Με την έκδοση του φυσικού αερίου, το VW Golf επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά πόσο ολοκληρωμένη είναι η γκάμα του, τη στιγμή που η εμπορική πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας δημιουργεί ευχάριστα διλήμματα.
Προτού επικεντρωθούμε στο συγκεκριμένο Golf, να υπογραμμίσουμε ορισμένα πράγματα. Κατ’ αρχάς δε θα πρέπει να μπερδεύεται το υγραέριο (LPG) με το φυσικό αέριο (CNG). Τις διαφορές μεταξύ των δύο αυτών στοιχείων, καθώς και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Σε διεθνές επίπεδο παρατηρείται μια μείωση στη δημοτικότητα του ντίζελ. Αυτό δε σημαίνει ότι εν μια νυκτί θα καταργηθούν τα (νέας τεχνολογίας) ντίζελ αυτοκίνητα, αλλά η μεταστροφή σε άλλες μορφές ενέργειας αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις. Στη χώρα μας, όμως, μέχρι να δημιουργηθεί ένα μεγάλο δίκτυο φορτιστών που θα διευκολύνει τη δυνατότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μία από τις πλέον υποσχόμενες εναλλακτικές είναι το φυσικό αέριο. Το μοναδικό ζήτημα παραμένει ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων (δείτε εδώ ποια υπάρχουν αυτήν τη στιγμή), αφού από εκεί και πέρα η ασφάλεια και το κόστος αποτελούν ισχυρά ατού, που αναγνωρίζονται από ολοένα και περισσότερους αγοραστές.
Σε ό,τι αφορά τώρα το VW Golf TGI, αυτό που θα πρέπει να γνωρίζει κανείς είναι ότι το διπλό καύσιμο (βενζίνη και φυσικό αέριο) δεν απαιτεί κάτι επιπλέον από τον οδηγό. Το αυτοκίνητο ξεκινάει να λειτουργεί με φυσικό αέριο, το οποίο όταν εξαντληθεί γυρνάει αυτόματα στη βενζίνη. Υπάρχουν ξεχωριστοί δείκτες που ενημερώνουν ανά πάσα στιγμή για την ποσότητα του (κάθε) καυσίμου, τη μέση κατανάλωση αλλά και την αυτονομία. Για τον ανεφοδιασμό υπάρχει ένα μικρότερο στόμιο ακριβώς δίπλα σε αυτό της βενζίνης.
Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός ότι υπάρχει ειδική ένδειξη στον πίνακα οργάνων που μετράει την ποιότητα του φυσικού αερίου, αν και στη χώρα μας είναι μάλλον αδύνατο να υπάρξει περίπτωση νοθείας στο φυσικό αέριο.
Σε μηχανολογικό επίπεδο, πέρα από τις αλλαγές στον κινητήρα (ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 με τη διαφορετική κυλινδροκεφαλή αποδίδει 110 ίππους, 15 λιγότερους δηλαδή από τον αντίστοιχο TSI, αλλά με αμετάβλητη τη ροπή των 200 Nm), υπάρχουν δύο δεξαμενές για το φυσικό αέριο, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια μείωση στη χωρητικότητα κατά 89 λίτρα, μιας και τώρα περιορίζεται στα 291 λίτρα. Το βάρος έχει αυξηθεί κατά 71 κιλά, φτάνοντας τώρα στα 1.242 κιλά.
Αυτά έχουν μια επιβάρυνση στις επιδόσεις, καθώς, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, χρειάζονται 10,6 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, όταν το 1.4 των 125 ίππων και το 1.0 των 110 ίππων χρειάζονται 9,1 και 9,9 δλ., αντίστοιχα. Στην πράξη πάντως δε νιώσαμε σε καμία περίπτωση ότι οδηγούμε ένα αργό αυτοκίνητο, μιας και το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση.
Ας δούμε όμως τώρα και τα χρηματοοικονομικά θέματα, που αποτελούν τον καταληκτικό παράγοντα στην επιλογή ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Η μέση κατανάλωση βενζίνης διαμορφώθηκε στα 7,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ του φυσικού αερίου στα 4,5 κιλά/100 χλμ. (ειδοποιός διαφορά είναι ότι, ενώ η βενζίνη μετριέται σε λίτρα, το φυσικό αέριο μετριέται σε κιλά, καθώς αποθηκεύεται υπό πίεση στις φιάλες). Τα 15 κιλά της χωρητικότητας των δεξαμενών (στην πράξη πάντως για λόγους ασφαλείας η πλήρωση γίνεται μέχρι τα 12 κιλά περίπου) και τα 50 λίτρα του ρεζερβουάρ μεταφράζονται σε μια συνολική μέση αυτονομία 920 χλμ. (640 χλμ. με βενζίνη και 280 χλμ. με φυσικό αέριο). Ας δούμε λοιπόν πώς διαμορφώνονται τα στοιχεία για τα τρία εναλλακτικά καύσιμα στο VW Golf.
ΜΟΝΤΕΛΟ | 1.0 TSI | 1.6 TDI | 1.4 TGI |
Kαύσιμο | Βενζίνη | Πετρέλαιο | Φυσικό αέριο / βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.598 | 1.395 |
Ισχύς (ίπποι) | 110 | 115 | 110 |
Ροπή (Nm) | 200 | 250 | 200 |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων | 5 σχέσεων | 6 σχέσεων |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,9 | 10,2 | 10,6 |
Χώρος αποσκ. (λτ.) | 380 | 380 | 291 |
Βάρος (κιλά) | 1.141 | 1.226 | 1.242 |
Κατ. εργ. (λτ./100 χλμ.) | 4,8 | 4,1 | 3,6 κιλά |
Κατ. 4Τ (λτ./100 χλμ.) | 7,2 | 6,1 | 4,5 κιλά |
CO2 (γρ./χλμ.) | 109 | 106 | 98 |
Τιμή (ευρώ) | 18.850 | 21.900 | 22.000 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 106 | 103 | 88 |
Μέσο κόστος καυσίμου ανά 1.000 χλμ. (ευρώ) | 111 | 82 | 40 |
Κόστος 5ετίας για 20.000 χλμ./έτος (ευρώ) | 11.691 | 8.754 | 4.441 |
Συνολικό κόστος (ευρώ) | 30.541 | 30.654 | 26.441 |
Με καθαρά οικονομοτεχνικά κριτήρια, λοιπόν, βλέπουμε ότι το VW Golf TGI συμφέρει. Από εκεί και πέρα, όμως, θα πρέπει να σημειώσουμε τον εσωτερικό ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει από άλλες προτάσεις του γερμανικού γκρουπ. Κατ’ αρχάς, να υπενθυμίσουμε ότι με οδηγικά κριτήρια η έκδοση με το 1.500άρη κινητήρα των 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων συνθέτει ένα ολοκληρωμένο πακέτο (διαβάστε εδώ τη σχετική δοκιμή), το οποίο μάλιστα μετά τις πρόσφατες μειώσεις διατίθεται στα 21.850 ευρώ.
Εκτός όμως από το Golf, οι ενδιαφερόμενοι έχουν πλέον την οικονομικότερη εναλλακτική του VW Polo 1.0 TGI 90 PS (μείνετε συντονισμένοι καθώς πολύ σύντομα θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την σχετική δοκιμή), το οποίο έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και τιμάται στα 15.950 ευρώ, ενώ για εκείνους που θεωρούν ότι ο μειωμένος χώρος αποσκευών του Golf TGI αποτελεί μειονέκτημα, υπάρχει και η σαφώς πιο ευρύχωρη εναλλακτική του Skoda Octavia CNG, με 5θυρο ή στέισον αμάξωμα.