X
Παρουσιάσεις

Volvo C30

Για όσους είναι ή αισθάνονται 25ρηδες…

Στη Μαγιόρκα οδηγήσαμε το νέο Volvo C30, το μικρότερο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας, που είχε παρουσιαστεί επίσημα στο σαλόνι του Παρισιού. Το αυτοκίνητο, που κατά κάποιο τρόπο αποτελεί μακρινό απόγονο του 480ES και του ακόμη παλαιότερου P1800 ES, έρχεται να ανταγωνιστεί μοντέλα «κύρους» της κατηγορίας C, όπως το τρίθυρο Audi A3, η Alfa 147 και η BMW σειρά 1. Το C30 είναι αποκλειστικά τρίθυρο με κουπέ σχεδιασμό που από πίσω θυμίζει έντονα το 480 ES και από μπροστά το S40. Στην πλατφόρμα του τελευταίου, μάλιστα, βασίζεται το C30 μόνο που συγκριτικά είναι κατά 22 εκ. κοντύτερο.
Η πλούσια γκάμα υποδηλώνει τη μεγάλη σημασία που δίνει η Volvo στο συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο τη βάζει ουσιαστικά σε μία ηλικιακή γκάμα (25-35 ετών) από την οποία απείχε εδώ και μία δεκαετία. Το C30 –που φιλοδοξεί να πουλήσει 65.000 μονάδες μέσα στο 2007- διατίθεται σε οχτώ συνολικά εκδόσεις κινητήρων, πέντε βενζίνης και τρεις ντίζελ. Από αυτές, μόνο οι τέσσερις θα έρθουν στην Ελλάδα – τον ερχόμενο Ιανουάριο συγκεκριμένα και όλες με βενζινοκινητήρες: στη βάση της γκάμας θα υπάρχει ο 1.6 με 100 ίππους και ακολουθούν ο 1.8 με 125 ίππους, ο δίλιτρος με 145 ίππους και στην κορυφή της γκάμας ο πεντακύλινδρος 2.5 με 220 ίππους (γνωστός από το Focus ST και Volvo V50 T5) που κινεί την έκδοση Τ5. Οι τιμές, που θα ανακοινωθούν επίσημα μέσα στο Δεκέμβριο, θα ξεκινούν από τις 21.000 ευρώ (για το C30 1.6) και θα ξεπερνούν τις 35.000 ευρώ για την Τ5, τη μόνη έκδοση που οδηγήσαμε στη Μαγιόρκα.
Εσωτερικά, το C30 είναι ένα αρκετά ευρύχωρο για 2+2 άτομα κουπέ που δίνει έμφαση στο στιλ, χωρίς να παρεκτρέπεται σχεδιαστικά ή εργονομικά. Τέσσερα θα είναι τα επίπεδα εξοπλισμού (Βασικό, Kinetic, Momentum και Summum) ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η παλέτα χρωματικών συνδυασμών τόσο στο σαλόνι όσο και στο αμάξωμα, με έμφαση ένα καθόλα νεανικό στιλ. Επιπλέον θα υπάρχει πακέτο sport ανάρτησης (για όλες τις εκδόσεις), και ευρεία γκάμα ηχοσυστημάτων, με κορυφαίο το 5x30watt της δανέζικης Dynaudio, με 16(!) ηχεία συνολικά.

Οδηγικά, το C30 είναι αυτό που φαίνεται απ’ έξω. Σπορτίφ αλλά όχι ακραίο, πολύ σταθερό και γρήγορο αλλά πάνω απ’ όλα Volvo. Το οποίο σημαίνει ότι εμπνέει παντού και πάντα την ίδια αίσθηση ασφάλειας των μεγαλύτερων αδερφών του και εμπνέει τον οδηγό περισσότερο για σβέλτα ταξίδια παρά για ειδικές διαδρομές. Δεν τα βάζει με τα τύπου GTi χάτσμπακ, δηλαδή, αν αυτό περιμένατε, κοιτάζει ωστόσο κατάματα τα ομοούσια Audi, Alfa και ΒΜW, τουλάχιστο στην κορυφαία του έκδοση. Όταν το δούμε στην Ελλάδα στα 1.6 και 1.8 λίτρα, τα ξαναλέμε…_Α.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!