Αυτό το μοντέλο ξεκίνησε την κατηγορία που κυριαρχεί στην εποχή μας, των SUV και μάλιστα με καλά οδηγικά χαρακτηριστικά επιπέδου hatchback, οπότε ο ερχομός της πέμπτης γενιάς του είναι βαρύνουσας σημασίας. Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο Toyota RAV4, και ευπειθώς αναφέρουμε.
Τους δρόμους της ισπανικής πόλης λοιπόν επέλεξε η ιαπωνική εταιρεία προκειμένου να πραγματοποιήσει την πρώτη οδηγική παρουσίαση στον ειδικό Τύπο της πέμπτης γενιάς (η πρώτη το 1994) του Toyota RAV4, που βασίζεται στο ευέλικτο δάπεδο Toyota New Global Architecture (TNGA), ή και GA-K, όπως θα βρείτε να αναφέρεται αυτή η πλατφόρμα.
Παρατηρώντας το από κοντά, βλέπεις ότι το μεσαίο SUV διαθέτει μια πολύ πιο εντυπωσιακή εμφάνιση, με τις ανάγλυφες επιφάνειες και τις γωνίες να έχουν τον πρώτο λόγο τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος του αμαξώματος, θυμίζοντας τη σχεδιαστική λογική του μικρότερου C-HR, ακόμη και του Volvo XC40 στο πίσω μέρος, ενώ σημειώνεις αμέσως και τους εντυπωσιακούς τροχούς των 17 και 18 ιντσών (έως 19΄΄ το 2λιτρο), τις μπάρες οροφής και τα φουτουριστικά τριγωνικά φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED.
Το μήκος του νέουToyota RAV4 φτάνει πλέον τα 4.600 χλστ. (-5 χλστ. από το προγενέστερο), το πλάτος του αγγίζει τα 1.855 χλστ. (+10 χλστ.), το ύψος τα 1.685 χλστ. (- 10 χλστ.), ενώ διευρυμένο κατά 30 χλστ. (2.690 χλστ.) είναι και το μεταξόνιότου, με αποτέλεσμα οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες να είναι σημαντικά αυξημένοι και η καμπίνα να είναι όσο φιλόξενη περιμένεις (και ακόμα περισσότερο) από ένα μεσαίο SUV του 2019.
Πολύ σημαντικό θετικό, στη γενικότερη αίσθηση, είναι το γεγονός ότι πλέον ο οδηγός κάθεται χαμηλότερα (κατά 15 χλστ.) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ αυξήθηκε κατά 50% και το εύρος ρύθμισης του τιμονιού, με αποτέλεσμα η εξασφάλιση της ιδανικής θέσης οδήγησης να είναι εύκολη υπόθεση για το νέο Toyota RAV4.
Σημειώστε επίσης ότι το μήκος των προβόλων είναι μειωμένο τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ αυξημένη είναι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (190 χλστ. το υβριδικό, 195 χλστ. το 2λιτρο), αλλά και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κατά 79 λίτρα (σύνολο 580), με τα πίσω καθίσματα να χωρίζονται σε 60:40. Παράλληλα, διαφορετικές είναι η σχεδίαση αλλά και η θέση στην οποία βρίσκεται το δοχείο καυσίμων των 55 λίτρων, που είναι πλέον μπροστά από τον πίσω άξονα, με την κατανομή βάρους εμπρός και πίσω στο RAV4 πέμπτης γενιάς να είναι 51:49, βελτιωμένο από το 52:48 της προηγούμενης γενιάς.
Στα εντός του μοντέλου, αυτό που αντικρίζει όποιος ανοίξει τις πόρτες του είναι κάτι εντελώς καινούργιο σε εμφάνιση, με την οθόνη 7 ιντσών του συστήματος infotainment ψηλά στην κεντρική κονσόλα να κλέβει την παράσταση σε επίπεδο αισθητικής, ενώ την ποιότητα των υλικών κατασκευής να είναι πραγματικά σε υψηλότατο -premium- επίπεδο. Highlight η ψηφιακή πίσω θέα από το καθρεφτάκι της καμπίνας (Smart Rear View) κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά σε ευρωπαικό επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά την κινητήρια δύναμη, το νέο Toyota RAV4 χρησιμοποιεί ένα 2λιτρο μοτέρ βενζίνης (1.987 κ.εκ.)απόδοσης 175 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και ροπής 208 Nm στις 4.300-5.200 σ.α.λ., που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο (Direct Shift-CVT), καθώς και με μία υβριδική μονάδα, η οποία αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα χωρητικότητας2,5 λίτρων (2.487 κ.εκ.) και έναν ηλεκτροκινητήρα με χωρητικότητα 6,5 Αμπερώρια, συνολικής απόδοσης 218 ίππων ως προσθιοκίνητο και 222 ως AWD-i (197 ίππων εκείνο της τέταρτης γενιάς). Σε κάθε περίπτωση, η ροπή είναι της τάξης των 221 Nmστις 3.600-5.200 σ.α.λ.
Δείτε το βίντεο με το νέο Toyota RAV4 και συνεχίστε την ανάγνωση της γνωριμίας μας.
Στην πρώτη, 2λιτρη περίπτωση, η τελική ταχύτητα του οχήματος φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, ενώ το περίφημο «0-100» έρχεται σε 9,8 έως 11 δλ., ανάλογα με το αν μιλάμε για προσθιοκίνητη, τετρακίνητη, χειροκίνητη ή με CVT έκδοση. Το υβριδικό σύνολο, αντίστοιχα, εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, 8,4 δλ. «0-100» με την κίνηση εμπρός και 8,1 δλ. ως τετρακίνητο.
Αλλαγές όμως έχουμε και στο σύστημα μετάδοσης, με το υβριδικό Toyota RAV4 να εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης AWD-i, το οποίο έχει τη δυνατότητα να απεμπλέξει σε συνθήκες αυξημένης πρόσφυσης τους πίσω τροχούς, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται σημαντική οικονομία καυσίμου. Έναπρόσθετο μοτέρ στον πίσω άξονα, το οποίο τροφοδοτείται από την υβριδική μονάδα, μειώνει την απώλεια ενέργειας, εξασφαλίζει μικρότερο βάρος και βελτιστοποιεί τη λειτουργία της τετρακίνησης, ανάλογα με τις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, κατανέμοντας τη ροπή από 100:0 έως 20:80. Σε σχέση με το μοντέλο τέταρτης γενιάς, η μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς αυξήθηκε κατά 30% (από 953 σε 1.300 Nm), όντας αντίστοιχη πλέον με αυτήν που χαρίζουν τα μηχανικά συστήματα.
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 5,8 έως 6,4 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με τη 2λιτρη έκδοση, και από 4,4 έως 4,6 λίτρα, ανάλογα με την υβριδική.
Στο «ζουμί», τώρα, οδηγώντας το νέο Toyota RAV4 διαπιστώνεις αμέσως την καλύτερη ακαμψία του μοντέλου σε σχέση με του απερχόμενου, κάτι το οποίο οφείλεται φυσικά στο νέο δάπεδο που χρησιμοποιήθηκε για το ιαπωνικό SUV και στο χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Τα δύο αυτά σημαντικά στοιχεία, μαζί με τις καλές ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – διπλά ψαλίδια πίσω) και την σημαντική δουλειά που έχει γίνει από τους Ιάπωνες κυρίως στην πίσω ανάρτηση, επιδρούν ευεργετικά γενικότερα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, με το RAV4 πέμπτης γενιάς, να έχει βάλει πλέον στο παιχνίδι την έννοια της ποιότητας κύλισης σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Ο κινητήρας, από τη μεριά του, εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο μοντέλο, όντας γεμάτος και προσφέροντας ομαλή λειτουργία εντός και εκτός πόλης, ενώ ο οδηγός του νέου Toyota RAV4 μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ οδήγησης Normal, Eco ή Sport (+ το μπουτόν Trail Mode για “κλείδωμα” της τετρακίνησης), με το σύστημα αυτόματα να επεμβαίνει στην απόκριση του τιμονιού, των φρένων και του γκαζιού.
Σε καμιά περίπτωση το υβριδικό RAV4 δεν κάνει τον θόρυβο που κάνει για παράδειγμα το C-HR, με τη συνεργασία του μοτέρ με το κιβώτιο να είναι αισθητά βελτιωμένη. Όσον αφορά την κατανάλωση, στα χιλιόμετρα που κάναμε μαζί του στη Βαρκελώνη αυτή κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Επιστρέφοντας από τη Βαρκελώνη δεν έχουμε στις αποσκευές μας τον πλήρη τιμοκατάλογο του μοντέλου στην ελληνική αγορά, αλλά μας ανακοίνωσαν την αρχική τιμή των 27.700 ευρώ, που αφορά την δίλιτρη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Το νέο Toyota RAV4 θα πωλείται στις εκθέσεις της χώρας μας από τις αρχές Φεβρουαρίου ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, γίνονται σοβαρές προσπάθειες η τιμή του Hybrid να είναι περίπου 3.000 με 4.000 ευρώ πιο χαμηλά από την υβριδική έκδοση της προηγούμενης γενιάς.
Στην Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, οι άνθρωποι της Toyota μας είπαν ότι περιμένουν 100.000 πωλήσεις για το 2019 και 109.000 για το 2020 με το 66% αυτών να αφορά την έκδοση Hybrid AWD-i, με τα νούμερα αυτά να αφορούν την Ευρώπη φυσικά.
Έπειτα και από την πρώτη γνωριμία μας με το νέο Toyota RAV4, είμαστε πεπεισμένοι πλέον ότι ο «βασιλιάς» επέστρεψε για τα καλά, αποφασισμένος να διεκδικήσει τα χαμένα εδάφη, όσο και αν θα του λείψουν σε αυτήν τη μάχη τα «μικρά» αλλά και τα diesel μοτέρ, που προσφέρει απλόχερα ο ανταγωνισμός._ Μ. Σαλ.