Η VW διαθέτει πια και ένα σουπερμίνι μοντέλο φυσικού αερίου, το οποίο πλησιάζει ακόμα πιο πολύ στη χρυσή τομή οικονομίας και μεγέθους αμαξώματος.
Το γεγονός ότι η τελευταία γενιά του VW Polo βασίστηκε στην πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB, μεταξύ των άλλων πλεονεκτημάτων, προίκισε τη νέα γενιά με μία έκδοση φυσικού αερίου. Έτσι, συμπληρώνεται το κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα μεταξύ του μικρού up! και των μεγαλύτερων Golf (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του VW Golf TGI), και παλιότερα με το Passat.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Polo TGI, κάτω από το καπό βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος 1.000άρης TSI, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο 5 σχέσεων.
Οι δύο δεξαμενές φυσικού αερίου βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, καταργώντας ουσιαστικά το χώρο της ρεζέρβας και μειώνοντας τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών στα 251 λίτρα, ενώ το συνολικό βάρος (χωρίς οδηγό) ανέρχεται στα 1.185 κιλά.
Στην καθημερινή χρήση το Polo TGI αποδεικνύεται αρκετά ικανοποιητικό για τα «θέλω» ενός μέσου οδηγού. Σε αστικό περιβάλλον η ελαστικότητά του είναι καλή, αν και μπορεί να διακρίνει κανείς μια υποτονικότητα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Γενικότερα οι επιδόσεις δε βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με αυτά στα οποία μας έχουν καλομάθει τα σύγχρονα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα.
Σε ό,τι αφορά την οικονομία, που αποτελεί και έναν από τους βασικότερους λόγους αγοράς ενός τέτοιου οχήματος, το Polo TGI γεμίζει με 9,2 ευρώ (οι δύο δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν συνολική χωρητικότητα 11,6 κιλά, αν και για λόγους ασφαλείας η πλήρωση σταματά στα 10,3 κιλά, ενώ το κάθε κιλό φυσικού αερίου κοστίζει 0,89 ευρώ). Με αυτήν την ποσότητα αερίου το Polo TGI διανύει κατά μέσο όρο μια απόσταση γύρω στα 220 χλμ. (όπου, αν προσθέσουμε τα 530 χλμ. που μπορεί να διανύσει με το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων, τότε έχουμε μια συνολική μέση αυτονομία της τάξης των 750 χλμ.), κάτι που μεταφράζεται σε μια μέση κατανάλωση φυσικού αερίου 4,6 κιλών/100 χλμ. Το μοναδικό ουσιαστικό μειονέκτημα συνεχίζει να είναι ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων ανεφοδιασμού (δείτε εδώ ποια υπάρχουν αυτήν τη στιγμή) με την ελλιπή γεωγραφική κάλυψη.
Να τονίσουμε πάντως ότι ο οδηγός δε χρειάζεται να κάνει κάτι σε ό,τι αφορά το διπλό καύσιμο. Το Polo TGI ξεκινάει να λειτουργεί με φυσικό αέριο, το οποίο όταν εξαντληθεί γυρνάει αυτόματα στη βενζίνη.
Υπάρχουν ξεχωριστοί δείκτες που ενημερώνουν ανά πάσα στιγμή για την ποσότητα του (κάθε) καυσίμου, τη μέση κατανάλωση αλλά και την αυτονομία.
To κόστος του Polo TGI ανέρχεται στα 15.990 ευρώ, με ένα επίπεδο εξοπλισμού παρόμοιο με της έκδοσης Comfortline, κάτι που σημαίνει ότι στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει το Front Assist, το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με δυνατότητα αναγνώρισης διερχόμενων πεζών. Αναλυτικότερες πληροφορίες από τη δοκιμή του VW Polo TGI μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του μήνα.