Το κορυφαίο SUV της VW υιοθετεί νέες τεχνολογίες και αναλαμβάνει το ρόλο της ναυαρχίδας του εργοστασίου.
Την Αυστρία επέλεξε η VW για την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του Touareg, ωστόσο όχι για να αναδείξει τις εκτός δρόμου ικανότητές του σε κάποιο από τα αμέτρητα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας. Αυτές θεωρούνται αναμενόμενες πλέον από αυτοκίνητο του είδους, το οποίο στην τρίτη του εκδοχή κάνει σαφή στροφή προς την παρεχόμενη τεχνολογία και την αναβαθμισμένη ποιότητα, με τους ανθρώπους της εταιρείας να κάνουν λόγο για το πρώτο premium μοντέλο του εργοστασίου.
Αρχίζοντας ανάποδα, το νέο Touareg θα ξεκινήσει την ευρωπαϊκή του πορεία του με τρίλιτρα σύνολα κάτω από το καπό του. Έτσι, αρχικά θα διατίθεται με τον V6 TDI σε εκδόσεις 231 και 286 ίππων με 500 και 600 Nm ροπής αντίστοιχα, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με V6 βενζινοκινητήρα (340 ίπποι), όπως και με V8 turbodiesel (421 ίπποι) με 900 Nm ροπή! Τον κύκλο θα κλείσει μια plug-in υβριδική έκδοση που συνδυαστικά θα αποδίδει 367 ίππους, η οποία θα ξεκινήσει την πορεία της από την αγορά της Κίνας.
Το νέο Touareg βασίζεται στην πλατφόρμα MLB που προορίζεται για μοντέλα με διαμήκη τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του είναι μακρύτερο (+77χλστ.) και φαρδύτερο (+44χλστ.), όντας ελαφρώς πιο χαμηλό (-7χλστ.). Έτσι, με 4,878μ. μήκος, 1,984μ. πλάτος και 1,702μ. Ύψος δείχνει αισθητά πιο δυναμικό από το μοντέλο που αντικαθιστά.
Εμπρός ξεχωρίζει η μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα που, πλαισιωμένη από τα νέα LED φωτιστικά σώματα, δίνει μια πιο εκλεπτυσμένη εικόνα στο μεγάλο γερμανικό SUV. Οι τονισμένοι θόλοι φιλοξενούν ζάντες από 18 έως και 21 ίντσες, ενώ την πίσω πλευρά χαρακτηρίζουν οι φαρδείς ώμοι πάνω από τους πίσω τροχούς και τα επίσης νέα LED φωτιστικά σώματα.
Τα σημαντικότερα νέα πάντως βρίσκονται εντός και δεν έχουν να κάνουν με τους άφθονους χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους (810 λίτρα – +113 συγκριτικά με το προηγούμενο). Το νέο Touareg είναι εξοπλισμένο με τα νέας γενιάς συστήματα συνδεσιμότητας και με συνδυασμό πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης, φωτισμού και infotainment. Ανάμεσά τους, την παράσταση κερδίζει το Innovision Cockpit (προαιρετικό), ήτοι ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12 ιντσών ο οποίος “προεκτείνεται” στο σύστημα infotainment Discover Premium με οθόνη 15 ιντσών, που φτάνει μέχρι το μέσον του αναβαθμισμένου ποιοτικά ταμπλό. Συνδυαστικά προβάλλουν και ελέγχουν οτιδήποτε σχετικό με πληροφόρηση και επικοινωνία, καταργώντας ουσιαστικά τα συμβατικά πλήκτρα και τους διακόπτες, με απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Στα των συστημάτων υποβοήθησης και άνεσης του Touareg περιλαμβάνεται το εντυπωσιακό όπως μας δόθηκε η ευκαιρία να διαπιστώσουμε Night Vision (αναγνωρίζει με τη βοήθεια θερμικής κάμερας, ανθρώπους ή ζώα στο σκοτάδι), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Roadwork Lane Assist, το σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας Front Cross Traffic Assist (αναγνωρίζει οχήματα που διασταυρώνονται με την πορεία του Touareg), το ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης, οι νέες αντιστρεπτικές ράβδοι με ηλεκτρομηχανικό έλεγχο, οι προβολείς IQ.Light – LED matrix (με ενεργό έλεγχο), καθώς και η οθόνη Head-up Display.
Πέραν αυτών, το νέο Touareg είναι διαθέτει σαν στάνταρντ την τετρακίνηση 4MOTION, με τη ροπή να μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς από ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Η κατανομή της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα γίνεται μέσω ενός κεντρικού διαφορικού με χαρακτηριστικά ασύμμετρης κατανομής. Έτσι, έως και το 70% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους εμπρός τροχούς, ενώ για τους πίσω το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει στιγμιαία έως και το 80%. Συμπληρωματικά ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ πέντε προγραμμάτων που παραμετροποιούν κινητήρα-κιβώτιο-τιμόνι-κλιματισμό- Adaptive Cruise Control και ανάρτηση (στην περίπτωση της έξτρα αερανάρτησης). Προαιρετικά, στην περίπτωση του πακέτου Off road υπάρχουν και έξτρα επιλογές για ρύθμιση των συστημάτων υποβοήθησης ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης (χιόνι, εκτός δρόμου, άμμος, ανώμαλο οδόστρωμα).
Στα παραπάνω προσθέστε ότι το νέο Touareg έχει την ικανότητα να ρυμουλκήσει φορτία βάρους έως 3,5 τόνους (με φρένα, και σε κλίση έως οκτώ τοις εκατό), ενώ προαιρετικά διαθέτει και τετραδιεύθυνση. Το τελευταίο πρακτικά σημαίνει ότι σε ταχύτητες μικρότερες των 37χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν αυτόματα σε γωνία αντίθετη με τους εμπρός αυξάνοντας την ευελιξία του μοντέλου (ειδικά στις μανούβρες, βελτιώνεται κατά 1 μέτρο ο κύκλος στροφής – από τα 12,19 στα 11,19μέτρα), ενώ όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 37χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν στην κατεύθυνση που στρίβουν και οι εμπρός.
Στην πρώτη μας επαφή με το νέο Touareg διαθέσιμος ήταν μόνο ο TDI με τους 286 ίππους, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει απλώς τα πάντα. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί στη σύντομη διαδρομή που κληθήκαμε να διανύσουμε, με τα όρια ταχύτητας να κυμαίνονται μεταξύ 60, 80 και πιο σπάνια 100 χλμ., να μην “είδαμε” τη συμπεριφορά του σε συνθήκες ταξιδίου που σίγουρα θα αποτελέσουν και το “πεδίο” του, διαπιστώσαμε όμως την εξαιρετική ποιότητα με την οποία όχι μόνο αποσβένει, αλλά και λειτουργεί η αερανάρτηση. Σε ανηφορικό ιδιαίτερα στενό και με αλλεπάλληλες στροφές επαρχιακό δρόμο, το Tuareg εκμεταλλευόμενο τη ροπή του κινητήρα και το γρήγορο κιβώτιο κατάφερε να κρύψει το μέγεθός του, με τις κλίσεις να είναι περιορισμένες, και -κυρίως- την τοποθέτησή του, ακόμα και στις φουρκέτες να θυμίζει μικρότερου μεγέθους SUV. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για το αυτοκίνητο που θα… ξυπνήσει στον οδηγό σπορ διαθέσεις. Το αντίθετο: είναι τόσο ποιοτικό το πάτημά του που υπερέχει ακόμα και της αμεσότητας του κινητήρα στο γκάζι και τελικά, παρότι συνολικά διαπιστώνεις ότι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ μεγάλα, επιλέγεις έναν πιο ήπιο ρυθμό μέσα από το πρωτοποριακό εσωτερικό του που σταδιακά θα περάσει και σε μικρότερα μοντέλα της VW.
Το νέο Touareg αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον Ιούλιο, με βλέψεις πλέον προς την premium κατηγορία, όπου απέναντι στα καταξιωμένα μοντέλα της θα έρθει να παρατάξει την άνεση και την τεχνολογία του._ Ε.Ξ.