Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε στο Αμβούργο τη νέα σειρά κινητήρων diesel για το Αvensis
Με απόδοση 150 και 170 ίππων στις 3600 σ.α.λ. και ροπή 31,6 χλγμ στις 2000-3200 σ.α.λ. και 40,8 χλγμ στις 2000-2600 σ.α.λ. αντίστοιχα, οι νέοι κινητήρες χωρητικότητας 2.2 λίτρων τοποθετούνται μία βαθμίδα πάνω από τον δίλιτρο diesel των 116 ίππων, ολοκληρώνοντας με αυτό τον τρόπο την γκάμα του Avensis. Τα νέα κινητήρια σύνολα αποτελούν τα πρώτα μέλη μιας σειράς κινητήρων diesel με την ονομασία Clean Power Diesel Engines που ως στόχο έχουν την αυξημένη απόδοση με ταυτόχρονη χαμηλή εκπομπή ρύπων.
Όλα αυτά με την βοήθεια τεχνολογικών καινοτομιών όπως τα μπλοκ από αλουμίνιο και για τους δύο κινητήρες, οι ηλεκτρικά ελεγχόμενοι μικρής αδράνειας στροβυλοσυμπιεστές, οι νέας γενιάς κεραμικοί προθερμαντήρες και οι πιεζοηλεκτρικοί εγχυτήρες. Τα τελευταία αφορούν τους κινητήρες με τους 177 ίππους. Επιστέγασμα όλων των παραπάνω, η ιδιαίτερα χαμηλή σχέση συμπίεσης που για τον 150άρη είναι 16,8:1, ενώ για τον 177άρη φτάνει το 15,8:1, μια τιμή που του δίνει τον τίτλο του πρώτου κινητήρα diesel με τόσο χαμηλή σχέση συμπίεσης, γεγονός ευεργετικό στην μείωση του βάρους του όλου συνόλου, αλλά και των κραδασμών που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία ενός τέτοιου κινητήρα.
Ευκαιρίας δοθείσης, ένα νέο 6τάχυτο κιβώτιο σχεδιασμένο ειδικά για τους κινητήρες αυτούς και μικρές τροποποιήσεις στην ανάρτηση (σκληρότερη αντιστρεπτική εμπρός και σκληρότερα εμπρός αμορτισέρ, φιλοδοξούν να ικανοποιήσουν το 95% των αναγκών των πελατών της κατηγορίας D. Όλα αυτά βεβαίως για το εξωτερικό, εμείς μόνο ελπίζουμε…_Γ.Κ.