Σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση του μικρότερου μέλους της οικογένειας των SUV της VW.
To Τ-Cross έρχεται να ολοκληρώσει το κατώτερο άκρο της γκάμας των SUV της VW. Αποτελεί την crossover παραλλαγή του Polo, με το οποίο μοιράζεται, εκτός από την πλατφόρμα MQB, και το εργοστάσιο κατασκευής, στη Ναβάρα της Ισπανίας.
Το παρουσιαστικό του είναι απόλυτα σύγχρονο, εκπέμπει τα απαραίτητα εταιρικά μηνύματα σε σχέση με τα T-Roc και Tiguan, ενώ δίνει και ορισμένες δυνατότητες εξατομίκευσης της εμφάνισης (τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά) στον υποψήφιο αγοραστή. Το εσωτερικό είναι γνώριμο από το Polo, αν και τα υλικά που καλύπτουν το ταμπλό είναι σκληρά, παραπέμποντας στο T-Roc. Οι χώροι είναι αρκετά ικανοποιητικοί για το compact μέγεθος του T-Cross, ενώ οι πίσω επιβάτες, που κάθονται ελαφρώς ψηλότερα, έχουν στη διάθεσή τους ένα συρόμενο κάθισμα (στάνταρντ).
Ανοίγοντας την πέμπτη πόρτα, αρχικά δεν εντυπωσιάζεσαι από το μικρό αλλά απόλυτα τετραγωνισμένο χώρο, αλλά εάν λάβεις υπόψιν τις δυνατότητες, τότε διαπιστώνεις ότι η χωρητικότητα κυμαίνεται από 385 έως 455 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος, και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.281 λίτρα.
Φυσικά, όλες οι σύγχρονες ανέσεις της MQB πλατφόρμας είναι και εδώ διαθέσιμες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται ο ψηφιακός πίνακας των 8 ιντσών, τα συστήματα πολυμέσων, καθώς και αυτά για την υποβοήθηση του οδηγού (Front Assist με αυτόνομο φρενάρισμα, Lane Assist, ανίχνευση τυφλών σημείων και κόπωσης οδηγού, προσαρμοζόμενο cruise control και υποβοήθηση στάθμευσης).
Το VW T-Cross προς το παρόν προσφέρεται με το βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου ή το 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 95 ίππων. Ο 3κύλινδρος TSI των 999 κ.εκ. είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, με 95 ίππους (χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων) και 115 ίππους (χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων). Σε αυτήν την πρώτη επαφή είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη μικρότερη έκδοση, και οι εντυπώσεις είναι θετικές. Ο συνδυασμός των 95 ίππων με το 5άρι κιβώτιο είναι αποτελεσματικός, αφού, χάρη στην ελαστικότητά του, φέρνει εις πέρας με ευκολία τα αστικά του καθήκοντα. Το κόμπακτ μέγεθος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε βάρος, βοηθάει και σε πιο ανοιχτές διαδρομές, αν και για κάτι τέτοιες περιπτώσεις υπάρχει και η ισχυρότερη έκδοση.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν έχει επίπτωση στην οδική συμπεριφορά. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να αναπτύξει ενοχλητικές κλίσεις στις στροφές και εξασφαλίζουν ένα καλό επίπεδο άνεσης, αν και σε κακοτράχαλους δρόμους δε λείπουν κάποιες έντονες αντιδράσεις. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, τα φρένα είναι αποτελεσματικά (σε αυτή την έκδοση υπάρχουν ταμπούρα στους πίσω τροχούς), ενώ εύχρηστο αποδείχθηκε το σύνολο κιβωτίου-συμπλέκτη σε αστική χρήση.
Το T-Cross θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η αρχική, Life, περιλαμβάνει: αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, ράγες οροφής, συρόμενο πίσω κάθισμα, Front Assist, Rear Assist, Lane Assist, Blind Spot Detection, Multi-Collision Brake/Pre Crash, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, επαγωγική φόρτιση smartphone, Car-Net app connect και VW connect. H πλουσιότερη, Style, περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, ράγες οροφής με φινίρισμα αλουμινίου, sport comfort καθίσματα, ambient εσωτερικό φωτισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, Climatronic, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι (με ενσωματωμένα paddles στις αυτόματες εκδόσεις).
Οι τιμές του T-Cross είναι οι εξής:
| Life | Style |
1.0 TSI 95 PS | 17.400 |
|
1.0 TSI 115 PS | 18.850 | 20.250 |
1.0 TSI 115 PS DSG | 20.350 | 21.800 |
1.6 TDI SCR 95 PS | 20.250 | 21.750 |
1.6 TDI SCR 95 PS DSG | 21.700 | 24.650 |