Η Skoda εμπλουτίζει το δημοφιλές της μοντέλο με μια plug-in υβριδική έκδοση, που αποδεικνύεται ευχάριστη στην καθημερινότητα και ταυτόχρονα οικονομική στην οδήγηση.
Συστάσεις δε χρειάζονται για το μοντέλο που έβαλε τη Skoda στη νέα εποχή της, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που νέες τεχνολογικές λύσεις δοκιμάστηκαν «πάνω της», πριν εισέλθουν και στην υπόλοιπη γκάμα του Τσέχου κατασκευαστή. Η τσεχική εταιρεία δε θα μπορούσε να αφήσει το σημαντικότερο και δημοφιλέστερο μοντέλο της μακριά από το δρόμο του εξηλεκτρισμού.
Σε μονοπάτια εξηλεκτρισμού
Το νέο Octavia Grand Coupe με τον κωδικό «iV» ενσωματώνει την τεχνολογία ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm. Εν προκειμένω, ο 1.400άρης υπερπληρωμένος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, απόδοσης 150 ίππων, συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 6 σχέσεων. Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική ενέργεια, αυτή αποθηκεύεται σε μια μπαταρία χωρητικότητας 13 kWh, η οποία φορτίζεται είτε μέσω εξωτερικής πηγής εναλλασσόμενου ρεύματος (οικιακή πρίζα ή wallbox) είτε μέσω του θερμικού κινητήρα, ενώ ένα ποσοστό προέρχεται και από την ανάκτηση κατά την πέδηση.
Την κομψή εικόνα του Octavia, που συνδυάζει επιβλητικές διαστάσεις (4.689/2.680 χλστ. μήκος αμαξώματος/μεταξονίου), έρχεται να συμπληρώσει το ποιοτικό εσωτερικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σε συνδυασμό με την οθόνη αφής παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, ενώ υποστηρίζουν και τις νέες ενδείξεις του υβριδικού συστήματος. Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα δε μειώνει τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, ενώ λόγω της μετατόπισης του ρεζερβουάρ προς τα πίσω περιορίστηκε η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στα 450 λίτρα, που παραμένει ικανοποιητική και στο ταξίδι.
Στο δρόμο
Το σωστό ζύγισμα αλλά και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει ποιοτική κύλιση και ασφαλή οδική συμπεριφορά στο δρόμο. Το επιπλέον βάρος των 250 κιλών του Octavia Grand Coupe iV Plug–In Hybrid, σε σύγκριση με την αυτόματη έκδοση 150 ίππων, αντισταθμίζεται στον τομέα των επιδόσεων από την αυξημένη απόδοση του υβριδικού συστήματος, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται μέσα σε 7,7 δλ. Το κέρδος όμως αποτυπώνεται στο πρατήριο, όπου η κατανάλωση διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, ανάλογα με τη συχνότητα που ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου φορτίζει την μπαταρία. Υπολογίστε πως η «ηλεκτρική» αυτονομία του υβριδικού συστήματος κυμαίνεται στα 50 χιλιόμετρα, καλύπτοντας τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης της πλειονότητας των οδηγών. Οι τελευταίοι, εκτός από τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual), έχουν στη διάθεσή τους και εκείνα που αφορούν το υβριδικό σύστημα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εάν ο θερμικός θα φορτίζει την μπαταρία ή εάν θα διαφυλάξει την ηλεκτρική ενέργεια για να τη χρησιμοποιήσει όποτε το επιθυμεί.
Συμπερασματικά, το Octavia Grand Coupe iV Plug–In Hybrid έρχεται να προστεθεί στις επιλογές που έχουν στη διάθεσή τους οι καταναλωτές, και ειδικά οι εταιρικοί χρήστες όσο και οι επαγγελματίες, οι οποίοι ψάχνουν ένα μοντέλο το οποίο θα καλύψει τις καθημερινές τους ανάγκες._ 4Τ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.395 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (β/κ): 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm/1.550-3.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (η/κ): 115 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (η/κ): 330 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι
ΣΥΝΔYΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13 kWh ιόντων λιθίου
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Τεσσάρων συνδέσμων
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.689×1.829×1.477 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 450-1.405 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.608 κιλά
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 40 λίτρα
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,7 δλ.*
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 220 χλμ./ώρα*
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 40-50 χλμ.
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,7 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 22 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 39.900 ευρώ
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ