X
Επικαιρότητα

260 ίπποι για το νέο Opel Insignia Grand Sport GSi

Η Opel παρουσιάζει την πιο σπορτίφ έκδοση του Insignia Grand Sport. Με 2λιτρο κινητήρα, 260 ίππους και τετρακίνηση.

Δεν έχουν περάσει πολλά λεπτά της ώρας από τη στιγμή που ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Opel, Mark Adams, αποκάλυψε ότι η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να επαναφέρει στο προσκήνιο μετά από αρκετά, είναι η αλήθεια χρόνια, το σήμα GSi παρουσιάζοντας μέσα στην ημέρα ένα νέο σπορ μοντέλο της γκάμας της που θα κοσμείται από τα εν λόγω αρχικά (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Ο λόγος, όπως μόλις κατέστη γνωστό, για το νέο Opel Insignia Grand Sport GSi, το οποίο θα δούμε για πρώτη φορά δια ζώσης στην επερχόμενη Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η οποία ανοίγει τις πύλες της μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο.

Επί της ουσίας, πρόκειται για τον «επόμενη μέρα» σε σχέση με τη γνωστή και μη εξαιρετέα έκδοση OPC του απελθόντος Insignia, η οποία κατά πάσα πιθανότητα στο νέο Insignia Grand Sport δεν πρόκειται να υπάρξει. Για την περίσταση, κάτω από το εμπρός καπό του αυτοκινήτου φιλοξενείται ένας 2λιτρος και 4κύλινδρος ασφαλώς κινητήρας τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 260 ίππους και 400 Nm ροπής συνδυαζόμενος με το σύστημα τετρακίνησης Twinster AWD, στο οποίο το ενδιαφέρον επικεντρώνεται όσον αφορά στον τεχνικό τομέα στην απουσία του κλασσικού πίσω διαφορικού, τη θέση του οποίου έχει πάρει ένα σύστημα με δύο υδραυλικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, που κατανέμουν, ανάλογα με τις απαιτήσεις ή τις συνθήκες οδήγησης, τη ροπή του κινητήρα σε κάθε τροχό του πίσω άξονα ξεχωριστά.

Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το νέο Opel Insignia Grand Sport

Το σύστημα torque vectoring που ενσωματώνει η συγκεκριμένη διάταξη στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου έχει την ιδιότητα να «στέλνει» μεγαλύτερη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό όταν το αυτοκίνητο στρίβει αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τα επίπεδα πρόσφυσης. Σύμφωνα με την Opel, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου «αποφασίζει» για την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους, όπως το είδος της επιφάνειας, η θέση του πεντάλ του γκαζιού και η γωνία του τιμονιού. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις προκαθορισμένες ρυθμίσεις Standard, Tour,  Sport και Competition του συστήματος, με την τελευταία μάλιστα να εξασφαλίζει μικρές και διασκεδαστικές, κατά την Opel, τάσεις υπερστροφής. Αξίζει να επισημάνουμε εδώ πως όλα τα παραπάνω συνδυάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Aisin με οκτώ σχέσεις μετάδοσης.

Σε σχέση με την το «παλιό» Insignia OPC, το οποίο φιλοξενούσε κάτω από το εμπρός καπό του έναν 6κύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα με χωρητικότητα 2,8 λίτρων, το Grand Sport GSi αποδεικνύεται ταχύτερο στην πίστα των 20,8 χλμ. του «μεγάλου» Nurburgring, πρωτίστως χάρη στο μικρότερο κατά 160 κιλά βάρους του, στοιχείο που έρχεται να  αθροιστεί στην καλύτερη κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες.

Από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της οικογένειας Grand Sport, η έκδοση GSi διαθέτει διαφορετικά και πιο χαμηλά ελατήρια σε συνδυασμό με νέα επίσης αμορτισέρ, μεγαλύτερα φρένα με 4πιστονες δαγκάνες της Brembo και δίσκους 345 χλστ., καθώς και διαφορετικό set-up στο σύστημα διεύθυνσης. Αξίζει να σημειωθεί πως το Insignia Grand Sport GSi πατά σε τροχούς με διάμετρο 20 ιντσών που «ντύνονται» με τα ελαστικά Pilot Sport 4 S της Michelin.

33 χρόνια GSi

Τα πρώτα δύο μοντέλα της Opel που «φόρεσαν» τα αρχικά GSi το 1984 ήταν τα Manta και Kadett (1.8 λίτρα/115 ίπποι). Τέσσερα χρόνια αργότερα, το ντεμπούτο του πραγματοποιεί το Kadett 2.0 16V GSi, το οποίο τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα με φυσική ασφαλώς αναπνοή και απόδοση 150 ίππων. Το 1993 ήταν η σειρά του Astra με τον 1.800άρη κινητήρα να αποδίδει 125 ίππους. Εκδόσεις GSi υπήρξαν και για το μικρότερο Corsa, με πρώτη και… καλύτερο την παραλλαγή του γερμανικού μικρού των 100 ίππων το 1988._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!