Δοκιμάσαμε στην Μάλαγα της Ισπανίας το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο της Volvo στις δυο κορυφαίες εκδόσεις του
Την πανέμορφη Ανδαλουσία επέλεξε η Volvo για να επιδείξει το νέο «Βενιαμίν» της γκάμας της, το S40. Η παρουσίαση αφορούσε τις δυο κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου, το υπερτροφοδοτούμενο πεντακύλινδρο των 2,5 λίτρων, με το κωδικό όνομα Τ5 και το ατμοσφαιρικό, επίσης πεντακύλινδρο των 2,4 λίτρων. Οι «φιδίσιοι» δρόμοι στα βουνά της νότιας Ισπανίας, με την τέλεια άσφαλτο, αποδείχτηκαν το ιδανικό «εργαστήριο» για την εξερεύνηση του «ανήσυχου» Σουηδού. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μέσα στο αυτοκίνητο γίνεται αντιληπτό ότι, παρά τους 220 ίππους του, το Τ5 δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα GT, αντίθετα προορίζεται περισσότερο για τον οικογενειάρχη, που κάποιες στιγμές επιζητεί τις συγκινήσεις μιας γρήγορης βόλτας.
Ο σχετικά αθόρυβος και πολιτισμένος κινητήρας αποκρίνεται πρόθυμα από τις 2200 μέχρι και τις 5500 σ.α.λ., γεγονός που «καλύπτει» το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αν και 6-τάχυτο, είναι αρκετά «μακρύ», με την έκτη σχέση να λειτουργεί ουσιαστικά μόνο σε ταξίδια στις απέραντες ευθείες των εθνικών οδικών δικτύων. Ευκολοδήγητο και ακριβές, προκαλεί να δοκιμάσεις τα όριά του στις καμπές του επαρχιακού δρόμου, εκεί που η υπερβολή φέρνει μια ελεγχόμενη υποστροφή με την παθητική τετραδιεύθυνση του πίσω άξονα να κάνει την επαναφορά στο άφημα του γκαζιού ομαλή και προβλέψιμη. Η αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει το πολύ καλό και στιβαρό πλαίσιο (κατά 65% πιο άκαμπτο από το παρόν S40, σύμφωνα με τον κατασκευαστή) είναι στα συνήθη επίπεδα της Volvo και συνεργάζεται πολύ καλά με το σύνολο κινητήρας, ανάρτηση, φρένα.
Το S40 2.4i, των 170 ίππων, με το 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο -με δυνατότητα σειριακής επιλογής των ταχυτήτων- αποδείχτηκε σαφώς πιο ήπιο από το Τ5. Με τον επιλογέα στη θέση «D» η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά νωχελική, εξαιτίας ίσως και της μακριάς –και εδώ- κλιμάκωσης των σχέσεων. Στην προσπάθεια για καλύτερη εκμετάλλευση του κινητήρα, η σειριακή επιλογή των ταχυτήτων αποδεικνύεται πιο χρήσιμη, αφού η σχέση διατηρείται μέχρι τον κόφτη, αν και το «ανέβασμα» είναι σχετικά αργό και ίσως κατευνάζει τις όποιες ορέξεις για παιχνίδι. Η ανάρτηση, όντας πιο μαλακή σε σχέση με το Τ5, «δείχνει» ότι πρόκειται μια έκδοση που στοχεύει σε άνετα και αβίαστα ταξίδια.
Το νέο S40 θα κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά στις αρχές του χρόνου, αρχικά στις εκδόσεις 2.4i και Τ5. Η έκδοση των 1800 κ.εκ. αναμένεται πριν το καλοκαίρι, με αυτή των 1600 κ.εκ. να ακολουθεί στο τέλος του 2004, ενώ το τετρακίνητο T5 AWD, θα είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι του 2005. Η τιμή του μικρότερου εκ των Volvo κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό από την εταιρεία, η οποία όμως έδωσε το στίγμα δηλώνοντας ότι το παρόν S40 θα είναι και το μοναδικό Volvo με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ, συνεπώς αναμένεται η μικρότερη έκδοση των 1600 κ.εκ να ξεκινά από εκεί και η τιμές να κλιμακώνονται προς τα πάνω ανάλογα με την έκδοση και τον κυβισμό._ Κ.Φ.