Αυτό το μοντέλο ξεκίνησε την κατηγορία που κυριαρχεί στην εποχή μας, των SUV και μάλιστα με καλά οδηγικά χαρακτηριστικά επιπέδου hatchback, οπότε ο ερχομός της πέμπτης γενιάς του είναι βαρύνουσας σημασίας. Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο Toyota RAV4, και ευπειθώς αναφέρουμε.
Τους δρόμους της ισπανικής πόλης λοιπόν επέλεξε η ιαπωνική εταιρεία προκειμένου να πραγματοποιήσει την πρώτη οδηγική παρουσίαση στον ειδικό Τύπο της πέμπτης γενιάς (η πρώτη το 1994) του Toyota RAV4, που βασίζεται στο ευέλικτο δάπεδο Toyota New Global Architecture (TNGA), ή και GA-K, όπως θα βρείτε να αναφέρεται αυτή η πλατφόρμα.
Παρατηρώντας το από κοντά, βλέπεις ότι το μεσαίο SUV διαθέτει μια πολύ πιο εντυπωσιακή εμφάνιση, με τις ανάγλυφες επιφάνειες και τις γωνίες να έχουν τον πρώτο λόγο τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος του αμαξώματος, θυμίζοντας τη σχεδιαστική λογική του μικρότερου C-HR, ακόμη και του Volvo XC40 στο πίσω μέρος, ενώ σημειώνεις αμέσως και τους εντυπωσιακούς τροχούς των 17 και 18 ιντσών (έως 19΄΄ το 2λιτρο), τις μπάρες οροφής και τα φουτουριστικά τριγωνικά φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED.
Πολύ σημαντικό θετικό, στη γενικότερη αίσθηση, είναι το γεγονός ότι πλέον ο οδηγός κάθεται χαμηλότερα (κατά 15 χλστ.) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ αυξήθηκε κατά 50% και το εύρος ρύθμισης του τιμονιού, με αποτέλεσμα η εξασφάλιση της ιδανικής θέσης οδήγησης να είναι εύκολη υπόθεση για το νέο Toyota RAV4.
Δείτε το βίντεο με το νέο Toyota RAV4 και συνεχίστε την ανάγνωση της γνωριμίας μας.
Στην πρώτη, 2λιτρη περίπτωση, η τελική ταχύτητα του οχήματος φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, ενώ το περίφημο «0-100» έρχεται σε 9,8 έως 11 δλ., ανάλογα με το αν μιλάμε για προσθιοκίνητη, τετρακίνητη, χειροκίνητη ή με CVT έκδοση. Το υβριδικό σύνολο, αντίστοιχα, εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, 8,4 δλ. «0-100» με την κίνηση εμπρός και 8,1 δλ. ως τετρακίνητο.
Αλλαγές όμως έχουμε και στο σύστημα μετάδοσης, με το υβριδικό Toyota RAV4 να εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης AWD-i, το οποίο έχει τη δυνατότητα να απεμπλέξει σε συνθήκες αυξημένης πρόσφυσης τους πίσω τροχούς, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται σημαντική οικονομία καυσίμου. Έναπρόσθετο μοτέρ στον πίσω άξονα, το οποίο τροφοδοτείται από την υβριδική μονάδα, μειώνει την απώλεια ενέργειας, εξασφαλίζει μικρότερο βάρος και βελτιστοποιεί τη λειτουργία της τετρακίνησης, ανάλογα με τις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, κατανέμοντας τη ροπή από 100:0 έως 20:80. Σε σχέση με το μοντέλο τέταρτης γενιάς, η μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς αυξήθηκε κατά 30% (από 953 σε 1.300 Nm), όντας αντίστοιχη πλέον με αυτήν που χαρίζουν τα μηχανικά συστήματα.
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 5,8 έως 6,4 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με τη 2λιτρη έκδοση, και από 4,4 έως 4,6 λίτρα, ανάλογα με την υβριδική.
Τα δύο αυτά σημαντικά στοιχεία, μαζί με τις καλές ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – διπλά ψαλίδια πίσω) και την σημαντική δουλειά που έχει γίνει από τους Ιάπωνες κυρίως στην πίσω ανάρτηση, επιδρούν ευεργετικά γενικότερα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, με το RAV4 πέμπτης γενιάς, να έχει βάλει πλέον στο παιχνίδι την έννοια της ποιότητας κύλισης σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Σε καμιά περίπτωση το υβριδικό RAV4 δεν κάνει τον θόρυβο που κάνει για παράδειγμα το C-HR, με τη συνεργασία του μοτέρ με το κιβώτιο να είναι αισθητά βελτιωμένη. Όσον αφορά την κατανάλωση, στα χιλιόμετρα που κάναμε μαζί του στη Βαρκελώνη αυτή κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Στην Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, οι άνθρωποι της Toyota μας είπαν ότι περιμένουν 100.000 πωλήσεις για το 2019 και 109.000 για το 2020 με το 66% αυτών να αφορά την έκδοση Hybrid AWD-i, με τα νούμερα αυτά να αφορούν την Ευρώπη φυσικά.
Έπειτα και από την πρώτη γνωριμία μας με το νέο Toyota RAV4, είμαστε πεπεισμένοι πλέον ότι ο «βασιλιάς» επέστρεψε για τα καλά, αποφασισμένος να διεκδικήσει τα χαμένα εδάφη, όσο και αν θα του λείψουν σε αυτήν τη μάχη τα «μικρά» αλλά και τα diesel μοτέρ, που προσφέρει απλόχερα ο ανταγωνισμός._ Μ. Σαλ.