Μπορούν οι υπερβόρειοι Σκανδιναβοί να αντιμετωπίσουν στα ίσια τους γείτονές τους; Η συγκριτική δοκιμή του «μικρού» Volvo S60 των 1,6 λίτρων με τη Mercedes C180 φιλοδοξεί να αποσαφηνίσει τα πράγματα…
Το άλμα της Audi στο κλειστό κλαμπ των Mercedes και BMW θα μπορούσε κάλλιστα να ακολουθήσει και κάποιος άλλος κατασκευαστής, κατακερματίζοντας περαιτέρω το κομμάτι της αγοραστικής πίτας που αναλογεί στον καθέναν τους. Το εγχείρημα είναι επιτυχημένο και τα μοντέλα της C-Class είναι όντως οδηγικά ενδιαφέροντα, συγκρινόμενα με εκείνα της μεγαλύτερης Ε. Και ίσως εκεί -πέρα από όποια κριτήρια κύρους ενδεχομένως λειτουργούν ως κριτήρια αγοράς- να οφείλεται και η μέχρι σήμερα επιτυχημένη πορεία τους.
[[PAGEBREAK]]
Γραμμικά, ευχάριστα και με δύναμη (πράγμα που δε θα περίμενε κανείς, δεδομένων του κυβισμού και του βάρους των αμαξωμάτων), τα δύο σύνολα μπορεί να μη φτάνουν τα καλοφτιαγμένα σασί στα όριά τους, αλλά μπορούν να τα κινήσουν κάτι πολύ περισσότερο από απλώς αξιοπρεπώς. Οι επιδόσεις μπορούν, πάντως, να εξηγήσουν διαφορές σε επίπεδο μέσης κατανάλωσης (0,6 λίτρα/100 χλμ.) και να εξηγηθούν με τη σειρά τους από την επιλογή συστήματος ψεκασμού. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο κινητήρας του S60 είναι εκείνος που τελικά… ακούγεται λιγότερο στο χώρο των επιβατών, επιβεβαιώνοντας τη μικρότερη ηλικία του αλλά και την καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση. Δεν είναι, όμως, ο μόνος τομέας που η Mercedes παλιότερα είχε στο τσεπάκι της και τώρα βρίσκει το δάσκαλό της: Η άνεση, η ποιότητα κύλισης και η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος που προσφέρει το S60 είναι ανώτερες από ό,τι της Mercedes! Και αυτό σίγουρα αποτελεί την καλύτερη επιβράβευση για τη δουλειά των Σουηδών, που ακολούθησαν την τακτική των premium αυτοκινήτων της κατηγορίας, επιλέγοντας ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που, παρά τις 17άρες ζάντες και τα ελαστικά με 45άρι προφίλ, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα απόσβεσης. Τα ελαστικά της έκδοσης Blue Efficiency είναι τα «οικολογικά» Michelin διάστασης 195/60 R16, που, λόγω στενού πέλματος, δεν καταφέρνουν να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο από τα 120 χλμ./ώρα νωρίτερα από τα 62,5 μ. (μια διαφορά 5,2 μ., σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, σε σχέση με τα νορμάλ ελαστικά της C180), τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή του S60 με τα 235άρια SportContact3 της Continental είναι 55,8 μ.
[[PAGEBREAK]]