Το νέο Opel Vivaro θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη του καλοκαιριού «κουβαλώντας» πολλές αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Από το 2001, το Vivaro έχει χτίσει μία ισχυρή φήμη ως όχημα μεταφορών ή ως «γραφείο σε τροχούς» με την παραγωγή να αγγίζει περίπου το ένα εκατομμύριο μονάδες περίπου. Με διαστάσεις προσαρμοσμένες σε διάφορες ανάγκες και πολυάριθμες καινοτόμες τεχνολογίες, το νέο Vivaro μπορεί να κάνει οποιαδήποτε δουλειά καλύτερα από ποτέ.
Το Opel Vivaro βασίζεται σε μία προηγμένη πλατφόρμα και θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το Φεβρουάριο του 2019 στη Γερμανία, ενώ αναμένεται στις εκθέσεις των διανομέων από τα τέλη του καλοκαιριού. Προσφέρει μία πλούσια γκάμα εκδόσεων προσαρμοσμένη στις ανάγκες των πελατών – Cargo panel van, crew cab για έως έξι επιβαίνοντες, platform chassis και όχημα μεταφοράς προσωπικού Combi και επιπλέον – για πρώτη φορά – σε τρία μήκη αντί δύο (4,60 m, 4,95 m και 5,30 m). Με μέγιστη χωρητικότητα χώρου φόρτωσης 6,6m3, το νέο Vivaro έχει ωφέλιμο φορτίο έως 1.400 kg – 200 kg περισσότερα του προκατόχου του. Το ίδιο ισχύει και για τα φορτία ρυμούλκησης: το μέγιστο φορτίο τρέιλερ των 2.500 kg είναι κατά μισό τόνο υψηλότερο από πριν. Μόνο τα ύψος είναι μέτριο, στις περισσότερες εκδόσεις περίπου 1.90 m. Επομένως, το νέο Vivaro μπορεί να έχει πρόσβαση σε υπόγεια πάρκινγκ ή σε εμπορικά κέντρα με χαμηλή οροφή, κάτι που διευκολύνει τη φόρτωση/εκφόρτωση.
Σταθερότητα και ασφάλεια σε κάθε είδους ολισθηρές επιφάνειες – λάσπη, άμμο ή χιόνι – παρέχει το προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip. Στη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και στην προστασία του κάτω μέρους του αμαξώματος προστίθεται το πακέτο «εργοταξίου» («work-site» set-up). Η Opel θα προσφέρει επίσης το νέο Vivaro με σύστημα τετρακίνησης της Dangel, όταν αρχίσουν οι παραγγελίες.
Απεριόριστη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης προσφέρει η φαρδιά πίσω πόρτα και οι συρόμενες πλαϊνές πόρτες που είναι ιδιαίτερα πρακτικές καθώς, για πρώτη φορά στο Vivaro, ανοίγουν αυτόματα. Μία κίνηση του ποδιού μπροστά από τους αισθητήρες στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, είναι το μόνο που χρειάζεται. Αντικείμενα μήκους έως 4,02m αποθηκεύονται με ασφάλεια στην έκδοση 5.30m, χάρη στο ανοιγόμενο διαχωριστικό καμπίνας (Flex-Cargo) κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.
Στο εσωτερικό του νέου Vivaro, οδηγοί και επιβάτες βιώνουν την αίσθηση επιβατικού αυτοκινήτου: συστήματα όπως Head up display, Κάμερα Οπισθοπορείας 180o (Rear View Camera), Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert), Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και Cruise Control κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Χάρη στην εργονομική θέση των καθισμάτων, τα χειριστήρια βρίσκονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού και σε θέση άμεσης πρόσβασης. Η συνδεσιμότητα είναι εξασφαλισμένη με προηγμένα συστήματα infotainment.
Με το νέο Vivaro, η Opel συνεχίζει να εφαρμόζει το στρατηγικό σχέδιο PACE! επενδύοντας σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς. Ήδη το 2020, η γκάμα αποδοτικών κινητήρων θα αποκτήσει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αυτό σημαίνει ότι η Opel θα ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό των LCV μοντέλων της και το Vivaro θα κινείται όχι μόνο σε περιφερειακές οδούς, αλλά θα μπορεί να καλύπτει και το πολυσυζητημένο «τελευταίο χιλιόμετρο» στο κέντρο των πόλεων.
Μελλοντικά, η Opel θα έχει επίσης την ευθύνη για την παγκόσμια εξέλιξη ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων σε όλο το Groupe PSA.
Τρία μήκη με διαχωριστικό FlexCargo
Το Groupe PSA είναι ηγέτης στην Ευρωπαϊκή αγορά LCV. Χάρη στην κοινή πλατφόρμα, το νέο Opel Vivaro διατίθεται σε τρία μήκη. Η συμπαγής έκδοση 4,60 m γεφυρώνει το κενό μεταξύ των κατηγοριών van και οχημάτων μεταφορών και με κύκλο στροφής μόλις 11,3 m είναι επίσης πολύ ευέλικτη. Αυτή η έκδοση προσφέρει χωρητικότητα 4,6 m3 για μεταφορά φορτίων, που μπορεί να αυξηθεί σε 5,1 m3 χάρη στο ανοιγόμενο διαχωριστικό καμπίνας (Flex-Cargo) στην πλευρά του συνοδηγού, ώστε να μπορούν να μεταφέρονται αντικείμενα μήκους 3,32 m αντί 2,16 m. Οι εκδόσεις 4,95 m και 5,30 m έχουν μέγιστη χωρητικότητα 5,8 και 6,6 m3 αντίστοιχα. Επομένως, το εσωτερικό του Vivaro χωράει άνετα σκάλες ή πάνελ μήκους 3,67 ή 4,02 m, και πολυάριθμα μικροαντικείμενα στους άφθονους αποθηκευτικούς χώρους σε όλο το cockpit.
Η νέα γενιά Vivaro, με ελκτική ικανότητα έως 2,500 kg, δεν είναι απλά ένα ευέλικτο όχημα μεταφορών, αφού με μία κίνηση μετατρέπεται επίσης σε ένα γραφείο σε τροχούς. Χάρη στο FlexCargo, η πλάτη του μεσαίου καθίσματος αναδιπλώνεται και γίνεται τραπεζάκι, κατάλληλο για την τοποθέτηση εγγράφων, ή ενός laptop ή tablet.
Η πρακτικότητα ξεκινά με την πρόσβαση στο αυτοκίνητο. Για τη φόρτωση μέσω των συρόμενων θυρών, δεν χρειάζεται να αφήσετε κάτω τα φορτία ή τα πακέτα σας, αφού μία κίνηση του ποδιού είναι αρκετή για να ανοίξουν οι πόρτες αυτόματα (συρόμενες πόρτες ελεγχόμενες από αισθητήρα προσφέρονται για πρώτη φορά με τη νέα γενιά).
Πλήρως εξοπλισμένο: Κορυφαίες τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης βοηθούν τον οδηγό
Χάρη στις ποικίλες ρυθμίσεις των καθισμάτων – μερικές από τις οποίες είναι ηλεκτρικές – την οσφυϊκή υποστήριξη και το υποβραχιόνιο, το οδηγοκεντρικό cockpit προσφέρει την άνεση επιβατικού αυτοκινήτου. Τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης – πρωτοφανή στην κατηγορία – παρέχουν αντίστοιχη υποστήριξη σε θέματα ασφάλειας.
Το Vivaro διατίθεται με Head up display – μοναδικό στην κατηγορία – για να μπορούν οι οδηγοί να βλέπουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες, χωρίς να διασπάται η προσοχή τους από το δρόμο. Συστήματα που λειτουργούν μέσω εμπρός κάμερας και ραντάρ είναι:
- Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist)
- Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition)
- Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Drowsiness Alert), που συμβουλεύει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα μετά από δίωρη συνεχή οδήγηση, ή παρακολουθώντας τη συμπεριφορά του οδηγού, προειδοποιεί για κόπωση μέσω οπτικών και ακουστικών σημάτων.
- Προσαρμοζόμενο Σύστημα Διατήρησης Ταχύτητας (Adaptive Cruise Control), που προσαρμόζει την ταχύτητα σε αυτή του προπορευόμενου οχήματος.
- Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert), που παρέχει προειδοποίηση δύο επιπέδων για επικείμενη, εμπρόσθια σύγκρουση.
- Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking), που μπορεί να αποτρέψει μια σύγκρουση ή να μειώσει τις επιπτώσεις της.
Το Vivaro φέρει αισθητήρες υπερήχων στις εμπρός και πίσω ποδιές, προειδοποιώντας τον οδηγό για εμπόδια στο παρκάρισμα και παρακολουθώντας το πλαϊνό τυφλό σημείο. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας προβάλλεται στον εσωτερικό καθρέφτη ή στην οθόνη επτά ιντσών.
Τα infotainment συστήματα Multimedia Radio και Multimedia Navi Pro διατίθενται με τη μεγάλη οθόνη αφής 7”. Και τα δύο περιλαμβάνουν ενσωμάτωση τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Το Multimedia Navi Pro διαθέτει επιπλέον Ευρωπαϊκή πλοήγηση με τρισδιάστατη απεικόνιση.
Η απήχηση του νέου Vivaro δεν βασίζεται μόνο στις μεταφορικές του ικανότητες και στις τεχνολογίες τύπου επιβατικού αυτοκινήτου. Εκτός από τους προηγμένους κινητήρες, τα κιβώτια με τις ‘στρωτές’ αλλαγές σχέσεων, όπως το οκτατάχυτο κιβώτιο, συμβάλλουν στην οικονομία και την άνεση – πολύ σημαντικό, κυρίως στην αγορά fleet. Διαστήματα σέρβις έως 50.000 km μειώνουν περαιτέρω το λειτουργικό κόστος. Χαρακτηριστικά όπως οι ψηλά τοποθετημένοι προβολείς και το μέγιστο ύψος των 1.90m για τις περισσότερες εκδόσεις περιορίζουν τον κίνδυνο ζημιάς, για παράδειγμα στο παρκάρισμα. Όλα αυτά καθιστούν το νέο Vivaro μία από τις πιο οικονομικές, ανταγωνιστικές προτάσεις της αγοράς.
Δελτίο Τύπου