Παραδοσιακά, πλέον, το Golf αποκτά τη σεντάν εκδοχή του στο πρόσωπο του Jetta, για όσους προτιμούν την κλασική αισθητική των τριών όγκων.
Παραδοσιακά, πλέον, το Golf αποκτά τη σεντάν εκδοχή του στο πρόσωπο του Jetta, για όσους προτιμούν την κλασική αισθητική των τριών όγκων.
Έχουμε χάσει το μέτρημα των μοντέλων του VW Group που «πατούν» πάνω στην πλατφόρμα του Golf. Και αλίμονο αν δε συνέβαινε κάτι τέτοιο, μιας και αυτό το πλαίσιο έχει τη δυνατότητα να δώσει κλώνους και απογόνους που στοχεύουν απευθείας στην κορυφή του κοινού όπου απευθύνονται. Το όνομα «Jetta» κυκλοφορεί στην αγορά ως σεντάν εκδοχή του Golf ήδη από την πρώτη γενιά. Οι Γερμανοί επιχείρησαν -μάλλον ανεπιτυχώς- να αλλάξουν το όνομα με το «Vento» (αντίστοιχο του Golf III) και το «Bora» (αντίστοιχο του Golf IV), αλλά επανέφεραν το «Jetta» στην προηγούμενη γενιά και στη σημερινή. Ήδη από την εποχή του Golf V, το Jetta άρχισε να… Passat-ίζει σε αισθητική, προσφέροντας την εμφάνιση του μεσαίου σεντάν σε συσκευασία μικρομεσαίου.
Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα. Η μάσκα του διαφοροποιείται σημαντικά από αυτήν του Golf, παραπέμποντας απευθείας στην αισθητική που καθιερώνουν Passat και Polo, ενώ το συμβατικό πίσω μέρος δένει αρμονικά με τη γραμμή του αμαξώματος. Το Jetta για πρώτη φορά κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής της εταιρείας στο Μεξικό, κάτι που κάνει πρόδηλες τις προθέσεις της VW σχετικά με τις αγορές στις οποίες θα προωθηθεί, και περισσότερο στη Βόρεια και Λατινική Αμερική και στην Κίνα. Αρχικά, τουλάχιστον, το αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μία βενζίνης και μία πετρελαίου, με την ίδια απόδοση των 105 ίππων. Στην περίπτωσή μας, ο 1.2 TSI καλείται να τα βγάλει πέρα με το σεντάν αμάξωμα.
Φυλετικές διακρίσεις και ομοιότητες
Κατασκευαστικά, ελάχιστα πράγματα προδίδουν ότι δεν πρόκειται για ένα Golf. Η γνωστή, στιβαρή αίσθηση της κατασκευής είναι και εδώ πανταχού παρούσα, με μικρές μόνο λεπτομέρειες να δίνουν το σήμα ότι το αυτοκίνητο κατασκευάζεται «κάπου αλλού». Κάποιες από αυτές είναι η πλήρης απουσία μπουτόν απενεργοποίησης του ASR -γιατί;- και ο μοχλός ρύθμισης της πλάτης των καθισμάτων, που έχει πάρει τη θέση του κλασικού περιστροφικού χειριστηρίου των Γερμανών. Από εκεί και πέρα, τα Jetta της ευρωπαϊκής αγοράς εφοδιάζονται με τα γνωστά μαλακά και στιβαρά ταμπλό των Golf, σε αντίθεση με εκείνα της αμερικανικής, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει και διαφοροποίηση στην πίσω ανάρτηση, μιας και η αμερικανική εκδοχή εφοδιάζεται με ημιάκαμπτο άξονα (!) στο πίσω μέρος, αντί των 4 συνδέσμων. Τα μηχανικά μέρη, πάντως, είναι ίδια. Ο μικρός TSI των 1.197 κ.εκ. συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο σασμάν, έχοντας να αντιμετωπίσει τα 1.324 κιλά (σύμφωνα με τη ζυγαριά των 4Τροχών) του αμαξώματος και, δυνητικά, 4-5 επιβάτες με τις αποσκευές τους, μιας και το πορτ μπαγκάζ… ανοίγει την όρεξη για φόρτωση, με τα 510 λίτρα όγκου που διαθέτει.
Στην πράξη
Ο κινητήρας, για ακόμα μία φορά, αποδεικνύεται ικανότατος στο να… βγάλει τα κάστανα απ’ τη φωτιά. Η ροπή (17,8 χλγμ. στις 1.500 σ.α.λ.) είναι παρούσα από το ρελαντί και βοηθά τον οδηγό να οδηγεί σβέλτα και «μία πάνω» συνεχώς (ρεπρίζ: 80-110 χλμ./ώρα με 3η σε 5,9 δλ., 120-140 με 4η σε 6,8 δλ.). Η ισχύς των 105 ίππων βγαίνει και αυτή χαμηλά (5.000 σ.α.λ.) και δεν έχει νόημα -ούτε χρειάζεται- να επιμένει κανείς πιέζοντας τον κινητήρα να στροφάρει πιο ψηλά. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι και με πιο ελαφρύ πόδι μπορεί να πέσει και στα 7,4 λίτρα/100 χλμ. Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι τυπικά ουδέτερη και με γενναία περιθώρια ουδετερότητας ακόμα και στην οδηγική υπερβολή, όπως ακριβώς και στο Golf, ενώ η ποιότητα κύλισης και η άνεση κυμαίνονται σε υποδειγματικά επίπεδα. Η μικρή μετατόπιση της κατανομής βάρους προς τα πίσω, με την προσθήκη του τρίτου όγκου, δεν είναι αρκετή για να διαταράξει την ισορροπία του άριστου πλαισίου ούτε στο ελάχιστο.
Στο διά ταύτα
Πρόκειται συνολικά για μια εξαιρετική σεντάν πρόταση, για όσους προτιμούν την αισθητική του. Ταξιδεύει σβέλτα και άνετα, στρίβει και φρενάρει με σιγουριά όταν χρειαστεί, είναι άνετο και καλοφτιαγμένο. Στο ταμείο, ωστόσο, θα κληθείτε να δώσετε από 19.150 ευρώ για τη βασική έκδοση, Design, γεγονός που κάνει τα πράγματα κάπως δύσκολα, τη στιγμή που ο… ενδοοικογενειακός ανταγωνισμός έχει να επιδείξει την «αδελφή» Skoda Octavia 1.2 TSI στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού με μόλις 16.490 ευρώ και επιπλέον ατού την πρακτικότατη πίσω πόρτα, ενώ το 5θυρο Golf 1.2 TSI κοστίζει μόλις 17.750 ευρώ. Μπορεί το Jetta να δικαιολογήσει τη διαφορά στην τιμή; Φοβούμαστε πως όχι, σε μια εποχή που ούτως ή άλλως είναι δύσκολη για πρίγκιπες._ 4Τ
VWJETTA 1.2 TSI
ΥΠΕΡ/ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
ΚΑΤΑ/ΤΙΜΗ
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
– ΤΑ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΕΦΤΟΥΝ ΜΕ ΜΟΧΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
– Η ΣΟΒΑΡΗ ΚΑΙ ΚΟΜΨΗ ΜΑΣΚΑ
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ
– ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚΔΟΣΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΜΕ ΤΟ ΗΜΙΑΥΤΟΜΑΤΟ DSG 7
Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, ακόμα κι αν ο οδηγός το παρακάνει ψάχνοντας το όριο του αυτοκινήτου.
Στο αδελφό Golf το καπό ανοίγει και στηρίζεται σε αμορτισέρ. Στο Jetta υπάρχει ο κλασικός, χειροκίνητος μοχλός.
Ο μικρός 1.2 TSI αποδεικνύεται επαρκέστατος για το αμάξωμα του Jetta. Η κατανάλωσή του είναι στα γνωστά χαμηλά επίπεδα των TSI.