X
Παρουσιάσεις

XPeng G6: οδηγούμε το κινεζικό που φέρνει στην Ελλάδα το Autohellas Group

Μεταξύ των εκατοντάδων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που κάνουν αγώνα δρόμου για μια θέση στην Ευρώπη λίγες θα στεριώσουν και πολύ λιγότερες θα διακριθούν. Η XPeng, που από αυτόν το μήνα «τρέχει» και στην Ελλάδα, φαίνεται πως έχει τα φόντα να πετύχει και τα δύο. Τουλάχιστον σ’ αυτό συνηγορούν οι πρώτες εντυπώσεις από τα μοντέλα της και ειδικότερα από το G6 που αναμένεται σύντομα και στην εγχώρια αγορά.

To κινεζικό XPeng G6 μέσα στο μήνα αναμένεται στην πρώτη έκθεση της μάρκας επί ελληνικού εδάφους, στη Λ. Κηφισίας. Την XPeng έφερε στην Ελλάδα το Autohellas Group του Ομίλου Θ. Βασιλάκη με στόχο τη δημιουργία μιας ισχυρής παρουσίας στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για εταιρεία που σχεδιάζει, κατασκευάζει και εμπορεύεται έξυπνα EV με γνώμονα την τεχνολογία.

Όπως και άλλες κινεζικές μάρκες, έτσι και η XPeng αναπτύσσει εσωτερικά την προηγμένη τεχνολογία των συστημάτων υποβοήθησης των αυτοκινήτων της, όπως επίσης το λειτουργικό τους πρόγραμμα και την αρχιτεκτονική των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών.

Με έδρα στην Γκουανγκζού της Κίνας, η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2014 διατηρεί κεντρικά γραφεία στο Πεκίνο, τη Σαγκάη, τη Σίλικον Βάλει, το Σαν Ντιέγκο και όσον αφορά την Ευρώπη, στο Άμστερνταμ, όπου λόγω ευνοϊκής φορολόγησης εγκαθίστανται όλο και περισσότερες κινεζικές μάρκες. Κλείνοντας τις συστάσεις, σημειώνουμε πως το πρώτο XPeng, το G3 λανσαρίστηκε το 2018, ένα χρόνο μετά αποκαλύφθηκε ένα σεντάν επιδόσεων, το P7, ενώ το G9, το μεγαλύτερο SUV της μάρκας βρίσκεται στις αγορές από το 2022.

Το 2023 ήταν κομβικής σημασίας χρονιά για την XPeng που πέτυχε να αναγνωριστεί ευρωπαϊκά, με αυτό να μεταφράζεται στην εξαγορά του 4,99% των μετοχών της από τον Όμιλο VW έναντι 700 εκ. δολαρίων.

XPeng G6: Ποιοτικά χαρακτηριστικά

Το G6 που οδηγήσαμε πέριξ της Ουτρέχτης λίγο πριν φτάσει στην Ελλάδα (όπου θα ξεκινήσει να πωλείται από τον Σεπτέμβριο), αυτήν την περίοδο αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την XPeng, αφού τοποθετείται στην κατηγορία των κουπέ D SUV, όπου όλο και πληθαίνουν οι παρουσίες αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Για να καταστεί πιο σαφές περί τίνος πρόκειται, αυτό το κουπέ SUV από πλευράς προδιαγραφών και μεγέθους τοποθετείται απέναντι στο Tesla Model Y, που συνεχίζει να ηγείται στον πίνακα πωλήσεων της κατηγορίας παγκοσμίως.

Βασισμένο στην inhouse πλατφόρμα SEPA 2.0 που υιοθετεί μια αρχιτεκτονική 800V, πέραν της προηγμένης τεχνολογίας, με την πρώτη ματιά κερδίζει το στοίχημα της απτής ποιότητας στο υπερ-άνετο για πέντε επιβάτες εσωτερικό του με τον στάνταρντ πλούσιο εξοπλισμό. «Πιάνοντας» το περιγραφικό ζητούμενο κάπως ανορθόδοξα, σημειώνουμε πως, είτε γιατί η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της Κίνας και διαρκώς συντρέχει κίνδυνος αναπροσαρμογής των δασμών, είτε… εκ πεποιθήσεως, κατά την παραγγελία του G6 οι επιλογές θα είναι αισθητά περιορισμένες, μιας που σχεδόν τα πάντα είναι φορτωμένα από την αρχή πάνω στα μοντέλα.

Έτσι, στάνταρντ είναι η πανοραμική γυάλινη οροφή, τα θερμαινόμενα και επενδυμένα με δερματίνη καθίσματα (τα εμπρός αεριζόμενα), το θερμαινόμενο τιμόνι, οι ζάντες των 20 ιντσών με ελαστικά Michelin, 4 θύρες USB, δύο επιφάνειες επαγωγικής φόρτισης 50W για smartphones, το ηχοσύστημα των 960W με 18 ηχεία, η αντλία θερμότητας για τη βελτίωση της απόδοσης το χειμώνα και η δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L). Οπότε, οι μόνες επιλογές για τον πελάτη περιορίζονται στο χρώμα των δερμάτων εντός (μαύρο ή γκρι), στο εξωτερικό χρώμα (πέντε επιλογές, στάνταρντ το λευκό) και στην προσθήκη ή όχι ενός ηλεκτρικού κοτσαδόρου.

Το σημαντικότερο ίσως είναι πως όλα τα παραπάνω ο επιβάτης τα «εισπράττει» στο εσωτερικό του G6. Είτε αυτό έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, που είναι πραγματικά άφθονοι για πόδια και κεφάλι χάρη στα χαμηλά τοποθετημένα καθίσματα στο επίπεδο δάπεδο με το μεταξόνιο των 2.890 χλστ., είτε με τα υλικά που είναι -όντως- πολύ καλής ποιότητας. Θα πει κανείς πως αυτά όλα τα βρίσκει εδώ και δεκαετίες σε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και πολύ σωστά.

Εκεί που το Xpeng G6 κάνει τη διαφορά, είναι σίγουρα στο λειτουργικό σύστημα Xmart OS (επίσης κατασκευής τη μάρκας) που «τρέχει» στην κεντρική οθόνη των 14,96”, το οποίο, αν δεν είναι το πιο γρήγορο της αγοράς, σίγουρα συγκαταλέγεται μεταξύ των ταχύτερων, πιο εύκολα προσβάσιμων και με απόλυτα κατανοητό μενού. Η απόκριση της οθόνης στις επιλογές είναι επιπέδου κορυφαίου smartphone και συνολικά, σε συνδυασμό και με μια οθόνη 10,2” εμπρός από τον οδηγό, τα πάντα παραμετροποιούνται στα μέτρα του, με τις ενημερώσεις του συστήματος αναμενόμενα να πραγματοποιούνται over-the-air.

Ως προς την τεχνολογία γενικότερα, οι Κινέζοι δηλώνουν υπερήφανοι για το επίπεδο αυτονομίας που έχουν φτάσει τα επίσης δικά τους συστήματα υποβοήθησης οδηγού “XPILOT”. Ωστόσο, για την ώρα απλά ακούμε ότι σε ελεγχόμενες περιοχές στην Κίνα το G6 μπορεί να κινείται σχεδόν αυτόνομα, αλλά επί ευρωπαϊκού εδάφους, δεδομένης της εδώ νομοθεσίας, δεν εκμεταλλευόμαστε, παρά μόνο τα γνωστά, επιπέδου 2,5.

XPeng G6: Η γκάμα

Το G6 θα διατίθεται τόσο σε δικίνητες εκδόσεις όσο και σε τετρακίνητες. Ξεκινώντας από τις δικίνητες, οι διαθέσιμη επιλογή θα έχει να κάνει με την μπαταρία ιόντων-λιθίου η οποία στη «βασική» έκδοση (φωσφορικού άλατος σιδήρου) έχει χωρητικότητα 66 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 435 χλμ.. Πιο πάνω θα βρίσκεται μια επίσης πισωκίνητη έκδοση, η Long Range, η οποία χάρη στη μεγαλύτερη (87,5 kWh) και αποδοτικότερη μπαταρία νικελίου-κοβαλτίου-μαγνησίου υπόσχεται εμβέλεια της τάξης των 570 χλμ. Την ίδια μπαταρία φοράει και η τετρακίνητη έκδοση που λόγω αυξημένου βάρους έχει κατά 20 χλμ. μικρότερη εμβέλεια, την ίδια ώρα που έχει και σημαντικά καλύτερες επιδόσεις.

Συγκριτικά, οι πισωκίνητες εκδόσεις με έναν κινητήρα μονού μαγνήτη αποδίδουν 258 και 286 ίππους αντίστοιχα, με 440 Nm ροπής. Το τετρακίνητο G6 Performance φέρει ακόμα έναν κινητήρα, ασύγχρονο, στον εμπρός άξονα, με τη συνδυαστική ισχύ των δύο να μεταφράζεται σε 350 kW (475 ίπποι), με 660 Nm ροπής. Αυτή την έκδοση είχαμε στη διάθεσή μας στους δρόμους με τα εξωφρενικά χαμηλά όρια ταχύτητας της Ουτρέχτης και θα ήταν υπερβολή να γράψουμε πως αισθανθήκαμε τη γεμάτη ροπή ή ότι κόλλησε η πλάτη μας στο εξαιρετικής άνεσης και υποστήριξης κάθισμα από τις επιταχύνσεις, που κατά το εργοστάσιο φέρνουν το G6 στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,1 δλ.

Καθώς τέτοια νούμερα τείνουν να γίνουν πανάκεια στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, περισσότερο «στεκόμαστε» στη συνολική αίσθηση του G6 στο δρόμο. Αρχικά, έχοντας νωρίτερα οδηγήσει για λίγα χιλιόμετρα το P7i που παρουσιάστηκε τέσσερα χρόνια νωρίτερα, είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς τη δουλειά που έχει γίνει στα φρένα, ώστε να αποκρίνονται άμεσα αλλά προοδευτικά και όχι με τη χαρακτηριστική υστέρηση προηγούμενων εφαρμογών.

Από εκεί και πέρα, τις εντυπώσεις κερδίζει η ποιοτική κύλιση, με τον εμπρός άξονα με τα διπλά ψαλίδια να μην έχει να ζηλέψει τίποτα σε επίπεδο απόσβεσης από τις πλέον premium ευρωπαϊκές προτάσεις και μόνο τον πίσω να μεταφέρει… τα τεκταινόμενα στο δρόμο, και αυτό υπό συνθήκες: μόνο σε διαδοχικές αναταράξεις. Το πλαίσιο συνολικά είναι ιδιαίτερα στιβαρό και το τιμόνι μέτριου βάρους χωρίς να ενοχλεί η ηλεκτρική του αίσθηση.

Θα θέλαμε πάντως λίγο μεγαλύτερη διαδρομή στη ρύθμισή του ως προς το ύψος, καθώς η χαμηλότερη θέση του είναι κάπως ψηλά, με αποτέλεσμα να αναγκάζει τους πιο βραχύσωμους να καθίσουν ψηλότερα απ’ όσο θα ήθελαν. Όσο για την κατανάλωση, έπειτα από περίπου 250 χλμ. είδαμε μόλις 16,7 kWh/100 χλμ.

XPeng G6: Είναι εδώ

Πριν από δύο χρόνια CEO μεγάλης ευρωπαϊκής μάρκας σε ερώτηση για την ποιότητα των κινεζικών αυτοκινήτων δε δίστασε να απαντήσει πως υπάρχουν εταιρείες που όχι μόνο δεν υστερούν αλλά και υπερέχουν με τις προτάσεις τους απέναντι σε καταξιωμένα ευρωπαϊκά μοντέλα.

Τέτοια είναι η περίπτωση του XPeng G6. Δεν είναι το μόνο κινεζικό μοντέλο που φαίνεται να έχει περγαμηνές, όμως, καθώς περί αυτού ο λόγος, πρόκειται για πρόταση που σέβεται την έννοια της ποιότητας, την ώρα που επιπλέον «καταθέτει» τεχνολογία την οποία ακόμα δεν έχει οικειοποιηθεί ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός.

Επιστρέφοντας επομένως στην αρχή του κειμένου, το στοίχημα και για το G6 όπως για την XPeng συνολικά είναι να μπορέσει να πείσει για την αρτιότητα της κατασκευής. Ίσως το γεγονός ότι μοντέλα του είδους δεν πρόκειται να πωλούνται… κοψοχρονιά, όπως άλλοτε εικάζαμε για τα κινεζικά, να αποτελεί και το πρώτο πειστήριο για την ποιότητά τους._ Ε.Ξ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!