Τη Σάντα Μόνικα, μια από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές του Λος Άντζελες επέλεξαν οι Σουηδοί για την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του Volvo S60.
Η απόβαση της Volvoστις ΗΠΑγια το νέο τους σεντάν δεν ήταν τυχαία. Εκεί θα παράγεται ο εκπρόσωπός τους στα μεσαία χαμηλά αμαξώματα και συγκεκριμένα στο εργοστάσιό τους στο Τσάρλεστον, εκεί θα απορροφηθεί και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών του, οι οποίες θα ξεκινήσουν λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Οι εκδόσεις που οδηγήσαμε τονίστηκε επανειλημμένα ότι ήταν προ-παραγωγής, ενώ το ότι η Ευρώπη περνάει σε δεύτερη μοίρα όσον αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο, προκύπτει και από το γεγονός ότι η άφιξή του εδώ αναμένεται περί τα τέλη Μαΐου.
Το εργοστάσιο παραγωγής του S60μπορεί να είναι καινούργιο, ωστόσο αναμενόμενα το δάπεδό του είναι αυτό των XC60, της σειράς 90 και πρόσφατα του «αδερφού» V60, δηλαδή η πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture). Με τα σχεδιαστικά κοινά με το V60που πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο του και στην ελληνική αγορά να είναι πάρα πολλά, θα σημειώσουμε ότι η μεγαλύτερη είδηση εδώ είναι ότι στην γκάμα κινητήρων του S60δε θα περιλαμβάνεται κανένας ντίζελ. Έτσι, για τη βάση έχει επιλεγεί το γνωστό βενζινοκίνητο δίλιτρο σύνολο στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση Τ5 (250 ίπποι), και ακολουθεί το στάνταρντ τετρακίνητο Τ6 με το ίδιο σύνολο, το οποίο χάρη στην προσθήκη και μηχανικού υπερσυμπιεστή αποδίδει 310 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η Plug-in Hybrid έκδοση Τ8 που από το ίδιο σύνολο, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 65 Kwπου είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα αποδίδει 390 ίππους, ενώ κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η εξέλιξη του υβριδικού μοντέλου από την Polestar, με το T8 Polestar Engineered να αποδίδει 405 ίππους (415 με προδιαγραφές ΗΠΑ), αλλά επιπλέον να διαθέτει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ελατήρια της Ohlins, μπάρα θόλων, φρένα της Bremboμε εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός κ.ά.
Στους αχανείς αλλά μονίμως πολύβοους δρόμους του Λος Άντζελες, η Volvo «παρατάχθηκε» με το Τ6, αποκλειστικά με το πακέτο R-Design με μεγάλους τροχούς 19 ιντσών, σπορτίφ μαρσπιέ, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και άλλες λεπτομέρειες, αλλά και με το T8 Polestar Engineered ως… ένδειξη της πρόθεσης εξηλεκτρισμού όλων των μοντέλων της, σταδιακά από το 2019.
Έχοντας ήδη οδηγήσει το V60στην Ελλάδα, είναι ίσως περιττό να σταθούμε λεπτομερώς στην εμφάνιση του “S”, που επίσης χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα και τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα εμπρός με το χαρακτηριστικό πλέον τσεκούρι τύπου «Θορ». Γεγονός ωστόσο είναι ότι η εικόνα του πίσω μέρους, με το ελαφρώς ανασηκωμένο -και για βελτίωση της αεροδυναμικής- τελείωμα της πέμπτης πόρτας, τα επίσης στενόμακρα φωτιστικά σώματα, και τις ευμεγέθεις απολήξεις της εξάτμισης, πάντα σε συνδυασμό με το πλαϊνό μέρος, προσδίδουν μια ξεκάθαρα σπορτίφ εικόνα στο σουηδικό σεντάν.
Στο εσωτερικό τα πάντα είναι γνώριμα από άλλα μοντέλα της μάρκας, με την κάθετα τοποθετημένη οθόνη να αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν για την εταιρεία και την ποιότητα συνολικά να φέρνει με άνεση το S60στο χώρο των premiumσεντάν. Από πλευράς χώρων, με μήκος 4.761 χλστ., μεταξόνιο 2.872 και πλάτος 1.850 χλστ., φιλοξενεί έως και πέντε επιβάτες, με τον μεσαίο ωστόσο να έχει να… διαχειριστεί και το σχετικά ψηλό κεντρικό τούνελ. Κανένα παράπονο όμως για το ύψος της οροφής πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ και ο χώρος αποσκευών, με 392/442 (ανάλογα με το αν έχει ρεζέρβα ή κιτ επισκευής) είναι εντός του πλαισίου της κατηγορίας.
Πίσω από το τιμόνι αρχικά της έκδοσης Τ6 R-Design, γίνεται αμέσως εμφανές το ότι ο Σουηδός κατασκευαστής που πρωτίστως διακρίνεται για την ασφάλεια και την άνεση, εδώ έχει πάει και ένα βήμα παραπέρα σε ότι αφορά την προσοχή που έχει δοθεί ώστε η αίσθηση να είναι και αυτή ενός σπορτίφ αυτοκινήτου. Μπορεί ο οδηγός στην πορεία να εκτιμά το ακριβές τιμόνι με την ηλεκτρική μεν αίσθηση, αλλά καλά ποιότητα πληροφόρησης, αυτό που όμως σε κερδίζει αμέσως είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης, αποτέλεσμα της έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, όπως και η στιβαρότητα του πλαισίου που σε κάνει να αισθάνεσαι σαν σε ένα αυτοκίνητο με μικρότερο από το πραγματικό του μεταξόνιο, ικανό να ακολουθήσει γρήγορα κάθε τροχιά.
Αναμενόμενα… δεν τολμήσαμε να πιέσουμε σε αναζήτηση των ορίων του στους αστυνομοκρατούμενους αμερικανικούς δρόμους, ωστόσο, όπου χρειάστηκε, το αυτόματο οκτάρι Geartronic που αποτελεί στάνταρντ της έκδοσης έδειξε ικανό να διαχειριστεί χωρίς υστέρηση τα 400 Nm της ροπής, την ώρα που, τουλάχιστον στο πρόγραμμα Dynamic(επεμβαίνει στη διαχείριση του κινητήρα, του κιβωτίου και της ανάρτησης), θετικά μας εξέπληξε ο σχεδόν ολοκληρωτικός περιορισμός των έτσι κι αλλιώς μικρών κλίσεων του αμαξώματος.
Τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα, αλλά και πιο οδηγοκεντρικά στο T8 Polestar Engineered, αφού εκεί ο οδηγός έχει μεν σκληρότερα ελατήρια, αποφασίζει όμως ο ίδιος για τη σκληρότητα των αμορτισέρ, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη των Ohlinsπου εξέχει πάνω από τους θόλους. Διατηρώντας τα στις ρυθμίσεις των μηχανικών της Volvo, «βρήκαμε» αυτό το S60με τη σημαντικά αναβαθμισμένη ιπποδύναμη οριακά πιο σφιχτό, αλλά ταυτόχρονα όχι το ίδιο ικανό στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, την ίδια ώρα που, με απόλυτα συγκριτικά κριτήρια, σε κλειστές στροφές οριακά θα γείρει περισσότερο από ένα T6 με καλή ανάρτηση, χωρίς όμως να παρεκκλίνει από τα πολύ υψηλά όρια πρόσφυσής του. Τους επιπλέον 100 ίππους δεν τους εκμεταλλευτήκαμε, όμως είναι αισθητή η διαφορά της ροπής, που εδώ συνδυαστικά φτάνει στα 670 Nm. Το αμάξωμα που λόγω του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών έχει φτάσει στα 2.020 κιλά (δεν ανακοινώνεται λεπτομερώς το βάρος του T6 – περίπου 1.800 κιλά) κινείται απροβλημάτιστα παντού και μάλιστα έχει και ηλεκτρική αυτονομία για 34 χλμ. χωρίς ωστόσο προς το παρόν να δίνονται στοιχεία αναφορικά με τη μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Plug-in υβριδικό που δεν έχει «φροντιστεί» από την Polestar, αποδίδει 15 ίππους λιγότερους και 30 Nmαντίστοιχα χαμηλότερη ροπή.
Σε κάθε περίπτωση, είναι ίσως η πρώτη φορά που η Volvo κάνει στροφή σε μια σπορ εικόνα για το S60, κάτι που φυσικά δεν επηρεάζει στο παραμικρό την καλώς εννοούμενη εμμονή της εταιρείας στην ασφάλεια. Έτσι, συστήματα όπως το City Safety για αποφυγή εμπρόσθιων συγκρούσεων, το Run-off Mitigation για αποφυγή εκτροπής από το δρόμο, το Oncoming Mitigation by braking για αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα, το Adaptive Cruise Control με το Pilot Assist (σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης), το Intelisafe Surround το Rear Collision Warning, το Cross Traffic Alert με αυτόματο φρενάρισμα κ.ά. φυσικά περιλαμβάνονται στάνταρντ ή προαιρετικά και σε αυτήν την περίπτωση._ Ε. Ξ.