Μια πολύ ενδιαφέρουσα μηχανολογική σπουδή παρουσίασε σήμερα η Renault στα πλαίσια του Innovation@Renault 2014.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα μηχανολογική σπουδή παρουσίασε σήμερα η Renault στα πλαίσια του Innovation@Renault 2014.
Η καινοτομία ανέκαθεν αποτελούσα βασική προτεραιότητα του Γάλλου κατασκευαστή, είτε αναφερόμαστε στο σχεδιασμό και την αεροδυναμική των αυτοκινήτων της, είτε, ασφαλώς, στους κινητήρες με τους οποίους εξοπλίζονται. Συνεχίζοντας τη μακρά αυτή παράδοση, η Renault παρουσίασε στα πλαίσια του Innovation@Renault 2014 μια σειρά τεχνολογιών, που προς το παρόν βρίσκονται στο στάδιο εξέλιξης και πολύ σύντομα αναμένεται να δούμε στα μοντέλα, επιβατικά και μη, παραγωγής της. Ανάμεσα σε αυτές, ξεχωρίζει ένας επαναστατικός 2χρονος κινητήρας ντίζελ, με 2 κυλίνδρους και χωρητικότητα μόλις 730 κ.εκ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο σχεδιάστηκε έχοντας κατά νου την επίτευξη χαμηλότερων εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης της τάξης του 15% σε σχέση με έναν «τυπικό» 4κύλινδρο, σε συνδυασμό με την επίτευξη σημαντικών πλεονεκτημάτων στον τομέα της εξοικονόμησης βάρους και… χώρου κάτω από το καπό. Ως εκ τούτου, το εν λόγω σύνολο καταλαμβάνει τον μισό όγκο σε σχέση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi της Renault ζυγίζοντας μάλιστα λιγότερο από 100 κιλά. Σε ότι αφορά στα χαρακτηριστικά απόδοσης, οι Γάλλοι εκτιμούν πως ανάλογα με τις επιλεχθείσες ρυθμίσεις, η ισχύ θα κυμαίνεται από τους 48 έως και τους 68 ίππους και η ροπή από τα 112 έως και τα 145 Nm, τα οποία θα κάνει την εμφάνισή τους μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Σε ότι αφορά στην ηχητική του, οι μηχανικοί εξέλιξης διαβεβαιώνουν πως δεν θα δαφέρει σε σχέση με εκείνη ενός 4κύλινδρου 4χρονου ντίζελ κινητήρα.
Στο πρόγραμμα εξέλιξης του συγκειμένου κινητήρα συμμετέχουν περισσότερ από 18 συνεργάτες από τον ακαδημαϊκό, βιομηχανικό και επιστημονικό χώρο, ανάμεσα στους οποίου ξεχωρίζουν η εταιρεία Delphi, καθώς και τα πανεπιστήμια της Βαλένθια στην Ισπανίας και της Πράγας στην Τσεχία. Τη χρηματοδότηση, μάλιστα, του όλου εγχειρήματος έχει αναλάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή._Χ.Α.