 kWh, η απόδοση σκαρφαλώνει στους 306 ίππους και τα 600 Nm.  Στην κορυφαία δε έκδοση Performance, η οποία υιοθετεί τον κορυφαία συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα/μπαταρίας, η μέγιστη παρεχόμενη ισχύς φτάνει στους 394 ίππους, με τη ροπή να διατηρείται στα επίπεδα των 600 Nm.

Nissan Ariya

Μέσα στο 2021 θα δούμε να πραγματοποιείται και η επίσημη πρεμιέρα του νέου Nissan Z -ενός σπορ κουπέ με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στην ένδοξη ιστορία της οικογένειας Z. Το σχήμα του καπό και οι προβολείς LED, για παράδειγμα, θα παραπέμπουν στο 240ZG της δεκαετίας του ’70, ενώ οι διαστάσεις της ορθογώνιας μάσκας θα είναι παρόμοιες με εκείνες που συναντά κανείς σήμερα στο «τρέχον» Ζ. Σχεδιασμένη με γνώμονα τον οδηγό, η καμπίνα θα συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με vintage πινελιές, ενώ στα μηχανικά μέρη σημείο αναφοράς θα είναι η πίσω κίνηση, το χειροκίνητο κιβώτιο κι ένας twin turbo V6 κινητήρας με απόδοση που θα «ακουμπά» στους 400 ίππους.

Nissan Z

Εκτός από το νέο Astra που θα δούμε να παρουσιάζεται προς τα τέλη του 2021 και σε ηλεκτρική έκδοση, το μεγάλο… αστέρι της Opel για τη νέα χρονιά είναι το νέο Mokka. Χωρίς vintage διαθέσεις και με το βλέμμα στραμμένο στην «επόμενη μέρα» της αυτοκίνησης, η Opel ποντάρει πολλά στον νέο της SUV -και ιδιαίτερα στην ηλεκτρική του παραλλαγή. Με γαλλική αύρα κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειές του, οι συμβατικές εκδόσεις θα διατίθενται αρχικά με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα των 1,2 λίτρων, στις εκδόσεις ισχύος των 100 και των 130 ίππων και εν συνεχεία με έναν 1.500άρη κινητήρα ντίζελ με 110 ίππους. Το e-Mokka σε αντίθεση παίρνει κίνηση από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 136 ίππων, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh που υπόσχεται αυτονομία με μία φόρτιση άνω των 300 χλμ.

Opel Mokka

Το νέο 508 Peugeot Sport Engineered είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ από την γαλλική εταιρεία. Το κινητήριο «πακέτο» μπορεί να αποδώσει έως και 360 ίππους, καθώς και 520 Nm ροπής, τιμές που επιτυγχάνονται χάρη στο «πάντρεμα» ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρων – ο δεύτερος από αυτούς βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα προσδίδοντας στην κατασκευή χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Ο 1.600άρης κινητήρας βενζίνης αποδίδει από… μόνος τους 200 ίππους και 300 Nm ροπής, συνεργαζόμενος με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων στο οποίο ενσωματώνεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας με απόδοση 110 ίππων – ο δεύτερος αποδίδει 113 ίππους. Χάρη στο «εκρηκτικό» αυτό πακέτο, το νέο 508 PSE είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,2 δλ. Με ανώτατη ταχύτητα που περιορίζεται στα 250 χλμ./ώ+ρα, το υβριδικό 508 PSE χρειάζεται, σύμφωνα με τους Γάλλους, μόλις 24,5 δλ. για τα πρώτα 1.000 μ., ενώ για την ρεπρίζ από τα 80-120 χλμ./ώρα απαιτούνται 3,0 δλ.

Peugeot 508 PSE

Ως απαραίτητο συμπλήρωμα της γκάμας της, η Porsche σχεδιάζει να παρουσιάσει τη νέα χρονιά την Taycan Cross Turismo. Με βάση όσα ήδη γνωρίζουμε από το αντίστοιχο πρωτότυπο του 2018, την Mission E Cross Turismo, το αμάξωμα θα έχει μήκος 4,95 μ., πλάτος 2 μ. και ύψος 1,42 μ., ενώ οι μπαταρίες του θα μπορούν να γεμίζουν μέσω συστήματος φόρτισης 800V σε ποσοστό έως 80% σε χρόνο μόλις 15 λεπτών. Από εκεί και πέρα, η Taycan Cross Turismo θα μπορεί να εξοπλίζεται με αερανάρτηση που αυξομειώνει το ύψος από το έδαφος κατά 50 χλστ. καθώς και με το σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control που θα μειώνει τις κλίσεις τόσο κατά τον διαμήκη όσο και κατά τον εγκάρσιο άξονα.

Porsche Taycan Cross Turismo

Το νέο Arkana συνιστά την πιο πρόσφατη πρόταση της Renault στην απαιτητική «αρένα» των SUV. Σε αυτό το πλαίσιο, οι Γάλλοι έβαλαν τα δυνατά τους παρουσιάζοντας ένα κουπέ SUV, το οποίο ξεχωρίζει σχεδιαστικά και παράλληλα, εφοδιάζεται με υβριδική τεχνολογία E-Tech. Το Renault Arkana, βασίζεται στην πολυχρηστική πλατφόρμα CMF-B, όπου «πατούν» και πιο πρόσφατες γενιές των Clio και Captur. Πιο συγκεκριμένα, το γαλλικό SUV ((μήκος 4.568, πλάτος 1.821, ύψος 1.571 και μεταξόνιο 2.720 χιλιοστά) θα προσφέρεται με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.3 TCe, σε εκδόσεις ισχύος αρχικά 140 και αργότερα, 160 ίππων, συνδυαζόμενες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC. Όσον αφορά το υβριδικό E-Tech, στο σύνολο προστίθεται και ένα σύστημα γεννήτριας-μίζας με μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένο κάτω από το κάθισμα των επιβατών. Το Arkana TCe 140 ίππων διαθέτει προφανώς σύστημα Start&Stop και η ροπή του, είναι 260 Nm από τις 1600 στροφές.

Renault Arkana

Με νέα αύρα σε διοικητικό επίπεδο, η Renault ατενίζει με περισσότερη αισιοδοξία το… ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης, το οποίο της επιφυλάσσει για το 2021 την έκδοση παραγωγής του eVision. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο που συνδυάζει χαρακτηριστικά που συναντά κανείς τόσο στα χάτσμπακ όσο και στα SUV οχήματα θα έχει μήκος μήκος 4,2 μ. και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας. Στα ηλεκτρικά του μέρη, διόλου τυχαία, θα συναντάμε γνώριμες λύσεις (λέγε με Nissan), με μία «60άρα» μπαταρία, σύστημα φόρτισης έως και 130 kW και έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη απόδοση 217 ίππων να δίνουν βροντερό «παρών».

Renault eVision

Στην πρίζα μπαίνει και η Skoda με άρμα το Enyaq iV που αποτελεί το πρώτο EV που πατά στο «γερμανικό» δάπεδο MEB και παράγεται εκτός Γερμανίας. Το αεροδυναμικό αμάξωμα του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος ευρείας… κλίμακας των Τσέχων έχει μήκος 4,65 μ. και θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ως προς τον ηλεκτροκινητήρα – η πρώτη θα είναι πισωκίνητη και η δεύτερη τετρακίνητη, με έναν και δύο μονάδες προώσης αντίστοιχα. Η βασική έκδοση «50» θα αποδίδει 148 ίππους και θα τροφοδοτείται με ενέργεια που αποθηκεύεται σε μπαταρία των 52 ωφέλιμων kWh, ενώ η «60» σε συσσωρευτή των 58 kWh την ώρα που ηλεκτροκινητήρας «σκαρφαλώνει» στους 180 ίππους. Οι επιλογές όμως δεν σταματούν εδώ, με το Enyaq iV 80 να διαθέτει και πάλι έναν ηλεκτροκινητήρα, αλλά με μεγαλύτερη ισχύ (204 ίπποι) που αντλεί για την περίσταση ενέργεια από μια μπαταρία 77 kWh. Οι τετρακίνητες εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες, αλλά με μπαταρία ίδιας χωρητικότητας, είναι οι «80x» και RS αποδίδοντας συνδυαστικά 265 και 306 ίππους, αντίστοιχα.

Skoda Enyaq iV

To Model Y είναι για το τέταρτο mainstream μοντέλο της Tesla μετά τα «S», «X» και «3» αποτελώντας επί της ουσίας μια πρακτικότερη και πιο «ψηλή» εκδοχή του τελευταίου με δυνατότητα μεταφοράς έως και 7 ατόμων στο πάντοτε λιτό και απέριττο εσωτερικό του. Το αμερικανικό SUV είναι κατά 10% πιο μεγάλο από το «3» με το οποίο μοιράζεται το 75% των επιμέρους τμημάτων του (σ.σ.: ουσιαστικά, πρόκειται για ένα SUV στο μέγεθος των BMW X3 και Mercedes GLC). Αρχικά, θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Performance, Dual Motor AWD και Long Range, ενώ από την άνοιξη του 2021 παρούσα θα είναι και η Standard. Η… μεγάλου βεληνεκούς εκδοχή του μοντέλου θα προσφέρει αυτονομία της τάξης των 480 χλμ. εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,5 δλ.

Tesla Model Y

Με την Toyota να αφήνει και αυτή… ανοιχτούς λογαριασμούς για την πρεμιέρα ενός νέου ηλεκτρικού SUV μέσα στη χρονιά, το βάρος θα πέσει λίγους μήνες νωρίτερα στη διάθεση στις κατά τόπου αγορές του νέου και υβριδικού ασφαλώς Yaris Cross. To νέο crossover των Ιαπώνων θα κατασκευάζεται, όπως και το Yaris χάτσμπακ, στη μονάδα της Toyota Motor Manufacturing France, που βρίσκεται κοντά στην Valenciennes της Γαλλίας, γεγονός που πιστοποιεί και τον ευρωπαϊκό του προσανατολισμό. Το μικρότερο πια SUV της ιαπωνικής εταιρείας θα εφοδιάζεται με το κινητήριο σύστημα που θα έχει ως βάση του τον 3κύλινδρο 1.500άρη της Toyota, που έχει ως βάση τους μεγαλύτερους των 2,0 και 2,5 λίτρων που εφοδιάζουν τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Ο κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου, αποδίδοντας συνολικά 116 ίππους. Σύμφωνα με την Toyota, η θερμική απόδοση του κινητήρα είναι 40%, που την καθιστά καλύτερη σε σύγκριση με κινητήρες πετρελαίου και βοηθά στην επίτευξη καλύτερης κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Οι οποίες, με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις, υπολογίζονται κάτω από 90 γρ./χλμ. για την προσθιοκίνητη έκδοση και κάτω από 100 γρ./χλμ. για την τετρακίνητη εκδοχή στον κύκλο NEDC – οι αντίστοιχες μετρήσεις στο πρωτόκολλο WLTP είναι κάτω από 120 και 135 γρ./χλμ.

Toyota Yaris Cross

Θέλοντας να υπερθεματίσει στο… κύμα εξηλεκτρισμού που την προσεχή περίοδο θα δούμε να παίρνει σάρκα και οστά και στους κόλπους της, η Volvo θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 τη διάθεση του πρώτου, αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλο της, το οποίο θα χρησιμοποιεί τη «μαγιά» του δημοφιλούς XC40. Το νέο Volvo XC40 Recharge εφοδιάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία φορτίζεται μέσω της σχετικής υποδοχής στην πίσω αριστερή κολώνα – ακριβώς εκεί που υπήρχε και η τάπα ανεφοδιασμού υγρού καυσίμου στις συμβατικές εκδοχές της σειράς – και έχει αποθηκευτική δυναμική 78kWh εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με το νεοεισαχθέν πρωτόκολλο WLTP, αυτονομία με μία φόρτιση της τάξης των 400 χλμ. Η Σουηδική εταιρεία επισημαίνει επίσης πως η φόρτιση του συσσωρευτή ενέργειας θα μπορεί να πραγματωθεί έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς του σε ταχυφορτιστή 11 kW AC ή 150 kW DC σε χρόνο μόλις 40 λεπτών. Την κίνηση στο πρώτο EV της Volvo παρέχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, που προσδίδουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης, αποδίδοντας σε συνδυασμό 408 ίππους και ροπή 660 Νm. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του XC40 Recharge, η Volvo ανακοινώνει πως το τυπικό «0-100» ολοκληρώνεται σε χρόνο 4,9 δλ. με την τελική ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 180 χλμ./ώρα.

Volvo XC40 Recharge

Με ταχύ βηματισμό προς την κατεύθυνση διεύρυνσης της ηλεκτρικής οικογένειας ID. προχωρά η Volkswagen, η οποία σκοπεύει να ενισχύσει έτι περαιτέρω την παρουσία της στο χώρο με το νέο ID.4. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα διπλό «χτύπημα», μιας και το νέο ID.4 θα δώσει στους Γερμανούς ένα ακόμα βήμα στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV μοντέλων, και δη εκείνων με μηδενικές εκπομπές.  Με μήκος 4,58 μ. και η απόσταση από το έδαφος 210 χλστ., το ID.4 ξεχωρίζει συγχρόνως και για την υψηλή αεροδυναμική του απόδοση με τον σχετικό συντελεστή να φτάνει μόλο το 0.28. Δυναμικό, αλλά συγχρόνως και ευρύχωρο (ο χώρος φόρτωσης, για παράδειγμα, έχει χωρητικότητα από 543 έως και 1.575 λίτρα), το ID.4 θα προσφέρεται αρχικά σε μία έκδοση με την μπαταρία των 77 ωφέλιμων kWh να εξασφαλίζει με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία έως και 520 χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP. Ο δε ηλεκτροκινητήρας της, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα, αποδίδει 204 ίππους προσφέροντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,5 δλ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την VW, η φόρτιση της μπαταρίας του ID.4 για 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή με ισχύ 125 kW εξασφαλίζει την ανάκτηση ενέργειας ικανής προκειμένου το αυτοκίνητο να καλύψει μια απόσταση 320 χλμ.

VW ID.4

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ