Η σημερινή είναι μια σημαντική επέτειος για την αυτοκίνηση και την οδική ασφάλεια, καθώς κατά το μακρινό 1885, ο Αμερικανός Edward Claghorn έλαβε την κατοχύρωση για την πατέντα της ζώνης ασφαλείας.
Ήταν 10 Φεβρουαρίου 1885, όταν η αίτηση που είχε καταθέσει στη Νέα Υόρκη ο Αμερικανός Edward J. Claghorn, έλαβε την κατοχύρωση πατέντας υπ’ αριθμόν 312.085 στις Η.Π.Α. Η συγκεκριμένη πατέντα, αφορούσε στη χρήση ζώνης ασφαλείας από τουρίστες, στα ταξί της Νέας Υόρκης. Πάντως, να σημειώσουμε πως η εφεύρεση της ζώνης ασφαλείας είχε λάβει χώρα αρκετά νωρίτερα, στις αρχές του 19ου αιώνα, από το Βρετανό μηχανικό George Cayley.
Οι ζώνες ασφαλείας, περιγράφονταν στην πατέντα ως “σχεδιασμένες να εφαρμόζονται σε ένα άτομο και διαθέτουν γάντζους ή άλλα εξαρτήματα, για την ασφαλή στερέωση του ατόμου σε ένα σταθερό αντικείμενο”.
Αρχικά, Αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως Nash και Ford διέθεταν τα αυτοκίνητά τους προαιρετικά με ζώνες ασφαλείας. Όμως, η πρώτη εταιρεία που τοποθέτησε τις ζώνες στον βασικό εξοπλισμό ήταν η Saab, όταν παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης 1958, το Saab GT 750. Έπειτα από αυτό, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακολούθησαν τη συγκεκριμένη πρακτική, προσφέροντας τις ζώνες ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων τους.
Η πατέντα για τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, ήρθε το 1959. Εφευρέτης ήταν ο μηχανικός της Volvo, Nils Bohlin, ενώ μετά από αυτό, η σουηδική μάρκα εφοδίασε όλα της τα μοντέλα με ζώνες ασφαλείας. Με αυτόν τον τρόπο, έγινε η σημαντικότερη αλλαγή στον τομέα της οδικής ασφάλειας μέχρι σήμερα, αφού από τη δεκαετία του ’60 και έπειτα, τα αυτοκίνητα εξοπλίζονταν με ζώνες ασφαλείας στα εμπρός και τα πίσω καθίσματα. Κάπως έτσι φτάσαμε στο πρόσφατο παρελθόν και στο παρόν, με τις ζώνες ασφαλείας να θεωρούνται πλέον τρόπος ζωής και εκ των ων ουκ άνευ, αναφορικά με τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων…