Η καλή πλατφόρμα αυτής της γενιάς του Skoda Fabia, η χαμηλωμένη κατά 15 χλστ. ανάρτηση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας αλλά και η ιπποδύναμη των 150 ίππων, σε συνδυασμό με το DSG των 7 σχέσεων, δημιουργούν το πιο σπορ Fabia της εποχής μας.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης
Η πρώτη γενιά του Skoda Fabia παρουσιάστηκε το 1999, ενώ σήμερα, είκοσι τέσσερα χρόνια έπειτα από εκείνο το ντεμπούτο της και με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις στις προηγούμενες τρεις γενιές, το δημοφιλές σουπερμίνι χρησιμοποιεί για πρώτη φορά την αρθρωτή πλατφόρμα MQB–A0 του Volkswagen Group, κίνηση που του χαρίζει εμφανώς μεγαλύτερες διαστάσεις, ευρυχωρία, άνεση αλλά και οδηγικά ατού, όπως διαπιστώνουμε κάθε φορά που οδηγούμε κάποια έκδοσή του. Η Skoda ολοκληρώνει την γκάμα του νέου Fabia με το λανσάρισμα της έκδοσης Monte Carlo, με το εμβληματικό αυτό όνομα να έχει ταυτιστεί στην εταιρεία με ένα πιο σπορ στυλ, από το 2011.
Σχεδόν το 80% του αμαξώματος του νέου Fabia, που παράγεται στη Μλάντα Μπόλεσλαβ, αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής και είναι 111 χλστ. μεγαλύτερο από το μοντέλο τρίτης γενιάς. Με διαστάσεις 4.108x1.780x1.482 χλστ. (+ 48 χλστ. το πλάτος) και μεταξόνιο 2.552 χλστ., προσφέρει καλούς -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χώρους στο εσωτερικό, την ίδια ώρα που το πορτ μπαγκάζ απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 380 λίτρα (έως 1.190 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα).
Skoda Fabia Monte Carlo: Εκτός και εντός
Εξωτερικά, το Fabia Monte Carlo χαρακτηρίζεται από σπορ ποδιές εμπρός και πίσω και μαύρες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα. Σε αυτό συντελεί και ο κορυφαίος στην κατηγορία αεροδυναμικός συντελεστής (Cd), μόλις 0,28.
Τα σήματα «Monte Carlo» βρίσκονται στα μπροστινά φτερά, ενώ το μοντέλο διαθέτει φιμέ πίσω και πλαϊνά παράθυρα. Επίσης, το λογότυπο «SKODA» στην πίσω πόρτα είναι μαύρο, ενώ προαιρετικά διατίθεται με μαύρη οροφή. Οι προβολείς του Fabia Monte Carlo διαθέτουν στάνταρντ τεχνολογία LED, με προβολείς Full–LED διαθέσιμους προαιρετικά.
Στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν οι προβολείς ομίχλης, όπως και οι γυαλιστερές μαύρες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ενώ αυτές των 17 και 18 ιντσών διατίθενται προαιρετικά. Το «δικό μας» ήταν εφοδιασμένο με 17άρια Bridgestone 215/45 R17.
Στο εσωτερικό του Fabia καταλαβαίνεις αμέσως ότι μπαίνεις στη σπορ έκδοση της γκάμας, με κυρίαρχο χρώμα το μαύρο, ενώ υπάρχουν πολλές πινελιές κόκκινου. Τα σπορ καθίσματα -που αγκαλιάζουν εξαιρετικά το σώμα και ρυθμίζονται και στο ύψος-, το σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων και το εφέ από ανθρακονήματα στο ταμπλό είναι μερικά ακόμη από τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την έκδοση Monte Carlo.
Το Fabia Monte Carlo είναι το πρώτο που διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων – με μία προσαρμόσιμη ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών που, αποκλειστικά για το κορυφαίο σπορ μοντέλο της γκάμας, προσφέρει ένα συγκεκριμένο, πιο δυναμικό φόντο για τις διατάξεις των οργάνων.
Skoda Fabia Monte Carlo: Οδηγώντας
Ο 4κύλινδρος 1.5 TSI, όπως αυτός της δοκιμής μας, με τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT) και ροπή 250 Nm, συνδυάζεται στάνταρντ με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο, σημείο όμως όπου έχουμε τις δύο πρώτες ενστάσεις μας, ανεβαίνοντας τον Υμηττό. Σε μια τέτοια έκδοση θα θέλαμε αναμφίβολα τα paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά και το ανέβασμα των σχέσεων στη χειροκίνητη λειτουργία να γίνεται με τον πιο ορθόδοξο τρόπο, με κίνηση του επιλογέα προς τα κάτω (πίσω).
Η τεχνολογία ACT μειώνει την κατανάλωση καυσίμου καθώς και τις εκπομπές CO2, ενώ όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, το σύστημα αυτόματα και -ουσιαστικά- χωρίς να το προσέξει ο οδηγός, κλείνει τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους.
Οδηγώντας το Skoda Fabia Monte Carlo στην καθημερινότητα αλλά και στο βουνό, σημειώνεις αμέσως τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης (γενικότερα στην γκάμα του νέας γενιάς), ενώ πραγματικά νιώθεις ότι μπορείς να κινηθείς πολύ σβέλτα μαζί του (ενδεικτικά: 8 δλ. για το «0-100» και 222 χλμ./ώρα η τελική ταχύτητα). Το σύνολο σε καλεί να εκμεταλλευτείς σωστά το διάστημα του στροφομέτρου περίπου από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ., όπου παρουσιάζει τη μέγιστη ροπή του.
Επιπλέον, χάρη στη νέα πλατφόρμα, αλλά και στις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης (σ.σ.: το μοντέλο διατίθεται προαιρετικά και με σπορ πιο σφιχτά ελατήρια, χαμηλωμένο κατά 15 χλστ., «Sport Chassis Control», όπως η έκδοση της δοκιμής μας), η συνολική αίσθηση παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο και σαφέστατα στο πιο σπορ Fabia της εποχής μας.
Όταν ανέβει πολύ ο ρυθμός, αναζητάς ίσως περισσότερες πληροφορίες από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο όμως δείχνει να είναι και αυτό βελτιωμένο στην αμεσότητα, ενώ σε πολύ υψηλό επίπεδο, πάντα για τα δεδομένα των σουπερμίνι, είναι και τα φρένα του μοντέλου. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το σύνολο δεν μπορεί να θεωρηθεί GTi, ή GT, ή RS αν προτιμάτε, για να θυμηθούμε και τις καταβολές τις εταιρείας, αλλά στα χέρια ενός υποψιασμένου και γρήγορου οδηγού είναι ικανό να εντυπωσιάσει με τις δυνατότητές του, ενώ την ίδια ώρα η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Skoda Fabia Monte Carlo: Πόσο κοστίζει;
Δε μιλάμε για κάποιο GTi, αλλά για ένα ολοκληρωμένο σουπερμίνι το οποίο μπορεί να είναι το καθημερινό αγχολυτικό σου αυτοκίνητο εντός πόλης, αλλά την ίδια ώρα να σε ταξιδέψει άνετα και σβέλτα και έξω από αυτήν. Για την έκδοση της δοκιμής υπολογίστε τιμή από 25.500 ευρώ, ενώ για 1.000άρι Monte Carlo των 110 ίππων (αποκλειστικά με χειροκίνητο 6 σχέσεων) τιμή από 21.900 ευρώ._ Μ. Σαλ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
SKODA FABIA MONTE CARLO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων (DSG) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.125×1.780×1.482 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.552 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-1.190 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.224 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 222 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 126 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 25.500 ευρώ