top icon
Test Drive

VW Polo GTI: Το οδηγούμε

Τα αρχικά «GTI» θα μας βάζουν πάντα στην πρίζα και, όχι, αυτήν τη φορά δεν αναφερόμαστε σε κάτι ηλεκτρικό. Ελάτε μαζί μας, να απολαύσουμε το νέο VW Polo GTI.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Η πρώτη σπορτίφ έκδοση του VW Polo συνοδευόταν από τα αρχικά «GT» και παρουσιάστηκε το 1979. Κάτω από το καπό του φιλοξενούνταν ένας αδύναμος 4κύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1.242 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε μόλις 60 ίππους εξασφαλίζοντας στο πανάλαφρο και μικρό αμάξωμα των 700 κιλών τελική ταχύτητα 154 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 15 δλ.

VW Polo GTI

VW Polo GTI: Τα νούμερα λένε την αλήθεια

Στην εποχή μας, τα πράγματα έχουν αλλάξει, φυσικά, τόσο στις διαστάσεις όσο και στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ένα VW Polo GTI των ημερών μας έχει διαστάσεις 4.074x1.751x1.431 χλστ., θυμίζοντας κατά πολύ Golf GTI προηγούμενων γενιών, τόσο στην πρώτη εικόνα όσο και στην ουσία, όπως θα δούμε παρακάτω.

Ταυτόχρονα, η καρδιά του νέου VW Polo GTI είναι ο γνωστός 2λιτρος TSI βενζινοκινητήρας του εργοστασίου, ο οποίος μεταφέρει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων. Η απόδοσή του φτάνει τους 207 ίππους και η μέγιστη ροπή του προσδιορίζεται στα 320 Nm από τις 1.500 έως τις 4.500 σ.α.λ.

VW Polo GTI

Ο 2λιτρος TSI διαθέτει διπλό σύστημα ψεκασμού, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου με τετραπύρηνο επεξεργαστή και ηλεκτρονικό σύστημα ανύψωσης βαλβίδων εισαγωγής. Στον τομέα της ανάρτησης, το VW Polo GTI χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο που είναι χαμηλωμένο κατά 15 χλστ. σε σχέση με εκείνο των μικρότερων εκδόσεων του μοντέλου, ενώ οι τροχοί του έχουν διάμετρο 17 ίντσες και προαιρετικά 18. Το «δικό μας», συγκεκριμένα: 215/45 R17.

VW Polo GTI

Εμφανισιακά, το κόκκινο λογότυπο «GTI», οι γρίλιες στη μάσκα και η χαρακτηριστική κόκκινη λωρίδα αποτελούν τα σημεία αναφοράς. Από εκεί και πέρα, παρατηρείς την αλλαγή στο πίσω μέρος, που έχει να κάνει με τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα LED και τον νέο προφυλακτήρα, ο οποίος είναι εξελιγμένος ειδικά για τη συγκεκριμένη έκδοση. Εμπρός, το Adaptive Front Lighting System (AFS), το οποίο είναι ενσωματωμένο προς την πλευρά του προφυλακτήρα και ελέγχεται μέσω των κύριων προβολέων, έχει επανασχεδιαστεί, ενώ σε συνδυασμό με τους προβολείς IQ.LightLED, παρέχει έναν πολύ πιο ομοιογενή φωτισμό του δρόμου και του περιβάλλοντος χώρου.

VW Polo GTI

VW Polo GTI: Εντός

Ανοίγοντας τις πόρτες του αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματος, με τους καλούς χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας Β, κυρίως λόγω του μεταξονίου των 2.549 χλστ. (πορτ μπαγκάζ: 305-1.079 λίτρα), παρατηρείς αμέσως τα χαρακτηριστικά καρό υφάσματα, σήμα κατατεθέν αυτών των εκδόσεων, τις κόκκινες λεπτομέρειες, και τα λογότυπα «GTI» στο σπορ δερμάτινο τιμόνι (με paddles αλλαγής ταχυτήτων) και στο εσωτερικό κατώφλι των εμπρός θυρών.

VW Polo GTI

Κάθεσαι στα σπορ καθίσματα, που θα τα ήθελες ακόμα πιο μπάκετ για αυτή την κατασκευή, και τα μάτια σου πηγαίνουν στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την TFT οθόνη των 10,3 ιντσών και στην κεντρική του συστήματος πολυμέσων «Ready 2 Discover» των 8 ιντσών.

VW Polo GTI

Μέσα στον πλούσιο εξοπλισμό του κορυφαίου Polo, πρωταγωνιστεί μεταξύ άλλων το σύστημα IQ.DRIVE Travel Assist, που προσφέρει χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα μπορεί να «αναλάβει» τον έλεγχο διεύθυνσης, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου VW Polo GTI από 0 χλμ./ώρα έως το όριο ελέγχου του εν λόγω συστήματος, που είναι τα 210 χλμ./ώρα. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα μέσω των μπουτόν Travel Assist στο τιμόνι.

VW Polo GTI

VW Polo GTI: Στην πράξη

Ας αρχίσουμε με την καθημερινότητα, αφού -κακά τα ψέματα- ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των εκδόσεων είναι και ο απίστευτα αγχολυτικός χαρακτήρας τους, όταν αποφασίζεις να τα οδηγείς ήρεμα στο Normal, και το γεγονός ότι είναι έως και οικονομικά στο Eco, με τη μέση κατανάλωση σε αυτές τις συνθήκες να κυμαίνεται στα 7 λίτρα/100 χλμ.

Ένα GTI όμως το έχεις για να το απολαμβάνεις κυρίως στον γρήγορο ρυθμό. Τότε, εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο την ελαστικότητα του TSI και τις ταχύτατες αλλαγές σχέσεων του DSG, επιδεικνύοντας μια διαρκή ζωντάνια, η οποία έχει ως κορυφαίο διάστημα τις 1.500 με 4.500 σ.α.λ., όπου και εμφανίζεται η ροπή των 320 Nm, με το σύνολο να είναι γεμάτο έως τις 6.000 σ.α.λ.

VW Polo GTI

Εξαιρετικές ρεπρίζ στο Sport και επιδόσεις επιπέδου 6,5 δλ. για το «0-100» και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, με αναμενόμενη επιβάρυνση στη μέση κατανάλωση, η οποία στα χέρια μας διαμορφώθηκε στα 9,7 λίτρα/100 χλμ.

Αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι το GTI ταιριάζει απόλυτα με τον οδηγό που αρέσκεται σε μακρινές διαδρομές, οι οποίες όμως έχουν μέσα στο πρόγραμμά τους και «στριφτερές» διαδρομές. Στο σπορ πρόγραμμα, λοιπόν, μπορεί να μη μεταμορφώνεται, αλλά σαφώς αντιλαμβάνεσαι τη σφιχτότερη απόσβεση και την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι με την ανάλογη ηχητική υπόκρουση.

VW Polo GTI

Στα πατημένα, και σε κάθε τύπου ανοιχτή καμπή, εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη με τη σταθερότητά του και, αν θέλετε, είναι το σημείο που σου θυμίζει τα Golf GTI των προηγούμενων γενιών. Με το ESP να αφήνει κάποια περιθώρια, πολλώ δε μάλλον σε γλιστερό οδόστρωμα όπως αυτό που βρεθήκαμε τη μέρα της φωτογράφισης, ο μυημένος οδηγός μπορεί να το γλιστρήσει ελεγχόμενα και να το τοποθετήσει εκμεταλλευόμενος το εξαιρετικό πλαίσιο.

Μοναδική μας ένσταση στον γρήγορο ρυθμό η λειτουργία του DSG, το οποίο δεν ακολουθεί με ακρίβεια τα «θέλω» του οδηγού, ειδικά στα κατεβάσματα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση, αν και θα θέλαμε ακόμα περισσότερες πληροφορίες, ενώ εκείνο της πέδησης διακρίνεται για την αποτελεσματικότητά του και την απόκριση του πεντάλ των φρένων.

VW Polo GTI

Ουσιαστικά ο λόγος γίνεται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με τιμή στα 36.600 ευρώ, που το απολαμβάνεις τόσο ως καθημερινό όσο και στο ταξίδι, και όταν χρειαστεί το οδηγείς γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε ωραία διαδρομή της χώρας μας, και όχι μόνο. Ο ορισμός του… GTI._ Μ. Σαλ.

VW POLO GTI

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 207 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 320 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Aυτόματο DSG 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γονατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.074×1.751×1.431 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.549 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 305 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.358 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 154 γρ./χλμ. > Τιμή: 36.600 ευρώ

VW Polo GTI

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ