Παράλληλα με την μερική ανανέωση της Ζ4 η BMW παρουσίασε και την κορυφαία έκδοση του μοντέλου με 343 ίππους και το διακριτικό Μ
Σχεδόν τρία χρόνια μετά την παρουσίαση της Ζ4, το roadster μοντέλο της BMW υπεβλήθη σε διακριτικές αισθητικές αλλαγές αποκτώντας παράλληλα τους κινητήρες νέας γενιάς της γερμανικής εταιρίας. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός της παρουσίασης της κορυφαίας έκδοσης Ζ4 Μ που μπαίνει στο χορό των roadsters υψηλών επιδόσεων. Οι βασικές σχεδιαστικές αλλαγές της Ζ4 αφορούν τους νέους εμπρός προφυλακτήρες και τα επανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα.
Σε επίπεδο μηχανικών μερών, η βασική έκδοση διατηρεί τον τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα των 150 ίππων, ενώ πιο πάνω οι Ζ4 2.5 και 2.5si χρησιμοποιούν το γνωστό, από τις σειρές 3 και 5, σύνολο των 2,5 λίτρων με 177 και 218 ίππους αντίστοιχα, ενώ η Ζ4 3.0si κινείται πλέον από τον εξακύλινδρο τρίλιτρο κινητήρα των 265 ίππων. Επίσης αξίζει να σημειώσουμε την κατάργηση του κιβωτίου SMG και την αντικατάστασή του από μια αναβαθμισμένη έκδοση του αυτόματου κιβωτίου που πλέον επιτρέπει την σειριακή επιλογή των σχέσεων από «αυτιά» στο τιμόνι.
Βέβαια το μεγάλο νέο έρχεται από την κορυφαία έκδοση του μοντέλου που εξελίχθηκε από το τμήμα M Power της BMW. H Z4 M διαδέχεται ουσιαστικά την αντίστοιχη έκδοση της Ζ3 και χρησιμοποιεί σε μεγάλο ποσοστό τα μηχανικά μέρη της προηγούμενης Μ3. Από αυτή προέρχεται ο βραβευμένος για την τεχνολογία του, εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 3.2 λίτρων που αποδίδει 343 ίππους στις 7.900 σ.α.λ. και 37,2 χλγμ. ροπής στις 4.900 σ.α.λ. και χαρίζει στην Ζ4 Μ εκρηκτικές επιδόσεις, εκτοξεύοντάς την από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5 δευτερόλεπτα, με την βοήθεια του αποκλειστικά χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Σε ότι αφορά τον τομέα της μετάδοσης σημαντικό στοιχείο για την ομαλή μεταφορά της δύναμης στο δρόμο αποτελεί και η παρουσία του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης «Μ Differential», με τον υδραυλικά μεταβαλλόμενο βαθμό εμπλοκής από 0-100%, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες πρόσφυσης των κινητήριων τροχών. Δανεισμένο από την έκδοση CSL της Μ3 είναι και το σύστημα πέδησης με τους αεριζόμενους διάτρητους δίσκους διαμέτρου 345/328 χιλ. εμπρός-πίσω που φιλοξενούνται στις στάνταρ ζάντες 18 ιντσών.
Από εκεί και πέρα οι εντυπωσιακές προδιαγραφές επεκτείνονται και στον τομέα της ανάρτησης όπου διατηρείται η αρχιτεκτονική των απλών μοντέλων αλλά με αρκετές διαφορές σε επίπεδο ρυθμίσεων. Οι πιο βασικές από αυτές πέρα από τα πιο σκληρά ελατήρια -αμορτισέρ αφορούν τις αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου εμπρός και πίσω καθώς και την μεταβολή της γεωμετρίας για αύξηση του κάμπερ και της γωνίας κάστερ.
Την ίδια στιγμή για βελτίωση της ακρίβειας και της αίσθησης του συστήματος διεύθυνσης η υποβοήθηση είναι υδραυλική και όχι ηλεκτρουδραυλική όπως στα απλά μοντέλα. Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Οι άνθρωποι της BMW τόνισαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου τους μοντέλου πως η Z4 M αποδείχθηκε στην απαιτητική πίστα του Νίρμπουργκρινκ ταχύτερη και από την Μ3.
Από την μεριά μας, οδηγώντας της τόσο σε διαδρομές της ισπανικής επαρχίας όσο και μέσα στην πίστα της Χερέθ, μπορούμε να πούμε πως η Z4 M είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων φτιαγμένο για να μιλά στην ψυχή του οδηγού. Ταχύτατη και πάνω απ’όλα εξαιρετικά ζυγισμένη σίγουρα απαιτεί σεβασμό όμως αποζημιώνει απόλυτα τον οδηγό με την ακρίβεια των οδικών χαρακτηριστικών και την πιστότητα των αντιδράσεων της χωρίς μάλιστα να τρομάζει ακόμα και με το ειδικά ρυθμισμένο, για σπορ οδήγηση, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας εκτός λειτουργίας.
Μάλιστα οι άνθρωποι της BMW δεν έκρυψαν πως κύριος στόχος της Ζ4 Μ είναι τα αντίστοιχου χαρακτήρα ανοιχτά μοντέλα της Porsche και κυρίως η Boxter καθώς και οι λιγότερο καθαρόαιμες, γρήγορες εκδόσεις της Mercedes SLK.
Η Ζ4 Μ αναμένεται στην Ελλάδα κοντά στα τέλη Απριλίου, με την τιμή της πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης να φθάνει τα 78.300 ευρώ._Γ.Χ.