H Renault παρουσίασε το νέο Rafale, ένα μεγάλο SUV με coupe χαρακτηριστικά που θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα της γκάμας.
Μετά το 5θέσιο Austral και το νέο Espace, η Renault επεκτείνει την γκάμα της με το ολοκαίνουριο Rafale, το οποίο φιγουράρει στην κορυφή της σειράς των μοντέλων της. Το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία D των coupe SUV.
Το όνομα του νέου αυτοκινήτου της γαλλικής μάρκας, που αποκαλύφθηκε παρουσία του ισχυρού άνδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας, Luca de Meo, στο Paris Air Show που πραγματοποιείται στο Le Bourget, είναι εμπνευσμένο από το διάσημο αεροπορικό παρελθόν της Renault. Ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα, η εταιρεία κατασκεύαζε κινητήρες εσωτερικής καύσης για αυτοκίνητα, καθώς και για τρένα και αεροπλάνα. Το 1933, αγόρασε την Caudron ιδρύοντας στη συνέχεια την Caudron-Renault, ενώ ένα χρόνο αργότερα ένα μονοθέσιο αγωνιστικό αεροπλάνο με τον κωδικό C640 που κατασκευάστηκε για να καταρρίπτει ρεκόρ, πήρε το όνομα Rafale.
Πρωτοποριακή οροφή και άφθονοι χώροι
Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-CD και διακρίνεται για το απαράμιλλο στυλ, την τολμηρή σχεδίαση και τις πληθωρικές διαστάσεις. Είναι το πρώτο όχημα παραγωγής που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία του Gilles Vidal, του επικεφαλής σχεδιασμού της Renault. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία: είναι οραματικό, δυναμικό, απόλυτα εναρμονισμένο με την εποχή του και εξατομικευμένο για μια περίοδο που όλα προχωρούν όλο και πιο γρήγορα.
Η σιλουέτα του αυτοκινήτου με το ελαφρώς ανυψωμένο αμάξωμα τύπου fastback, τη νέα μάσκα σε μοτίβο μαύρου διαμαντιού, τους μυώδεις θόλους και τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, ενισχύουν την παρουσία του στον δρόμο. Το μήκος του είναι στα 4,71 μέτρα, το πλάτος στο 1,86 μ. και το ύψος στο 1,61 μ. Το μακρύ μεταξόνιο των 2,74 μ. εξασφαλίζει άφθονους χώρους στο εσωτερικό.
Εντύπωση κάνει η ολοκαίνουρια γυάλινη οροφή Solarbay μήκους 1.470 χλστ. με τεχνολογία AmpliSky, σκουραίνοντας κάθε τμήμα ανάλογα με το που χτυπούν οι ακτίνες του ηλίου. Η οροφή υγρών κρυστάλλων χωρίς το κλασικό σκιάδιο, μπορεί να ελέγχεται είτε μέσω διακόπτη, είτε με φωνητικές εντολές από το Google Assistant.
Ο εσωτερικός διάκοσμος προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το Austral, με το ψηφιακό cockpit (OpenR) να αποτελείται από δύο οθόνες 12,3 και 12 ιντσών. Τα σπορ καθίσματα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή, παρέχοντας τη βέλτιστη άνεση στους επιβάτες, με τον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου να περιλαμβάνει 32 συστήματα. Οι χώροι είναι κορυφαίοι, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 530 λτ.
Όσο για τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες, προέρχονται από το υψηλότερο ράφι, δίνοντας μια premium αίσθηση. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε πως, το Rafale είναι το πρώτο όχημα που φέρει Alcantara ανακυκλωμένο σε ποσοστό 61%.
Υβριδικό με 200 και 300 ίππους και τετρακίνηση
Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ένα πλήρως υβριδικό σύνολο E-Tech 200 ίππων κι ένα E-Tech 300 με σύστημα τετρακίνησης. Το Rafale θα κυκλοφορήσει αρχικά με το μικρότερο hybrid σύνολο την άνοιξη του 2024, με το ισχυρότερο 4Χ4 να ακολουθεί κάποιους μήνες αργότερα.
Η βασική έκδοση αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με τη Renault να ανακοινώνει πως η μέση κατανάλωση καυσίμου θα είναι περίπου στα 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 105 γρ./χλμ. Η αυτονομία θα ξεπερνά τα 1.100 χλμ. Όσο για το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο. Φυσικά δεν λείπει η λειτουργία ανάκτησης της ενέργειας η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερα επίπεδα μέσω paddles στο τιμόνι.Οι προδιαγραφές για την τετρακίνητη έκδοση θα ανακοινωθούν αργότερα.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Renault Captur E-Tech Full Hybrid
Η εξελιγμένη ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω εξασφαλίζει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση όπως υποστηρίζει η εταιρεία, με το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Andvanced να παρέχει εξαιρετική ευελιξία στο αυτοκίνητο. Τέλος, το Vehicle Motion Control 2 διαβάζει σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει στον δρόμο και προσαρμόζει ανάλογα την ανάρτηση ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.