WRC SimulaTor! Στην καλύτερη ασφάλτινη ειδική διαδρομή της Ελλάδας με το Ford Puma ST. Πρόκειται για ένα μοντέλο πιθανό προάγγελο της επόμενης ημέρας για την εταιρεία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αλλά σε κάθε περίπτωση, για εμάς, είναι η ιδανική προσομοίωση, στην οποία σας καλούμε να συμμετάσχετε εικονικά μέσα από το άρθρο μας.
Στον απαιτητικό οδηγικά και γεμάτο από αγωνιστικές ιστορίες «Χολομώντα», με ένα μοντέλο-αφιέρωση της Ford Performance στον Πραγματικό Οδηγό. Αυτό το σκηνικό σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε, για τα μάτια σας μόνο, όταν μάθαμε ότι θα πάρουμε το πράσινο (Mean Green) Puma ST, ακριβώς εκείνες τις ημέρες που η WRC ειδησεογραφία ανέφερε ότι ίσως το Puma Rally1 αντικαταστήσει το Fiesta WRC, αποτελώντας την επόμενη «ομολογκέ» πρόταση της M-Sport στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού. Κερασάκι στην τούρτα; Ο «παγκόσμιος» φωτογράφος και συνεργάτης του περιοδικού Νίκος Κατίκης, λίγες ημέρες μετά τη βράβευση μιας δικής του φωτογραφίας (και μάλιστα με Ford Fiesta από το Μεξικό) ως καλύτερης της σεζόν στο WRC, έπειτα από σχετική ψηφοφορία στην ιστοσελίδα του θεσμού, μας περίμενε λίγα χιλιόμετρα από το σπίτι του, στο βουνό της Χαλκιδικής, για να απεικονίσει ιδανικά τα όσα θα ζούσαμε τις επόμενες ώρες στη φημισμένη και καλύτερη ασφάλτινη ειδική διαδρομή της χώρας μας. Ετοιμαστείτε για… εκκίνηση!
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Νίκος Κατίκης
ΤAYTOTHTA ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
ΗΜΕΡΟMΗΝΙΑ: ΠΕΜΠΤΗ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: FORD PUMA ST
ΟΔΗΓΟΙ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΑΝΤΙΛΗΣ, ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΛΟΥΡΟΣ
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ΑΘΗΝΑ – «ΧΟΛΟΜΩΝΤΑΣ» – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 1.250
«Ραντεβού στη διασταύρωση του Παλαιoκάστρου»
Ξημερώματα Πέμπτης, και ξεκινάμε παρέα με τον Σωτήρη Τσαντίλη από το Μαρούσι με κατεύθυνση προς τη Βόρεια Ελλάδα, σε ένα κυνήγι να προλάβουμε την επερχόμενη επέλαση του χιονιά, με κωδικό «Μήδεια» αυτήν τη φορά, αλλά και να ζήσουμε τη μαγεία και το παραμύθι του βουνού της Χαλκιδικής. Έχετε διαβάσει για αυτό πολλές φορές μέσα από άρθρα του περιοδικού, είτε από περιγραφές των Ράλλυ Χαλκιδικής και Δ.Ε.Θ., είτε από αγωνιστικές γνωριμίες διά χειρός «Στρατισίνο», όπου πραγματικά ανατριχιάζεις όταν τον ακούς να σου μιλάει για την «ειδική των ειδικών», τον Χολομώντα, στον οποίο έχει συμμετάσχει άλλωστε και ως αγωνιζόμενος πολλές φορές. Μια ε.δ. που πάντα έχει τον τρόπο να συναρπάζει πληρώματα και θεατές, είτε από την Αρναία έως το Παλαιόκαστρο, είτε ανάποδα, είτε στις πρόσφατες εκδοχές της από την Παλαιόχωρα ή τον Τσουκαλά μέχρι το Παλαιόκαστρο ή την Αρναία, είτε σε πιο «κοντή» έκδοσή της με αφετηρία ή τερματισμό τον Ταξιάρχη. Σε κάθε περίπτωση, ήταν η ειδική που έκρινε τα τελικά αποτελέσματα σε μεγάλο ποσοστό των αγώνων που διοργάνωνε και συνεχίζει να διοργανώνει αριστοτεχνικά ο ΑΟΘ.
Χαραγμένη μέσα στο πυκνό δάσος πλατύφυλλων του όρους Χολομώντα, έχει στο μενού της ό,τι αναζητά, ευχαριστεί ή δυσκολεύει τον οποιονδήποτε αγωνιζόμενο, πολλώ δε μάλλον τον ιδιώτη οδηγό που θέλει να την ευχαριστηθεί με το αυτοκίνητό του. Φυσικά, το ίδιο ισχύει για τους συντάκτες -καλή ώρα- που θα βρεθούν εκεί με ένα από τα διαμάντια της Ford Performance, ακόμα και αν αυτό είναι το πρώτο SUV στην Ευρώπη προερχόμενο από το ιδιαίτερο αυτό τμήμα, και το οποίο απέχει 152 χλστ. από το έδαφος. Ένας πραγματικός οδηγικός γρίφος που αναζητά μυημένους λύτες, τον οποίο ποτέ δεν μπορείς να ισχυριστείς ότι γνωρίζεις απ’ έξω και ανακατωτά, αφού αυτό ακριβώς περιμένει από εσένα για να σε εκθέσει ανεπανόρθωτα. Από όπου και να εκκινούσε, όντας σε αγωνιστικό καλαντάρι, η κατηφόρα πριν από τον τερματισμό ήταν για πολύ γερά στομάχια, και πάντα έκανε τη διαφορά. Ατελείωτες ώρες μπορείς να χαζεύεις πηγαδάκια οδηγών να συζητούν για αυτή την ειδική, για την παρατεταμένη πριν από τον «Σώγραμπρο», για τις φουρκέτες με τα ξύλα, για το πατημένο κατέβασμα προς το Παλαιόκαστρο, για τη στροφή στο εκκλησάκι, και πραγματικά να νιώθεις ότι είσαι μέσα στο αγωνιστικό μαζί τους, φορώντας φόρμα-κράνος. Εμείς εδώ, σαφέστατα σε πιο γήινο ρυθμό αλλά με ιδανικό όχημα και τέλεια παρέα, είμαστε έτοιμοι να ζήσουμε τη δική μας στιγμή. Ναι, χωρίς χρονόμετρο, αλλά με πολλές Canon, GoPro και DJI στις αποσκευές μας, για να αποτυπώσουμε κάθε στιγμή της συνύπαρξης Ford Puma ST και Χολομώντα.
Πώς το ξεχωρίζεις λοιπόν αυτό το Puma σε σχέση με τα «απλά»; Στην περίπτωσή μας, πρώτα απ’ όλα από το Mean Green πράσινο, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά για το Puma SΤ, με τα υπόλοιπα πέντε διαθέσιμα που αφορούν την έκδοση να είναι τα Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White και Magnetic. Ένα splitter της Ford Performance είναι ενσωματωμένο στον εμπρός προφυλακτήρα αυξάνοντας την αεροδυναμική πίεση κατά περίπου 80%, με στόχο την επίτευξη καλύτερης σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης. Η μεγαλύτερη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος υποστηρίζει επίσης τις βελτιώσεις στον τομέα της αεροδυναμικής, σε συνδυασμό με έναν χαρακτηριστικό διαχύτη που βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω προφυλακτήρα. Επίσης, οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, είναι σχεδιασμένες με γνώμονα την παροχή βελτιωμένης ψύξης στον κινητήρα.
Το Puma ST προσφέρει για τις στάνταρντ ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών δύο επιλογές σε σχέση με το φινίρισμά τους (Magnetite ή με μηχανουργικό μεταλλικό φινίρισμα), οι οποίες συνδυάζονται με τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S (225/40 R19) ή με τα αντίστοιχα «χειμερινά», όπως αυτά με τα οποία είναι εφοδιασμένο το «δικό μας» με τις γερμανικές πινακίδες. Ένα γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα για την οροφή, το περίγραμμα της μάσκας, τα πλευρικά ένθετα, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών και την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό, διαμορφώνοντας την έντονη και σπορτίφ σχεδιαστική ταυτότητα του μοντέλου.
Πριν μπεις στο εσωτερικό, σίγουρα θα προσέξεις το λογότυπο «ST», που φωτίζει το έδαφος αμέσως μόλις ο οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο, ενώ μόλις ανοίξεις την πόρτα, τα μάτια σου πάνε αμέσως χαμηλά, στην αναγραφή της ονομασίας «Ford Performance» στο μαρσπιέ. Μέσα στην καμπίνα πια, τα θερμαινόμενα και ενισχυμένα σπορ καθίσματα της Recaro, με ανάγλυφο το λογότυπο «ST», αγκαλιάζουν το σώμα παρέχοντάς του την απαραίτητη πλευρική στήριξη σε κάθε ρυθμό, με την έδρα τους να είναι λίγο στενή για κάποιους σωματότυπους. Πιάνεις το δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, αναλογίζεσαι ότι θα ήθελες να είναι αρκετά πιο ψηλά ο επιλογέας του κιβωτίου με την υπογραφή «ST», θέτεις σε λειτουργία το μοτέρ από το μπουτόν και είσαι έτοιμος για τη δική σου εκκίνηση, ξεχνώντας εντελώς ότι ταυτόχρονα είσαι μέσα και σε ένα πρακτικό B-SUV, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ακόμα και ως ST, το Puma προσφέρει χώρο αποσκευών 456 λίτρων (έως 1.216 με πεσμένα τα πίσω καθίσματα), με την υποστήριξη του καινοτόμου Ford MegaBox των 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Φυσικά, στα πρότυπα της εποχής μας, παρέχεται συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto μέσα από την κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, που εμφανίζει το λογότυπο «Ford Performance» κατά την έναρξη λειτουργίας της. Επίσης, διατίθεται ένα premium σύστημα ήχου της B&O, αν και εμείς δεν είμαστε αυτήν τη στιγμή στο βουνό για να ακούσουμε μουσική…
Τρικύλινδρο μοτέρ με ήχο και ψυχή…
Κάτω από το καπό ακούμε έναν ζωντανό αν και 3κύλινδο EcoBoost βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, απόδοσης 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με μέγιστη ροπή στα 320 Nm μεταξύ 2.500 και 3.500 σ.α.λ. Ο λόγος για το μοτέρ που είδαμε για πρώτη φορά στο Fiesta ST, με μέγιστη ροπή όμως εκεί 290 Nm στις 1.600 σ.α.λ., το οποίο υιοθετεί προηγμένες τεχνολογίες υπερσυμπίεσης και ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης, μαζί με σύστημα Twin Variable Cam Timing, συνδυάζοντας σπορ επιδόσεις με βελτιστοποιημένη κατανάλωση.
Εκτός από την ειδικά σχεδιασμένη εισαγωγή αέρα και το σύστημα εξαγωγής ελεύθερης ροής, το Puma ST διαθέτει νέες βάσεις κινητήρα, που ελαχιστοποιούν τις ανεπιθύμητες κινήσεις του, κυρίως στο απότομο στρίψιμο, υποστηρίζοντας την ίδια στιγμή την άνεση στην καθημερινή οδήγηση. Παράλληλα, με τη χρήση συστήματος ενεργού βαλβίδας στην εξάτμιση, ενισχύεται ο σπορ ήχος του κινητήρα, βελτιώνοντας έτσι τη γενικότερη αίσθηση, κάνοντάς σε στην πράξη να θες να πλησιάζεις συνεχώς στον κόφτη και να αλλάζεις σχέσεις πιο συχνά απ’ ό,τι ίσως θα το έκανες. Η Ford Performance, παρ’ όλα αυτά, ρύθμισε τον ήχο της εξάτμισης ώστε να εναρμονίζεται καλύτερα με τον εξευγενισμένο SUV χαρακτήρα του Puma ST, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν 1 decibel πιο αθόρυβο από το Fiesta SΤ.
Το μοντέλο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, όπως αυτό του Fiesta ST, με πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης (4.563), εξασφαλίζοντας στο σύνολο των 1.358 κιλών το «0-100» σε 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Πώς αποτυπώνονται όλα τα παραπάνω στην πράξη; Μια εξαιρετικά γραμμική επιτάχυνση και άμεση απόκριση στο γκάζι είναι στη διάθεση του οδηγού, ανάλογα και με το πρόγραμμα που θα έχει επιλέξει, ενώ αν θελήσει απλώς να ταξιδέψει σχετικά οικονομικά με το Puma ST, μπορεί να το πετύχει και αυτό, όπως αποδείχθηκε περίτρανα στο «Αθήνα-Χαλκιδική» και μέχρι να βρεθούμε στον Χολομώντα. Αυτό οφείλεται στην τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford, που σταματά αυτόματα την παροχή καυσίμου και τη λειτουργία των βαλβίδων σε έναν από τους θαλάμους καύσης σε συνθήκες μειωμένου φορτίου, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με μικρές απαιτήσεις από τον κινητήρα. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να απενεργοποιεί ή να ενεργοποιεί ξανά έναν κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, εξοικονομώντας καύσιμο και συμβάλλοντας σε μια μαζεμένη μέση κατανάλωση της τάξης των 9 λίτρων/100 χλμ. (6 λίτρα αναφέρει ως μέση το εργοστάσιο), όπως αυτή του ταξιδιού μας, και εκπομπή CO2 155 γρ./χλμ. (WLTP).
3, 2, 1… Go!
Τέρμα η θεωρία. Δεν ξενιτευτήκαμε εν μέσω πανδημίας για μαθήματα επί χάρτου. Το όλο σκηνικό είναι ιδανικό, τα περίπου 20 χιλιόμετρα της διαδρομής μας δεν έχουν καθόλου κίνηση, και εμείς μπορούμε να τα κάνουμε πάνω κάτω όσες φορές θέλουμε μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων ή μέχρι να βαρεθούμε… Αν μπορείς ποτέ να ισχυριστείς ότι βαριέσαι σε έναν τέτοιο οδηγικό παράδεισο και δεν πέσουν τα βουνά να σε πλακώσουν. Ώρα λοιπόν να εκμεταλλευτούμε τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, που σε καμιά περίπτωση δεν είναι η απόδοση του κινητήρα, αλλά το γενικότερο στήσιμο, σημείο αναφοράς, άλλωστε, των μοντέλων ST της γκάμας.
Ξεκινάμε «αγωνιστικά», με Launch Control, για να ανέβει κι άλλο η διάθεση! Ως μέρος του προαιρετικού Performance Pack, το σύστημα ελέγχεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι και ενεργοποιεί για την περίσταση ειδικά γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Κρατώντας το πεντάλ του γκαζιού τέρμα πατημένο, το σύστημα επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάσει στροφές στο κόκκινο, ενώ ενεργοποιείται μία ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για εκκίνηση. Αφήνοντας τελείως το συμπλέκτη, επιτυγχάνεται η βέλτιστη εκκίνηση από στάση, με τα συστήματα ESC, Traction Control, Torque Vectoring Control και Torque Steer Compensation να διαχειρίζονται την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα.
Το Puma ST είναι το μοναδικό μικρό SUV επιδόσεων στην Ευρώπη με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στις στροφές και μείωση των φαινομένων υποστροφής, κυρίως στην έξοδο από αυτές. Προαιρετικό στον εξοπλισμό του, το «δικό μας» όμως το έχει, όπως και πολλά ακόμη, που ανεβάζουν την τιμή του από τα 34.872 ευρώ στα 41.040 ευρώ, περίπου δηλαδή όσο κοστίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Πραγματική απόλαυση στις στροφές, που σε κάνει να θες να πιέσεις κι άλλο! Το αμιγώς μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση, προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.
Το LSD λειτουργεί σε συνδυασμό με το Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει. Η ισορροπία στη λειτουργία των δύο συστημάτων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford Performance ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη πρόσφυση στις στεγνές επιφάνειες και ομαλή συμπεριφορά στις βρεγμένες. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες σε σχέση με ενός «απλού» Puma, ακόμη και έκδοσης ST-Line, αλλά εμφανίζονται όταν το πιέσεις πολύ, γιατί δεν παύεις να είσαι μέσα σε ένα όχημα που απέχει 152 χλστ. από το έδαφος.
Πώς αντισταθμίζεται όμως αυτό το εκ φύσεως υψηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος, σε σχέση με ένα αντίστοιχο Fiesta, για παράδειγμα; Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει αναβαθμισμένη στρεπτική ακαμψία που φτάνει στα 2.000 Nm/μοίρα, τιμή βελτιωμένη άνω του 40% συγκριτικά με εκείνη του Fiesta ST και κατά 50% σε σχέση με αυτή του βασικού Puma. Την ίδια ώρα, μία αντιστρεπτική δοκός με διάμετρο 28 χλστ. βρίσκεται ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα, ενώ εμπρός συναντάται μία αντίστοιχη με διάμετρο 24 χλστ., που συμβάλλει επίσης στην ευστάθεια όταν το όχημα στρίβει.
Είναι όμως και γενικότερα η λειτουργία της ανάρτησης που βγάζει το διάβολο από μέσα σου και το εμφανίζει στη θέση του συνοδηγού να σου φωνάζει: «Μην αφήσεις, περνάει!». Τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford, που είδαμε για πρώτη φορά στον πίσω άξονα του Fiesta ST, βελτιώνουν επίσης την ευστάθεια και τη συνολική οδηγική συμπεριφορά του Puma ST, εξασφαλίζοντας αυξημένη πλευρική ακαμψία. Τα ελατήρια συνεργάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω, αποσβένοντας τις ανωμαλίες ανάλογα με τη συχνότητα των ταλαντώσεων. Τα αμορτισέρ αυτά εξασφαλίζουν την απαραίτητη ακαμψία για καλύτερο έλεγχο του οχήματος, αλλά συγχρόνως την άνεση και την ποιότητα κύλισης στις υψηλότερες ταχύτητες σε δρόμους με μικροανωμαλίες στο οδόστρωμα. Επίσης, το Puma ST διαθέτει ειδικά silent block, τα οποία αντεπεξέρχονται στα υψηλά φορτία που αναπτύσσονται στην ανάρτηση.
Στο ίδιο, κορυφαίο επίπεδο, ως γνήσιο Ford, και μάλιστα… Performance το τιμόνι του μοντέλου. Το σύστημα διεύθυνσης του Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11.4:1 (σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma), διαθέτοντας ένα αναβαθμισμένο ακραξόνιο με μικρότερο βραχίονα τιμονιού και ταχύτερη κρεμαγιέρα. Σημαδεύεις ακριβώς εκεί που θέλεις, και αυτό εκτελεί άμεσα και με ακρίβεια, με τις πληροφορίες να φτάνουν στα χέρια σου σωρηδόν και ολόσωστες.
Προσεγγίζουμε τα περίφημα και απαιτητικά «κατηφόρια» του Χολομώντα με ένα μικρό άγχος για το πώς θα αντιδράσουν τα φρένα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό βέβαια και με τα χειμερινά ελαστικά με τα οποία είναι εφοδιασμένο το δικό μας. Και όμως! Τα έχουμε και είναι σε κατάσταση τόσο να μπορείς να τα εμπιστευτείς, όσο και να σε κάνουν να δοκιμάζεις κι άλλο τα όριά σου, και να φρενάρεις όλο και πιο αργά, όλο και πιο σωστά για το επίπεδο της κατασκευής. Εδώ, λοιπόν, πρέπει να γνωρίζετε ότι η απόδοση του συστήματος πέδησης έχει επίσης βελτιστοποιηθεί, προσφέροντας μια γνήσια οδηγική εμπειρία ανάλογη του ονόματος «ST». Η διάμετρος των εμπρός δίσκων είναι αυξημένη κατά 17% συγκριτικά με τη στάνταρντ έκδοση του Puma, φτάνοντας τα 325 χλστ., με εκείνη των πίσω να ανέρχεται στα 271 χλστ. Η υποβοήθηση του συστήματος πέδησης του νέου Puma ST είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη αίσθηση και πληροφόρηση στη σπορ οδήγηση, σύμφωνα με το εργοστάσιο, κάτι που επιβεβαιώνουμε και στην πράξη στο βουνό της Χαλκιδικής.
Θέλουμε κι άλλο!
Δε μας έφτασε, ποτέ δε θα μας φτάσει μία μόνο «πίστα» σε «WRC εξομοιωτή» με τέτοια κατασκευή-ωδή στον Πραγματικό Οδηγό. Ο ρυθμός έχει πέσει, το θέμα το έχουμε, τη «Μήδεια», που απέκλεισε εθνικές οδούς, ακόμη και σημεία του κέντρου της Αθήνας… εν έτει 2021, την προλάβαμε, αλλά εμείς είμαστε ακόμη εκεί. Μέσα στον Χολομώντα, να «πολεμάμε» για το ιδανικό πέρασμα, το οριακό φρενάρισμα, το σωστά φωτισμένο «στροφοπάνινγκ» από τον καλλιτέχνη. Αυτή είναι η ζωή μας, και σε αυτήν έχουν και θα έχουν πάντα ξεχωριστή θέση οι κατασκευές της Ford Performance και, φυσικά, οι κορυφαίες ειδικές διαδρομές της υφηλίου. Ευλογημένοι!_ Μ. Σαλ.
Τέσσερα τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης στο Ford Puma ST.
Στο Normal, η χαρτογράφηση του κινητήρα, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESC), η ενεργή βαλβίδα ελέγχου στην εξάτμιση και το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα ώστε να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση.
Στο Eco, η χαρτογράφηση του κινητήρα και η απόκριση του γκαζιού είναι διαμορφωμένα με γνώμονα τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Στο Sport, η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση, ενώ οι ρυθμίσεις του συστήματος ηλεκτρικής υποβοήθησης είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο στη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή βαλβίδα ελέγχου στην εξάτμιση ανοίγει, για να επιτείνει τη σπορ χροιά της εξάτμισης. Η πρόσβαση στο πρόγραμμα Sport γίνεται άμεσα, μέσω ενός μπουτόν «S» στο τιμόνι, που βολεύει πολύ στην πράξη.
Στο Track, όλα τα χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα ώστε ο οδηγός να επιτυγχάνει τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα. Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις του ESC επιτρέπουν έντονες πλαγιολισθήσεις για οδήγηση στο όριο.
Το εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος (ESC) είναι τριών σταδίων, προσφέροντας έτσι στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στην πλήρη παρέμβαση του συστήματος, στην ελευθερία για αυξημένη ολίσθηση μέσω περιορισμένης παρέμβασης, καθώς και στην πλήρη απενεργοποίησή του.
FORD PUMA ST
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.497 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 320 Nm/2.500-3.500 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.:4.226×1.805×1.533 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.588 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.358 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,7 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 220 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 155 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 34.872 ευρώ
Δείτε εδώ και το βίντεο!